Reklama

Reklama

Pečeť vraha

  • Česko Vzpomínky na vraha (více)
Trailer 3

Tento film, který u domácího publika trhal návštěvnické rekordy, patří k nejdiskutovanějším korejským titulům roku 2003. Příběh je inspirován skutečnými událostmi - sérií vražd, k nimž došlo v letech 1986 - 1991 v okolí městečka Hwa-Sung nedaleko Soulu.
V průběhu šesti let policisté postupně nacházejí těla deseti znásilněných a zavražděných žen. Mezi oběťmi je jednasedmdesátiletá babička i třináctiletá školačka a neexistuje mezi nimi žádná zjevná souvislost, žádné vodítko kterého by se kriminalisté mohli chytit. Detektivové Cho, Park a Seo vyslechnou na 3 000 podezřelých, do akce se postupně zapojí 300 000 policistů. Jenže chytit a usvědčit nevypočitatelného sériového vraha, jehož chladnokrevnost je noční můrou i pro zkušené profesionály, je úkol, který zřejmě přesahuje lidské síly...
Režisér Bong Joon-ho svůj film věnoval deseti ženám, které, kdyby nebylo oněch deseti děsivých deštivých večerů, ještě mohly žít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (239)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Tento kórejský mix žánrov funguje výborne a aj keď ho mnohí prirovnávajú k filmu Sedem, ja som tam nejakú veľkú podobnosť nevidel. Vraždy... Toť asi všetko, čo tieto dva filmy spája, ale prístup je úplne rozdielny. Kórejci primiešali vážne dobrý humor, už v úvode som sa niekoľkokrát zasmial a čierny humor je tu aj v scénach, kde by ste ich nečakali, ale napriek tomu to funguje. Smiech na úkor postihnutého, či mučenia podozrivých, to nie sú často vídané veci. Ani šamanský pohľad hlavného predstaviteľa nevie odhadnúť, kto je vrah a divák dostane rovnako viac otázok ako odpovedí. To filmu ale vôbec neuberá na atraktivite a ja si ho nabudúce pozriem rád znova. Thriller? Komédia? Dráma? Asi všetko dohromady, ale hlavne skvelý film. 90%. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Tohle mě uzemnilo... vlastně jde o asijskou obdobu metafyzické a sociální detektivky (Tenkrát v Anatolii mi naskočilo hned několikrát, byť spíše jako vzdálená rezonance) a zároveň jedinečný žánrový mutagen, který se z úvodních komediálních a satirických tónů přemění v temného thrillerového netvora. Motivy posedlosti, zápalu i nevypočitatelnosti pachatele zavánějí Fincherovým Zodiacem - nebo spíš naopak (s ním spojuje Pečeť vraha i neobyčejně pomalé tempo a konzervativní odpor k efektnosti). Gradace je subtilní, ale naprosto jedinečná, stavba postav fascinující (proměna křupanského detektiva v tragického hrdinu během několika minut - brilantní), inscenace některých scén promyšlená od pohybu kamery až po situační rámec (od blbostí typu scéna bordelu s blijícím velitelem až po napínavé scény vražd). Snažím se vylovit v paměti, kdy jsem si thriller o sériovém vrahovi naposledy takhle beze zbytku užil ve všech odstínech... zase asi ten Zodiac, ale Pečeť je vtipnější a podvratnější. Vidím, že moje mezery v korejské kinematografii jsou alarmující a žádají si zaplnění! ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

„Spomienky na vraždu” sú ináč stále veľmi čerstvé, až pomaly i hádam nostalgické, aj keď od nej už uplynulo neuveriteľných 17 rokov, pretože niekdajšiemu inšpektorovi Park Doo-manovi, to skrátka nedalo, aby sa znovu nešiel pozrieť na to známe »miesto činu« , kde sa dňa 23.10.1986, na poli v zavlažovacom kanáli, objavila vôbec prvá mŕtvola zavraždenej ženy. Zakrátko na to je nájdená hneď i ďalšia, Hyang-sook, opäť oblečená v červenom, keď ich bude iba čoraz viac pribúdať... Treba čo najskôr vypátrať buď podozrivého páchateľa, alebo už začať poriadne rozmýšľať nad profilom sériového vraha, s čím by v podstate mohol trochu vypomôcť práve nový, detektívny kolega zo Soulu, Seo Tae-yoon, ktorý si zatiaľ vyberá tú slušnejšiu metódu vyšetrovania, čo sa ale vonkoncom nedá absolútne povedať o už citovanom Parkovi, ktorého ešte následne dopĺňa i tretí z vyšetrovateľov, Cho Yong-koo, ktorý priam nenormálne týra všetkých, potenciálnych podozrivých, ku ktorým sa správa, ako Bruce Lee, keď je strašne nahnevaný, čo už, povedzme extrémne smrdí policajnou brutalitou ! Kwang-Ho, s miernou retardáciou, a so značnými popáleninami na tvári, by teda vedel rozprávať, a to čaká aj ďalších... Totiž, tento, vskutku, fakt milý «trojlístok kriminalistov» , pod veľkým fyzickým nátlakom, donucujú, aby sa každý, kto sedí na opačnej strane barikády, doznal k čomusi, s čím ani prakticky nemá nič spoločné, čo následne potom ani nikoho zvlášť netrápi, hlavne, že sú teraz vyhlásení za pekných. Na jednej strane sa im kopia vraždy, na strane druhej, si to kompenzujú nedovolenými výsluchmi, a tak sa zdá, že sa z miesta ani nepohnú ? Ten najmúdrejší čochvíľa príde na úplne zvláštny úkaz, to jest na škrtičov postup, a to preto, lebo všetky svoje obete nielen brutálne uškrtí ich vlastným oblečením, ale zároveň to zakaždým praktizuje počas tmy, ďalej, silného dažďa, kedy leje, ako z krhly, no čo je na tom taktiež najzvrátenejšie je to, že si počas toho necháva zahrať z rádia svoju obľúbenú pesničku „Smutný dopis” . Na stole sa im črtajú nejaké tie indície, ale dokážu vôbec s nimi ešte pracovať, či im nakoniec aj tak ubzikne pomedzi prsty, a tak vlastne, ako sa veci vlastne majú ? Pred záverom sa už javí, že konečne dolapili toho správneho, no nie je to také jednoznačné... / Kórejský režisér, scenárista - Bong Joon-Ho, nakrútil vskutku dosť depresívny thriller podľa skutočných udalostí, ktorý väčšinou funguje práve tak, že si nikdy nekladie servítky pred ústa, kedy neustále postavy tlčú iné postavy. Prvá, naprosto znamenitá spolupráca s Kang-ho Songom, ktorý sa za to odvďačil nekompromisným, hereckým výkonom, na aký sa nezabúda, že na ten posledný, uprený pohľad priamo do kamery, len tak nezabudnete, to vám garantujem, pretože i my diváci, sme sa vtedy zapojili do samotného diania ! Majstrovský snímok, ku ktorému by som mal síce zopár výhrad, možno to nekontrolovateľné násilie, ktoré normálne presvitalo až ku mne rovno do obývačky, ale keď sa človek nad ním predsa trochu hlbšie a dôkladnejšie zamyslí, nebolo až tak prehnane samoúčelné, veď tým pádom kvôli tomuto princípu, si filmový počin udržoval od nás mierny odstup, aby sme si ho skrátka príliš nepripustili k telu, čím len podtrhoval celkovú atmosféru, mal nás v hrsti. Nezabudnuteľný snímok už len z toho nepatrného hľadiska, ako protagonisti v ňom na mňa (ne)priaznivo vplývali, čím totiž ani zďaleka nechcem prehlásiť, že by som sa s nimi chcel nejako obzvlášť rád identifikovať, alebo ako by ste sa vy zachovali na ich mieste... ? () (méně) (více)

H34D 

všechny recenze uživatele

Kdo má nějaký vztah k policejní práci a alespoň v hrubém obrysu zná práci vyšetřování pochopí myšlenkové procesy a pocítí frustraci detektivů ještě lépe než jiní diváci. Tento film sice není špičkou typu Zodiac nebo eventuálně Sedm, ale to je také proto, že tyto zmiňované kousky jsou v prvé řadě koncipovány jako "filmy" (tzn. jde v nich o určité drama, vývin apod.). Memories of Murder skvěle a důvěryhodně vykresluje detektivy jako lidi bez superschopností, kteří se dokáží pořádně seknout a nakonec si i kvůli nepřízni osudu tak trochu honit vlastní ocas (jestli víte, co tím myslím). Případ je zpracován perfektně, právě absence senzací a nepřirozeně dramatických momentů opět jen podporuje realističnost celého snímku. Vyzdvihnout chci také miniaturní náznaky humoru, nebo chcete-li elegantní vložení absurdních situací do jinak vážného filmu. S přihmouřením oka tedy: 9/10 ()

zputnik 

všechny recenze uživatele

Nečekejte od tohoto snímku druhé SEDM, mohli by jste být zklamáni. Nečekejte hustou atmosféru, zběsilou jízdu ani přespříliš pikantních záběrů a možná budete více než mile překvapeni. Joon-ho Bong imho nejde atmosférou a prezentací nechutných záběrů tolik na dřeň, tak jako například Fincher; spíše na to jde tak jaksi decentněji a oldschoolově aka MLČENÍ JEHŇÁTEK. Souhlasím s belldandy - pod slupkou kriminálního příběhu se skrývá něco víc - sociálně-kritický podtón (vyšetřovací praktiky, které nejen eliminují nalezení pravdy, ale svou podstatou pravdu přímo ničí) a současně zamyšlení nad naší bezradností dopátrat se pravdy. A závěr? Silný, velmi silný... Shrnuto a podtrženo: Skvělá krimi se silnou a kritickou výpovědí nejen o policejních praktikách, ale v obecnější rovině i o nás samotných. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (10)

  • Postavy detektivů jsou často viděny v oblečení, jejichž barva splývá nebo ladí s pozadím stěn. Symbolizují svět ovládaný autoritou a poškozený jejich brutalitou, jsou k nerozeznání od bezútěšného světa, který je obklopuje, protože jsou součástí problému. (Filip.Fridri)
  • Jihokorejská policie usvědčila vraha, který inspiroval tvůrce filmu, v září roku 2019 – tedy téměř po třiceti letech. [Zdroj: Tyden.cz] (klukluka)
  • Po deváté vraždě byly DNA důkazy poslány do Japonska (ve filmu do USA) na analýzu, ale výsledky byly nedostačující. (Jigvell)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama