Reklama

Reklama

Epizody(26)

Obsahy(1)

Na hoře Akina v provincii Gunma, tak jako všude jinde v Japonsku, existuje dlouhá, úzká trať plná zatáček, která je skoro bez provozu a na ní se pravidelně scházejí milovníci driftu, aby si ukázali své schopnosti a zlepšili se. A taky tam už pět let každé ráno ve 4 hodiny jezdí Takumi Fujiwara s rozvážkou tofu do vzdálené restaurace. Co na tom, že je mu čerstvě osmnáct a řidičák má měsíc. Nikdy ho ani nenapadlo, že je nějak výjimečný. To se ale změní ve chvíli, kdy se v otcově staré Toyotě Sprinter Trueno (AE86) při návratu z rozvážky potká s Keisukem Takahashim, slavným jezdcem z Akagi, ve žluté Mazdě RX7 (FD3S), kterého předjede. (Hulkee)

(více)

Recenze (12)

vorvexCZ 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem na anime nebyl, viděl jsem pár dílů nějakého novějšího anime, ale fakt mě to nebavilo. Po tom co se mi kamarád který je největší odpůrce anime zmínil, že je tohle super, řekl jsem si, proč to nezkusit. A co líp? Je to skvělý! První stage ukazuje Takumiho, že je schopen jezdit líp, než kdokoliv jiný z Akiny. Trochu mi vadí postava Itsuki, který neustále na něco řve a stěžuje si, ale postupem času si na něj zvyknete xD. Taky mě trochu zarazila kvalita, ale co čekat od 26 let starýho anime že?. Každopádně každou serií se kvalita hodně zlepšuje. Za mě moc povedený seriál Anime, který proslavil AE86. ()

Hulkee 

všechny recenze uživatele

Povedené anime. Záběry na auta, řazení a průjezdy zatáčkami jsou velmi dobře zvoleny. Na hudební podkres jsem si první dva díly zvykal (přeci jen jedná se o anime z roku 98), ale po půlce série jsem si už hudební podkres nedokázal ani jinak představit. Animace je velmi zvláštní, kombinace ručně kreslených postav (alespoň mi to tak připadlo) a počítačově modelovaných aut (znovu připomínám dobu, takže kvalita počítčové animace přeci jen zastaralá, ale u aut vůbec nevadící) a zavodů s různými typy pohledů kde se animace kombinovaly jsou zajímavé, ale sedí k sobě dobře. Děj je, slušně řečeno, minimalistický a slouží hlavně k propojení jednotlivých závodů, ale není špatný. Vedle hlavní dějové linky vidíme i ostatní postavy a zpracování závodů, kde vždy vidíme co se děje a k tomu dostáváme komentář od diváků nebo slyšíme myšlenky hlavního hrdiny nebo jeho rivala. Vůbec všechny záběry ze závodů nebo rozvážky tofu v první sérii patří k tomu lepšímu (ne li nejlepšímu) co jsem z automobilových závodů v seriálech a filmech viděl a rozhodně stojí za to. Aktuálně je pět hlavních "stage", z čehož 4 jsou seriály a místo třetí série je animovaný film + několik "extra stages", které vysvětlují různé vedlejší souvislosti nebo "jenom" převádějí předchozí závody do nové animace. První stage má asi největší jiskru ze všech. Děj ještě není zamotaný a i přes nejstarší animaci mají závody z těch čtyř sérií co jsem viděl největší šťávu a drive. Nakonec měním hodnocení na pět hvězd pro všechny série a filmy z initial D (až po pátou sérii která teď vychází) na pět hvězd. Je to sakra nejlepší seriál o závodění v autech co jsem viděl. P.S: yenn to svým komentářem velmi dobře vystihnul. ()

Reklama

Eduardo 

všechny recenze uživatele

No po tretom (update 9.7.2016 - štvrtom :)) pozretí celej série by sa už aj patrilo napísať nejaké tie dojmy :) Stále neskutočne epické závody, ktoré svojou napínavosťou, strihom, výbornou hudbou, kamerovými preletami medzi autami a rôznymi vysvetľovačkami okolitých divákov, prečo sa tie auta pri každom manévre správajú tak ako sa správaju, z toho robia neomŕzajúcu záležitosť, ktorú baví pozerať stále dokola. Každý závod prináša niečo nové, každý ďalší vyzývateľ dostane kopec priestoru na to, aby nám dokázal, že ten blížiaci sa duel nebude iba ďalším ľahkým víťazstvom, ale poriadne ťažkou výzvou. Príbeh nie je zbytočne naťahovaný, stále pekne napreduje, vývoj ako hlavnej tak aj vedľajších postáv a vzťahov medzi nimi baví sledovať rovnako ako samotné preteky. Pre mňa určite naj seriál, ktorý práve v prvej sérií nastavil laťku kvality tak vysoko, že sa ju nepodarilo prekonať ani v ďalších, stále veľmi kvalitných stagoch (sériách). Na slabé CGI si stačí len zyknúť, aj tak veľmi skoro zistíťe, že to nijako neobmedzuje kvalitu seriálu. Práve naopak, ani tie nasledujúce stage s oveľa lepším CGI nedokázali priniesť až tak napínavé preteky ako práve prvý stage. PS: Pozerať jedine japonskú verziu. Anglický dabing je otrasný a zmenená hudba tak strašne tuctová, že to doslova zabíja celý seriál. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Starý, ale dobrý ... furt to pomalu graduje, skvělej vývoj hlavního hrdiny a výborní oponenti ... Od tohoto jsem se nemohl odtrhnout prostě. Plus existuje i zfilmovaná verze ...Initial D 2005. (Posledních 10 min posledního dílu jsem plakal dojetím a nadšením jak malé dítě ...) :-D ()

Fordzy 

všechny recenze uživatele

Láska, přátelství a vůně spálených gum v atmosféře "devadesátek" za doprovodu božího retro soundtracku a spoustou technické "hatmatilky". Perfektní kamera a střídání různých záběrů z venku a zevnitř auta při závodech vytáčí otáčkoměr adrenalinu do závratných výšin a nenechá diváka ani spolknout slinu co mu teče po bradě. Správňák Takumi a jeho "osm šestka" tu předvádí nejlepší závody co jsem kdy viděl. 87% (V mé topce) ()

Galerie (21)

Zajímavosti (4)

  • Takumiho autem je Toyota Sprinter Trueno AE86 – sportovní kupé postavené na základech modelu Corolla. Podobný model Levin AE85 si později pořídí i jeho nejlepší kamarád Itsuki. Jejich kamarád a lídr týmu Akina Speed Stars Iketani řídí Nissan Silvia S13 (Martin_Happy)
  • Takumi postupně v první sérii porazí Mazdu RX-7 FD (řidič Keisuke Takahashi – tým Red Suns), Nissan Skyline GT-R R32 (Nakazato – Night Kids), Honda Civic EG6 (Shingo – Night Kids), Nissan Sil-Eighty (Mako a Sayuki – Impact Blue), Nissan Silvia S14 (Kenta – Red Suns) a Mazda RX-7 FC (Ryosuke Takahashi – Red Suns). (Martin_Happy)
  • Meno hlavného protagonistu (Takumi) v japončine môže znamenať: remeselník, majster, ale najmä: zručný alebo taktný. (Melios)

Reklama

Reklama