poster

Tucker: Člověk a jeho sen

  • anglický

    Tucker: The Man and His Dream

  • slovenský

    Tucker: Muž a jeho sen

Drama / Životopisný

USA, 1988, 110 min

  • Lacike
    **

    Taká rozprávka o vzostupe a páde jedného naivného snílka, ktorý sa rozhodol vyrábať autá, ale zlé automobilky mu to prekazili. Hlavný problem, ktorý som s filmom mal je ten, že je podaný bez poriadneho zdramatizovania. Aj vo chvíľach hrdinovho pádu, keď už mu ide dokonca o slobodu, to je podané tak pohodovo jak keby o nič nešlo. To že bol hlavný hrdina nonstop pozitivne naladený je ok, ale natočiť takto naivne aj celý film bola podľa mňa chyba. Filmu strašne chýbala scéna v ktorej by hrdina aspoň na chvíľu podľahol zúfalstvu alebo by o ňom pochybovala rodina, aby ho to viac poľudštilo. Takto pôsobil ako jednorozmerná figúrka, ktorá mi po chvíli liezla na nervy. Jediný z hercov, kto má možnosť aspoň trochu niečo predviesť je Martin Landau ako verný pomocník hlavného hrdinu. Takže výsledkom je totálny priemer a mňa viac ako film bavil komentár od užívateľa dobytek. 5/10.(15.4.2019)

  • kubilov
    *****

    Snad mi Cotton Club odpustí, ale tím úplně nejlepším filmem Francise Forda Coppoly z osmdesátých let je životopis obrovského utopického vizionáře, snílka a vynálezce-nadšence Prestona Tuckera. Na Francise Forda neobvykle svižný snímek se opírá o uvolněnou a hrozně sympatickou a odlehčenou atmosféru, která se díky neustále rozzářenému Jeffu Bridgesovi drží téměř po celou délku filmu, je plný Tuckerova skoro až nakažlivého entusiasmu, opravdu nádherných aut a samozřejmě skvělého Bridgese a Landauem. Problémy se sice objevují, ale ty divák podvědomě vytěsňuje, protože tam prostě jakoby nesedí. Velká paráda je potom sledovat vzestup "firmy ze stodoly", která alespoň na malou chvilku dokázala konkurovat velké trojce amerického motoristického průmyslu (Ford, GM, Chystler), ačkoliv je otázka jak to doopravdy a bez přikrášlení s Tuckery bylo. Úplně čistých 5* to sice není, ale velice vtipně zobrazený Howard Hughes mě o té páté nakonec přesvědčil.(2.12.2013)

  • curunir
    ***

    Jeden z menej známych a myslím tiež aj menej vydarených Coppolových filmov. Nakrútenie filmu o síce menej známej, avšak nijak bezvýznamnej osobnosti americkej priemyselnej či skôr automobilovej histórie bol myslím dobrý nápad, problém je v tom, že Coppola aj napriek mnohoročným skúsenostiam, ktorý či už nešťastnou náhodou alebo vlastným pričinením vytvoril skôr priemerné dielo. Problém je už v jeho zbrklom podaní (začiatok vyzerá tak, ako kedy sa jednalo o 2. časť 2-dielneho filmu), ktoré malo skôr charakter dobrodružného filmu, vďaka blázdnivému Jeffovi Bridgesovi v klobúku som si nemohol pomôcť s predobrazom Indiana Jonesa. Rýchle tempo filmu veľmi neprospieva, pri jeho sledovaní som si spomenul na Letca a milím potešením bola jeho kratka spojitosť s tímto filmom. Krátka scéna s Howardom Hughesom (skvelý Dean Stockwell, väčšia podobnosť ako u DiCapria) má svojou temnosťou až horovový nádych, Hughes pôsobí až mysticky a pre mňa bola táto pasáž jedna z najlepších vo filme. Veľmi som zvažoval svoje hodnotenie, malo by byť niekde okolo 3,5* avšak ako som už povedal ak by sa Coppola viacej poznažil, výsledok by mohol byť omnoho iný - lepší.(2.5.2008)

  • Muf911
    ****

    Pokud všechno, co je ve filmu, se skutečně stalo, tak to byla pěkná levárna a je ku podivu, že se Tucker nesnažil o nápravu. Reklamu si udělal dobrou. Zdá se, že nesympatický politik, mimochodem hodně podobný týpek, jako figuroval ve filmu Letec, byl pěkná kurva prodejná. Škoda, svět mohl mít některé technické vymoženosti už o mnoho let dřív. Třeba bezpećnostní pásy, i když jen dvoubodové. Volvo přišlo se svou verzí, pravda vylepšenou tříbodovou, o mnoho let později. Nebo natáčecí světlomet(y). S nimi přišla Tatra nebo citroen o roky později. Kotoučové brzdy byly sice vymyšleny dávno před tucker rám, ale sériového požití se dočkaly až v zápětí po tuckerovi. Vstřikování paliva nebylo koncem 40. Let také nic běźného, i když o pár let později se dočkalo masového použití. Ještě pro zajímavost, před nedávnou dobou se v aukci prodal jeden z exemplářů tuckera za necelé tři miliony dolarů. Film má samozřejmě také svůj podíl na tom, proč jsou tyto veterány tak ceněné.(28.12.2013)

  • igi B.
    ****

    Poněkud naivní a až příliš stylizované vyprávění na motivy skutečných událostí, líčící historii jednoho amerického snu o >Car of Tomorrow< ... Možná svou formou až trošku zbytečně znedůvěryhodňující některá historická fakta. Pravdou je, že Preston Thomas Tucker v létech 1947-1948 vyprojektoval a doslova na koleni vyrobil 51 vozů typu Tucker48 Torpedo. Souhra okolností souvisejících i s potížemi poválečného hospodářství, byrokracie a technické problémy vozu způsobily, že podnik zkrachoval. Každopádně musím uznat páně F.F.C. jeho zaujetí pro věc a předpokládám, že má jeden kousek >nejlepšího auta na světě< někde v garáži...;-) Přiznávám, že sám jsem po shlédnutí tohohle filmu podlehl a musel si koupit tuhle nádheru aspoň jako model v měřítku 1:43 :-))(15.5.2006)

  • - Producent George Lucas v roce 2005 prodal svůj model sedanu Tucker za 385 500 amerických dolarů. (Terva)

  • - Natáčení bylo zahájeno 13. dubna 1987 v závodech Ford Motor v Richmondu. Dále se například natáčelo v San Franciscu nebo Chicagu. (Terva)

  • - Přes špatné ohlasy kritiky měl snímek finanční úspěch. Podepsal se i na ceně sedanů Tucker, jejichž cena po uvedení filmu stoupala. (Terva)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace