poster

Ďábelská svůdkyně

  • USA

    The Last Seduction

Krimi / Thriller / Drama

USA, 1994, 106 min

Režie:

John Dahl

Scénář:

Steve Barancik

Kamera:

Jeff Jur

Producenti:

Jon Shestack

Střih:

Eric L. Beason

Scénografie:

Linda Pearl

Kostýmy:

Terry Dresbach
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Trochu nedocenený a v televízii takmer opomínaný triler, ktorý nie je až tak komerčne ladený, ako by sa mohlo zdať na prvý pohľad. V podstate sa jedná o akýsi neo-noir, kde je ale ženská predstaviteľka nie iba zvodný prívesok, ktorý hýbe dejom, ale aj celkom slušne psychologicky vykreslenou postavou. Reaguje na mužské chovanie a jej reakcie sú celkom pochopiteľné. Všetko ale treba brať s mierou a či je aj skutočne víťazkou rafinovanej hry, je veľmi subjektívne.(13.6.2012)

  • Sawy
    ****

    Od Ďábelské svůdkyně jsem nečekal bůhví co.Přece jenom,podle názvu to vypadá na béčkový porno.Ale místo toho jsem se dočkal filmu,který mě moc příjemně překvapil a nejenže je zatraceně dobře natočený,on byl dokonce i inteligentní a rafinovaný.Plán hlavní hrdinky je dokonale promyšlený,ve výsledku může překvapit,ale přesto perfektně funguje.Pro mě absolutně neznámý John Dahl vytrvale odkazuje na filmy noir,občas vytáhne nějaký vyloženě brilantní filmařský nápad a dokáže si pohrát s divákovým očekáváním.V tom mu výrazně pomáhají herci,Peter Berg mi se svým šampoňáckým zjevem moc přesvědčivý nepřišel,ale Bill Pullman je vyloženě oscarový a chlapi,ono se to ze začátku možná nezdá,ale Linda Fiorentino je SEXY.Ve výsledku se mi tahle kombinace thrilleru,kriminálky a zatraceně černé komedie líbila až překvapivě hodně. 80 %(1.10.2010)

  • Sarkastic
    ***

    Začátek filmu s dost nedůvěryhodnou scénkou ohledně předání peněž mě moc nenažhavil, ale po útěku hlavní hrdinky to začalo být docela zajímavé. To, jak manipulovala s muži...no na druhou stranu, Linda Fiorentino je pro mě všechno, jenom ne femme fatale, takže jsem se musel všem těm hlupákům docela smát. A přestože jsem málem zlomil hůl i nad ní, když po zpackaném telefonátu zůstávala hloupě dál na místě, překvapila mě nakonec opravdovou prohnaností a dobrým plánem. Jen škoda trochu useknutého závěru. I za občasný docela fungující humor lepší 3*.(3.9.2012)

  • sanikope
    *

    Jeden z 1000 filmov, ktorý keby som nevidel tak by som o nič neprišiel... Celý film pritiahnutý za vlasy, plný nelogických zvratov akoby hrdinovia ani nemajú konať za samých seba ale len v prospech scenáristu ktorý už dopredu vie ako to chce ukončiť ale nevie sa prehrýzť cez celé rozvinutie zápletky. A ešte aj hlavná hrdinka nie je až tak femme fatale ako by asi mala byť aby ma aspoň troška presvedčila. Ale to už asi bude osud všetkých thrillerov z 90. rokov, ktorých sa v tom čase robilo na kvantá... Chudák Bill Pulman.(17.9.2010)

  • pursulus
    ***

    Rejža, hudba, grády.¬         S ohledem na svoje druhové zařazení (krimi + thriller + drama) má snímek až neuvěřitelně se táhnoucí děj, jako by režisér neměl dostatečnou nápaditost. Chybí tomu prostě "grády" — třeba takové, jaké dovedl dávat i průměrnému scénáři USA režisér John Frankenheimer (Rok zbraní). V ostatních ohledech je to snímek podařený, vyzdvihl bych nápaditou hudbu obecně téměř neznámého skladatele italského původu z USA Josepha Vitarelliho.(31.1.2020)

  • - Linda Fiorentino měla mít při milostných scénách dublérku, rozhlodla se je však natočit sama (Vlado666)

  • - Linda Fiorentino byla za svůj výkon kritiky chválena, na Oscara však nominována být nemohla, protože snímek byl před uvedením v kinech vysílán v televizi. (Vlado666)

  • - V jedné scéně se Bridget (Linda Fiorentino) představuje jako Mrs. Neff, což je narážka na film Pojistka smrti (1944). (Vlado666)