Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vlkys
    **

    Velké zklamání, celý film je jedním velkým kýčem. Představa, jak Žid bydlí v budově, kde se Němci pokoušejí projektovat nové Übermenschen je přinejmenším směšná. Vážně je někdo s to vůbec si myslet, že by to tak šlo? Další věcí, která mě zklamala je nepřekládaná polština (když už je překládaná němčina nebo ruština, proč se sakra nepřekládá polština??)(19.12.2009)

  • drankeryth
    ***

    Film sa mi dejom trocha podobal na jeden film menom Napola. Tento sa skor nesie v zenskom duchu a je aj viac jemnejsi, ako jeho super Napola. Doslovne to neni to iste, co tento film, ale dej filmu ma nieco spolocne medzi sebou. Film vam nerusene rychlo prebleskne medzi ocami a zachvilu je po nom koniec. Skoda, ze sa tam nic skoro nedialo, co by troska ten zivot v tej skole na zamku ozivilo a prinieslo tak zazivnejsi vietor do deja filmu. Maly incident s zidovskym chlapcom polskeho povodu, zas toho nebolo prilis vela. Celkovo je to v pohodicke plynuca drama na taky nasladly sposob, ktory aj mohli viac okorenit stiplavejsim sposobom, aby to aj malo nejake vacsie napatie.(12.2.2012)

  • Merkin
    ***

    V rámci světové tvorby by se jednalo o trojku a nic víc, takových snímků už vzniklo. Ale na české poměry věc nevídaná. Nebýt Vilmy Cibulkové tak se o nějakých výjimečných hereckých výkonech mluvit nedá, nicméně Vilma se pro tuto roli nejspíš narodila. Co se týče prostředí, přírody a zároveň jazykové kompetence Pramenů života, tady nacházím velké plus. Celkově se Ciesler blýsknul, osobně si však myslím, že spolupráce Kornera s Vláčilem byla poetičtější.(16.5.2012)

  • lucascus
    ****

    Víc než dobrý film s neobvyklou tématikou stojí a padá celý především na velmi dobrých hercích - především výborné Cibulkové a chladně dokonalého Dobrého. S Hilmerovou jsem zpočátku úplně spokojený nebyl, zdála se mi moc křehká a působila minimálně první půlhodinu jako neherečka, její role se však počala vyvíjet natolik, že na konci filmu už nebylo ani památky po špatném herectví. Jediné co ještě musím vytknout (a kvůli tomu ubrat i na hodnocení) byla scéna na konci filmu, z prostředí koncentráku. Tento film opravdu nepotřeboval urychlit a zdynamizovat děj, tvůrci ho měli nechat pomalu plynout, koncentrák se konat nemusel, protože to dalo filmu příchuť jiného žánru či druhu filmu a otevřeli další kapitolu. Ale což, i přesto velmi povedené...(15.9.2012)

  • fragre
    ***

    škoda, že tento film nebyl o postavě, kterou tak skvěle ztvárnila božská Vilma, to by možná bylo na 5*. Vcelku ne špatné, ale občas jsem trpěl. Nemohl jsem nějak uvěřit tomu příběhu se zázračně zachráněným židovským mladíkem. A u zde již zmíněného opět zázračného happyendu jsem se hodně ošíval (a to mám vlastně happyendy rád). A při vší úctě k panu režiséru (pustit se do takového filmu je záležitost heroická), je nutno říci, že Cieslar není Vláčil. Tam, kde to Vláčilovi "šlo samo", je Cieslar trochu křečovitý. 3 a 1/2 *(11.4.2010)

  • - Rodný dům hlavní hrdinky stojí v osadě Květná u Starého Města pod Sněžníkem, kostel s hřbitovem se natáčel v Nových Losinách u Jindřichova v okrese Šumperk a Zámek s rybníkem jsou Žinkovy, západně od Nepomuku. Natáčelo se také v přírodní rezervaci Slowiński Park Narodowy Leba a v bývalémkoncentračním táboře Stutthof ve Sztutowu. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Ukázat nahé tělo v milostné scéně představitelka hlavní role Monika Hilmerová striktně odmítla, a tak se musela sehnat dublérka. (hippyman)

  • - Filmaři mimo jiné natáčeli roku 1999 i v okolí malé vesničky Semošice v západních Čechách. (Lynette)