Režie:
Jan HřebejkScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Jan MalířHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Petr Forman, Emília Vášáryová, Jan Tříska, Ingrid Timková, Kristýna Boková, Jiří Macháček, Nataša Burger, Jan Budař, Zdeněk Suchý, Pavel Liška, Marek Daniel (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua Hřebejk – Jarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (515)
V určitých znakoch veľmi typický film pre českú kinematografiu posledných rokov. No zároveň čímsi pekný, krehký, zaujímavý. A určite blízky realite a ľudský, pretože niektoré "typy" vo mne vyvolávali dosť silné emócie. To keď sa filmu podarí, tak je dobrý. Pri hooliganoch mi zostával rozum stáť a naopak duo Miluška + František bolo na spapanie milé. Ich scény som si vychutnávala. Ozaj, nezdalo sa vám na konci, že Duke bol vlastne beloch natretý na hnedo? Aj to, že sa kamera vyhýbala jeho tvári i detailom by súhlasilo. ()
No nevim, asi jsem čekal víc, ale nějak zvlášť mě to neoslovilo, pořád tam někdo řve a je hrozně smutnej, proplítaj se do sebe osudy různých lidí atd. a že by to bylo komedie mi taky moc nepřipadlo, spíš to je jenom drama, ale abch furt neřikal, že to je jenom sračka, tak musim říct, že to má hodně nadprůměrný herecký výkony, zvlášť Jiří Macháček je krutej, to jeho šišlání a slintání je fakt super, ale i ostatní jsou na českej film nadprůměrný, škoda jen, že tam nedostal víc prostoru Jarda Dušek, protože tu chvilku co tam byl, tak to bylo hned oživení, ale i tak se mi to nějak zvlášť nelíbilo a myslim si že 4* s odřenýma ušima, jsou tak akorát ()
Natočit dobrý film ze současnosti se zdá být pro naše současné tvůrce ještě nesnadnějším zadáním než zvládnutí ostatních témat a subžánrů hraného filmu. Jan Hřebejk, nesporná autorská i režisérská špička naší polistopadové kinematografie, zde naznačil limity svých přístupů. Limity, které narážejí o úzké meze nabízené tentokrát až křečovitě tezovitým Jarchovského scénářem. Možná i skutečný příběh se snaží na poměrně malou plochu soustředit co nejvíc z polistopadové reality na počátku tisíciletí. Výborní herci, Tříska a zvláště Vášáryová, místy nemají co hrát a ti ostatní na tom jsou ještě o poznání hůře. Místy bloudí stříbrným plátnem spíše etudy prvoplánově reprodukující požadované věty v dějích, jimž rozum nedává šanci na umělečtější zažití. V druhé polovině se sice nejostřejší hrany obrušují, ale celkový dojem z tohoto filmu už nejsou s to podstatněji ovlivnit. Určitým plusem je nesporná snaha o kritický pohled na skutečnost, kterým připomíná ještě tezovitější, dnes již starší seriál České televize SPRAVEDLNOST NA LAVICI OBŽALOVANÝCH. Fakt, že film uspěl v ČESKÝCH LVECH, vypovídá o skutečném stavu soudobého českého hraného filmu mnohé. ()
Sice si nejsem jistý, jestli si film zaslouží tolik lvů, ale je to bez pochyby kvalitní snímek. Je zde spousta kvalitních herců, někteří v docela pro ně netypických rolích (např. Jaroslav Dušek). Nejvíc mě zaujal asi Jiří Macháček, naopak výkon skoro bez výrazu předvedl Pavel Liška (umí zahrát mnohem lépe). Já osobně od toho čekal film se všemi prvky (tzn. nejen těmi humornými), tudíž jsem nebyl zklamán a nenudil se u těch vážnějších jako někteří uživatelé (scéna u rodinného obědu byla možná někomu hodně nepříjemná, ale patřila k těm herecky nejlépe zahraným). A vůbec mi film přišel hodně realistický a hlavně společensky AKTUÁLNÍ. Musím ještě vyzdvihnout ten konec, kdy sparťanští fanoušci halekali: "Pískej konec, pískej konec", čímž byla velice umně vyjádřena blížící se smrt Jana Třísky (naštěstí jen na filmovém plátně). Asi jsem od filmu čekal také trochu více a 1* musím strhnout kvůli těm "netitulkovatelným" scénám, kterým určitě málokdo rozumněl (byly hodně potichu, nesrozumitelné a ne úplně jednoduché na překlad-myslím nejenom pro moji mamku ;-)). ()
Velmi modelový, křečovitý, hysterický a hlavně strašně negativistický pokus o zobrazení současnosti. Jednotlivé postavy jsou karikatury, není v nich skutečný život. Fascinuje mě, jak snímek od režiséra původně velmi hladivých a smířlivých filmů najednou kope na všechny strany. Všichni co neemigrovali jsou vylíčeni jako rasistické svině, ať už zjevné nebo skryté. Velmi špatný je Macháček s Duškem, přehrává i Tříska s Vašáryovou. Závěrečné paralelní prostřihy sparťanských fanoušků a černocha v dresu Sparty na pláži mi přišly jako z nějaké parodie na sociální dramata. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (16)
- Scénárista Petr Jarchovský si ve filmu zahrál malou roli muže v hospodě, ve scéně s Emílií Vásáryovou, stejně tak se ve scéně objevuje i Petr Šabach, spisovatel, jehož knihy se několikrát staly předlohou filmů Jana Hřebejka. (Witta)
- Australského souseda Petra Formana hraje jeho strýc a bratr slavného režiséra Miloše Formana, Pavel Forman. (Witta)
- Scéna, kdy Jiří Macháček hraje fotbal s malým Františkem, nebyla původně ve scénáři, dodatečně byla doplněna až na žádost právě Jiřího Macháčka. (Witta)
Reklama