Režie:
Milan CieslarScénář:
Vladimír KörnerKamera:
Jiří MacháněHrají:
Vilma Cibulková, Martin Huba, Ester Geislerová, Igor Bareš, Václav Jiráček, Vladimír Dlouhý, Ondřej Vetchý, Jiří Lábus, Simona Stašová, Emma Černá (více)Obsahy(1)
Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utíká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité doby... Děj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (126)
Vzhledem k tomu, že znám seriálovou epopej, tak jsem byl zvědavý na sestříhání. Myslím, že tvůrci zachovali nejpodstatnější děj a zkrácení o polovinu film nijak zásadně nenarušuje. Celkem je postřehnutelný i přelom jednotlivých ročních období, do kterých je zasazena čtyřdílná série. Körner dokáže navodit dobovou atmosféru, psychologicky prokresluje řadu postav - vedle Helgy (V. Cibulková), upoutají dr. Blau (M. Huba) a "kamvítrtamplášť" Čevora (I. Bareš). Na rozdíl od seriálu je mírně upozaděna legendistika spojená s rytířským řádem, ze kterého pochází Arno von Lieven (V. Jiráček). ()
Když se psaly velké dějiny, odehrávaly se i drobné soukromé bitvy tisíců lidí, kteří si chtěli zachovat alespoň nějakou důstojnost. Na krutosti 20. století nahlíží po svém Milan Cieslar podle neoptimistického scénáře Vladimíra Körnera. Výpravně, řemeslně poctivě, s hereckými hvězdami. Tuším, že všichni zúčastnění se museli pro látku „obětovat“ a slevit z lecčeho, na co byli zvyklí. Tvůrce zajímají konkrétní osudy, z nich se dostávají k výpovědi o krutých etapách dějin, nabízejí mnoho postav, mnoho situací. Někdy je to emotivně silné, jindy úderné, symbolické, mnohdy však útržkovité i docela přímočaré, ba jalové. Herci občas zbytečně tlačí na pilu, ale vesměs spokojenost. U Igora Bareše asi největší. Žádná rodinná podívaná. ()
Mírně na rozpacích jsem byla z tohodle filmu, když přišel do kin a tyto rozpaky bohužel ještě posílil čtyřdílný seriál ČT, jestli šlo o filmu říci, že je důraz kladen na uměleckou stránku a bohužel méňě už na samotný scénář a smysl děje, tak o seriálu to platí nepřekvapivě dvojnásob. Rozhodně je to jeden z filmů, který "hraje na city" a drsně pravdivou realitu válečných a poválečných let ukazuje věrohodně a bez příkras. Naprosto špičkové jsou herecké výkony všech představitelů hlavních rolích, ačkoliv opravdu mystrný výkon předvádí Vilma Cibulková. Za film 75% za seriál 65%, celkově 70%. ()
Tvorcom sa nedá uprieť snaha a majú môj obdiv za to, že sa snažia natočiť niečo zmysluplné, ako alternatívu k mnohým neskutočným hovadinám, ktoré v Čechách i na Slovensku v posledných rokoch vznikajú. Našťastie sa tu točí vo veľkom, takže každý nech si vyberie, čo je mu blízke. Jiráček vážne nebol najšťastnejšia voľba. Je v pohode len dovtedy, kým neotvorí zobák. Nielen, že je zo všetkých hercov najmenej zrozumiteľný, niekedy som fakt musel napínať uši, aby som rozumel , čo si melie popod nos, ale čo je horšie - herecky nestíha a je nepresvedčivý. Naopak ozdobou filmu sú všetky scény v ktorých sa objaví M. Huba, V. Cibulková a I. Bareš. Celkovo trochu nevyrovnané, chcelo by to možno silnejšiu hlavnú linku príbehu, pretože tie vedľajšie fungovaly dobre. Sympatický priemer. 60%. ()
O tom, že spravedlnost bývá opravdu slepá, jinak by náš svět nemohl být takový, jaký je … Zbytečně moc schematické a poněkud překombinované. Pokud chce někdo tajně přejít státní hranici a vykládá přitom do "opuštěného" sluchátka jejím strážcům veselé nesmysly, musí být nutně po lobotomii - nebo se mu přihodilo náhlé pominutí smyslů. A naprostý idiot je ten, kdo takové zoufale naivní stvoření zcela bez jakékoli přípravy a navíc bez vědomí jeho matky na tu velice riskantní a nebezpečnou cestu pošle - jen tak, jakoby se jednalo o školní výlet, který zpravidla nemívá žádné dramatické následky ... Ubohý řecký hoch, narychlo a nezodpovědně pasovaný do role ochránce, měl co dělat sám se sebou … 2,5* ()
Galerie (21)
Zajímavosti (8)
- Malá Dorli (Lucie Šteflová) má kudrnaté vlasy, ale dospělá Dorli (Ester Geislerová) rovné. (ČSFD)
- Jedna ze scén, kdy už je Dorli (Ester Geislerová) dospělá, se odehrává i v bazilice Navštívení Panny Marie v Hejnicích (scéna, kdy přijde vyšetřovatel Dorli zatknout). (TomTre)
- Komíny v Osvětimi ve skutečnosti nebyly kulaté se žebříky, ale hranaté. (xxlucix)
Reklama