Reklama

Reklama

Pečeť vraha

  • Česko Vzpomínky na vraha (více)
Trailer 2

Tento film, který u domácího publika trhal návštěvnické rekordy, patří k nejdiskutovanějším korejským titulům roku 2003. Příběh je inspirován skutečnými událostmi - sérií vražd, k nimž došlo v letech 1986 - 1991 v okolí městečka Hwa-Sung nedaleko Soulu.
V průběhu šesti let policisté postupně nacházejí těla deseti znásilněných a zavražděných žen. Mezi oběťmi je jednasedmdesátiletá babička i třináctiletá školačka a neexistuje mezi nimi žádná zjevná souvislost, žádné vodítko kterého by se kriminalisté mohli chytit. Detektivové Cho, Park a Seo vyslechnou na 3 000 podezřelých, do akce se postupně zapojí 300 000 policistů. Jenže chytit a usvědčit nevypočitatelného sériového vraha, jehož chladnokrevnost je noční můrou i pro zkušené profesionály, je úkol, který zřejmě přesahuje lidské síly...
Režisér Bong Joon-ho svůj film věnoval deseti ženám, které, kdyby nebylo oněch deseti děsivých deštivých večerů, ještě mohly žít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (239)

anderson 

všechny recenze uživatele

Tak neviem na aký film sa dívali ostatní tu uvedení komentátori, ale ad1: V tomto filme nie je nijaká scéna ktorá "ukazuje jak se z na první pohled sympaticky jednoduchého a vtipného detektiva stává zrůda" (sam_lowry), ad2: Nie je tu ani len náznak súvislosti odkazujúci k Fincherovej klasike (pokiaľ tým dotyční azda nemyslia súvislosť typu "vraždí sa tu, takže je to Se7en") a ad3: Nenájdete tu ani "Naprosto zarážajúce a dychvyrážajúce sú scény s miestnymi policajtami a ich nátlakovými metódami vypočúvania" (Lhurgoyf). Takže pre tých, ktorí tento film budú pozerať s otvorenými očami: jedná sa o vynikajúci psychologicko - filozofický film o pátraní po vrahovi mladých žien, ktorý vraždí zásadne v daždi, dráždi ho červené oblečenie a pred vraždou si v miestnom rádiu necháva zahrať kórejský hit na ktorý je (zrejme) traumaticky naviazaný. Režisér filmu, pred samotným vyšetrovaním uprednostňuje sondáž do mysle členov vyšetrovacieho tímu (a nerozoberá myseľ vraha ako to býva obvyklé) cez ktorých sa o vrahovi dozvieme všetko podstatné okrem jeho identity. Vo výsledku je totiž kriminálna línia iba zástierkou na sociálno - kritický pohľad do radov kórejskej polície a spoločnosti zároveň od roku 1986 do súčasnosti (2003). Ak tu už teda niekto chce porovnávať, tak nech porovnáva s týmto. Ak by niekto z citovaných komentátorov mal pocit, že som ho urazil, tak sa mu ospravedlňujem. To nebolo cieľom môjho komentu. (13.12.2004) ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Jak už jsem několikrát zde napsal, tak to mám těžké s asijskými filmy. Pokud nepochází od tohoto pána, tak mi většinou nic neřeknou a i když jsou vychvalovány ze všech stran, já po jejich zhlédnutí (většinou) nechápu proč. Ale po zhlédnutí tohoto filmu, to chápu. Tohle je totiž kvalitní, pomalý film, kterému nejvíce škodí, že někdy neví, co pořádně chce. Začne to jak vcelku drsná kritika policie v Koreji (to je tam opravdu taková situace, že vězni jsou mlácení či skoro až mučeni při výsleších?) pak je to taková špatná komedie, ale nakonec a po většinu filmu je to naštěstí docela temná kriminálka, která má výjimečný konec. Podívejte se a uvidíte, co tím myslím. Rozhodně si tento film dám ještě jednou, možná se mi zalíbí ještě víc, zatím 80 %. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já tenhle film viděl před mnoha a mnoha lety a koukám, že jsem se nenapsal komentář, ale pamatoval jsem si ho, což u většiny filmů skutečně neděje a teď, když si sjíždím Džun-ho Pon, tak jsem si hodal znovu a mé pocity jsou ještě silnější ež tenkrát a jsou ještě umocnější, když si vemu, že se jedná teprve o druhý celovečerák Džun-ho Pona, tak to je něco neuvěřitelnýho. Velmi sotisfikovaně napsaná psychologie postavy policajtů, kterou silně naprosto bezradné vyšetřování brutální série vražd je opravdu paráda. Jasně Džun-ho Pon neodolá, aby tam nevtělil až humorně vyznívající dialogy a situace, ale to vše pouze ve prospěch atmosféry a postav, jenom je potřeba to navnímat, především na postavách policajtů Cho Yong-koo a Seo Tae-yoon. Opravdu mistrovská práce, ale neřekl bych kriminálka, spíše psychologické drama, alespoň tak to mám ve vidění tohoto majstrštyku já a opravdu jsem to užil, závěrečný titulky sjel 3x, poněvadž hudba je další skvělá záležitost u tohoto filmu. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

To, že film měl úspěch a trhal rekordy u domácího publika bych ještě pochopil. Že má ale celkově tak velký hodnocení i zde na ČSFD mi popravdě hlava nebere. Úvod působil tak trochu komicky. Což se samozřejmě v průběhu filmu změní i tak jsem se ale na film nedokázal pořádně naladit. Tohle korejský pojetí kriminálky mi prostě nesedlo. Chybělo mi tam víc atmosféry, akce i napětí. Za mě hodně slabý 3hvězdy. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Šikmoocí kluci nám zde předvedli, že policistu v tamní zemi může vykonávat doslova každý retard, což mi přijde dost neuvěřitelné. Úplně jsem se nedokázal rochnit ve zdejších vodách stereotypu, kdy se dobrých 75 % stopáže snaží kluci vymlátit přiznání nejdříve z jednoho a později z jiného podezřelého. Měl jsem pocit, že sleduji převážně komedii nežli vážně míněnou kriminálku. Později jsem měl pocit, že jde spíše o ne tak špatnou satiru, kdy tvůrci velmi šikovně kritizovali vyšetřovací praktiky. Závěrečný pohled mi tedy říkal snad jen to, že vrahem mohl být naprosto kdokoli a tento případ přesahoval minimálně síly tamní totálně nekompetentní police, která po celou dobu vehementně házela klacky pod nohy sama sobě a blokovala si cestičku k možnému vyřešení. Atmosféra se mi rozhodně velmi líbila. Stejně tak mi bylo sympatické, kterak si se mnou režisér pohrával. Celkově to nebylo vůbec špatné, ale na pomyslný piedestál kriminálek bych jej rozhodně neřadil. [70 %] ()

Galerie (33)

Zajímavosti (10)

  • Téměř každý záběr ve filmu obsahuje alespoň jednu ze tří barev: zelenou, červenou a modrou. (Filip.Fridri)
  • Po deváté vraždě byly DNA důkazy poslány do Japonska (ve filmu do USA) na analýzu, ale výsledky byly nedostačující. (Jigvell)
  • Vrah, kterým byl film inspirován, v roce 2019 přiznal, že film viděl a řekl: „Díval jsem se na to jen jako na film, neměl jsem k filmu žádný cit ani emoce.“ (Ondra06)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama