poster

Milán, kalibr 9 (festivalový název)

  • Itálie

    Milano calibro 9

  • anglický

    Milano Calibro 9

Akční / Krimi / Thriller

Itálie, 1972, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • PetrPan
    ****

    Nebýt Gastona Moschina a jeho buldočího charismatu, bylo by Milano calibro 9 jen slušnou žánrovkou s několika méně či více výraznými nepodařenostmi. Za tu největší se dají považovat nezvládnuté a naivní akční pasáže. Zejména finální vybíjená, která mohla být ozdobou celého filmu, v pohodě snese srovnání s Čtyřmi vraždami pana Lipského, chyběl jen Josef Kemr a jeho "fuby". V italském filmu té doby obvyklé sociálně kritické etudy, zde v podobě rozmíšek mezi natvrdlým policejním komisařem a jeho uvědomělým podřízeným, pak působí nepatřičně a až lehce otravně. A ani cholerická Adorfova postava, gangster Rocco, svým až příliš afektovaným projevem na zážitku zpočátku nepřidá, o tom ale až za chvíli. Když to po sobě teď čtu, tak to skoro vypadá, že chci Di Leovo poliziotteschi jen trhat a ztrhat,. Není tomu tak. Přes veškerá zmíněná negativa si tahle jízda milánským podsvětím ode mě vyslouží jasné čtyři hvězdy. Dvě za Gastona, protože jeho výkon byl naprosto parádní, gangstera Piazzu jsem mu žral i s navijákem a užijete si ho víc než dost. A dvě za vynikající konec, kde i otravný Rocco získá kurevsky uvěřitelnou lidskou tvář. Jo, doporučuju!(22.12.2016)

  • darkrobyk
    *****

    Nikdo to tu nepřežije! Drsné intro, po kterém následuje nekompromisní masakr. Byť jsem mnohé herce znal, i tak jsem si říkal, jak dali dohromady takovou kopici křiváckých ksichtů. Autoři předkládají panoptikum zločinců ovládajících milánské podsvětí, avšak nenabízí čistě kladnou postavu. S kým se má divák ztotožnit, když každý je nějak poznamenaný? O neschopné (nebo všeho schopné) policii nemluvě. Příběh nabírá velmi rychle ráz balady, a tak je jasné, že tohle nemůže dopadnout dobře. K tomu psychadelická hudba, výborná kamera, krásné ženy (byť jsou zde jen křovím) a v jejich čele půvabná Barbara Bouchetová, která je ale s podsvětím provázána víc, než by se mohlo zdát. Syrové, bezvýchodné...(16.11.2015)

  • LiVentura
    ****

    Poměrně slušně propracovaný krimifilm z prostředí milánského organizovaného zločinu, kde ústředním hrdinou je muž, kterého právě propustili z vězení za zpackanou loupež, který zdejšímu vlvinému bossovi ještě pře soudem údajně ukradl rovných 300.000 USD. Proto je stále naživu a proto se o něj všichni z podsvětí zajímají, ale kdo má prsty v přibývajících umrtích kolem vězením otupělého Uga..?! Až na ty politické výměny názorů mezi komisaři se na to dalo dívat, ty tam byly snad jen z producentova přesvědčení nebo co, jinak nevím... hudba padnoucí.(3.11.2013)

  • Flego
    ****

    V 70-tych rokoch sa v talianskej kinematografii objavilo množstvo drsných gangsteriek, z veľkej časti korešpondovali z vtedajším nárastom násilia v spoločnosti. Fernando Di Leo sa taktiež vybral touto cestou a urobil svoju prácu veľmi dobre. Tento príbeh z milánskeho podsvetia je prvou zastávkou trilógie. Rozohráva partiu, kde je prepustený zlodej Ugo ( Gastone Moschin ) terorizovaný gaunermi, ktorí ho obviňujú, že im ukradol 300 tisíc dolárov. Polícia je spočiatku vykreslená ako orgán štatistov, ktorých témou je medzi sebou hľadať sociálne príčiny devastujúcej sa spoločnosti. Záver ani pointu pochopiteľne nebudem prezrádzať. Vyzdvihnúť treba Maria Adorfa v úlohe krutého násilníka Rocca, ktorého sledovať bolo zážitkom a napokon aj dynamickú hudbu Luisa Bacalova.(2.9.2011)

  • Karamanlis
    ***

    Priemerné poliziotteschi s ťažkopádnym Gastone Moschinom v hlavnej úlohe. Toho drsného, na slovo skúpeho zločinca Uga, majúceho svoj tajný superplán som mu príliš nežral, trvalo vždy celú večnosť, než sa k niečomu rozhúpal a počas milostných scén so sympatickou blondínkou pôsobil ako slon v porceláne. Fernando Di Leo tu pocítil potrebu skritizovať znepokojujúce pomery vo talianskej spoločnosti, ovládanej boháčmi, skorumpovanými úradníkmi či ničomnými kriminálnymi živlami a vykričať celému svetu, že zmýšľa prosocialisticky, čo síce v rámci subžánru poliziottesco nie je nijak výnimočný jav (niektorí tvorcovia propagovali ľavicové, iní zasa pravicové názory a tu sa oba ideologické prúdy konfrontujú), mňa ako diváka však toto politizovanie, ktorého sa tu vyskytuje nemálo vôbec nezaujímalo a otravovalo.(8.7.2017)

  • - Film Milán, kalibr 9 měl vliv na Quentina Tarantina a patří k jeho oblíbeným filmům. (Vojtzek)

  • - V roce 2006 byl klip z tohoto filmu, kdy Nelly Bordon (Barbara Bouchet) tančí u tyče, použit skupinou Vinylistic jako videoklip k jejich písni "Record Player". (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace