Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Azazel je jeden z padlých andělů, které Bůh zbavil podoby a oni se za to mstí na lidech. Protože nemá vlastní tělo, žije v tělesných schránkách jiných lidí i zvířat, do nichž může vstoupit jediným letmým dotykem. Mluví všemi jazyky a je skutečným, téměř absolutním zlem. Nezničitelným, nepřemožitelným, nelítostným a bezcharakterním. Přesvědčit se o tom může filadelfský policejní detektiv John Hobbes, který sice chytil obávaného sériového vraha Edgara Reese a předal ho porotě, která ho poslala do plynové komory, jenže tím to pro něj neskončilo. Právě naopak. Objevují se další mrtvoly, stejný modus operandi a taky hádanka, kterou mu těsně před smrtí položil Reese. Zpočátku nevěřící a skeptický detektiv se přesvědčí, že si s ním krutě pohrává pomstychtivý démon, a s hrůzou si uvědomí, že se na něj nejen snaží svést podezření z dalších vražd, ale navíc se zřejmě velmi dobře baví jeho pozvolným ničením a deptáním. Detektiv se však nevzdává, a dokonce se zdá, že objevil způsob, jak ho porazit a zničit. Pomoci by mu mohla Gretta Milano, dcera policisty, který před třiceti lety spáchal sebevraždu, poté co byl obviněn z řady zločinů. S její pomocí se dostane k několika starobylým textům, které popisují, jaké má Azazel schopnosti a slabé stránky. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (199)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

„Nyní vám povím příběh, jak jsem skoro umřel!“ Tak zhruba těmito slovy začíná tento mysteriózní thriller, který zprvu vypadá spíše jako temnější detektivka. Hned na začátku se seznámíme s hlavním hrdinou detektivem Hobbesem, který si vymění několik posledních „láskyplných slov“ s odsouzencem. Již podivné vrahovo chování a především mluva vydá první varovné signály, že něco zvláštního musí vyset ve vzduchu. Přiznám se, že úvodní melodie od Rolling Stone a vrahův taneček ve mně vyvolali příjemné uvolnění, protože jsem očekával něco ve stylu znovuzrození jako k tomu došlo ve známé Dětské hře. Podivné chování kolemjdoucích a jejich letmé dotyky tomu všemu napovídali, přesto jsem si nebyl ještě pořádně jistý co mě čeká. Před spuštěním filmu jsem si totiž nesháněl žádné informace o filmu. Atmosféra sama o sobě nabízí docela potemnělou stránku pohledu na celou věc a čas od času to scénář skouší i na naše city. Možná to přece jenom chtělo ještě více přitvrdit a ořezaná stopáž by taky nebyla na škodu. Těch 123.minut bylo dle mého názoru až zbytečně moc a některé pasáže jsou zbytečně natahovány. Ale jinak jsem byl docela spokojený především s hereckými výkony. Především pak Denzel ukázal, že je pán herec a film se mohl opírat hlavně o něj. Donald Sutherland byl rovněž skvělý, ale nedostal zde zas až tolik prostoru. Myslím si, že to byla celkem škoda, protože Goodman spíš jen sekundoval. Mírným zklamáním se pro mě stalo zakončení celého filmu. Očekával jsem potom všem přece jenom trochu něco jiného. I tak však musím tvůrcům vystřihnout pochvalu za netuctovou koncovku, jelikož happyendy moc nemusím. Fallen se tak v klidu zařadil v mé sbírce mezi kousky, které si kdykoliv pustím znovu. Chtělo to jen vychytat všechny mouchy, ale tak nikdo není dokonalý. ()

type_B 

všechny recenze uživatele

Anděl smrti poletuje kdesi mezi béčkem a áčkem. Postava detektiva Hobbse je dost sympaticky zahraná (a napsaná). Škoda že scénáristi trochu víc nepropracovali teologickou složku, je to asi ulítlý, ale právě to by dalo filmu ještě větší originalitu. Výsledená podoba tématu není ničím zvláštní. Mystika je tu taková laciná, což je škoda, protože by film mohl být o dost lepší. ()

Reklama

Jufonka 

všechny recenze uživatele

Mě se tenhle film dost líbí a ano, má dost chyb, každopádně mě fakt zaujal ten děj, pointa, konec a začátek. Film je dost temnej a zajímavej a musim říc,t že nechápu to nízký hodnocení... už zase mam dojem, že sme se nedívali na stejnej film... ale mě se ta myšlenka převtělování pomocí doteku fakt líbí a musíte uznat, že ten konec s kočkou je dobrej, ne? Pro ty, co to neviděli: určitě stojí za to se na to podívat! ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Oh boy, moje vášeň pro filmy, které začínají koncem, je zde ještě umocněna faktem, že Anděl smrti je jeden z mála filmů, které oprávněně (a rozkošnicky!) beze zbytku využívají figuru voiceoverového vypravěče. Elias stráví ve filmu asi šest minut, ale i tak je velice půvabný. Kdybych já byla tisíce let starý padlý anděl chodící po Zemi, rovněž si budu slastně pobrukovat Stouny (na moji obranu: pokoušela jsem se napsat Stoney a potom Stony, ale to dle mého názoru vypadalo nepatřičně). Byla jsem trochu otrávena, když ze záběru na plačící pochybující ženu v kostele film přejde na Coca Colu padající z automatu. Je to větší připomínka zla než když si Azazel pobrukuje. Osobně bych tam nepotřebovala tolik subjektivních pohledů démona, ale dramaturgicky je to dokonalé do posledního záběru. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

I přes místy hluchá místa jde o povedený snímek se zajímavým námětem. Přeskakování z jednoho člověka do druhého bylo až zábavné. Jen Denzel mě štval, když stále přežvykoval jak stará kráva...nechutné. A nápad s kočkou se dal čekat, jelikož už během filmu se zdá, že to bude při jednom setkání na ni. Ač je tenhle mysteriozní film solidně udělaný, vrtá mi hlavou, proč jsem si ho po letech téměř nepamatoval... ()

Galerie (29)

Zajímavosti (8)

  • Jméno postavy Denzela Washingtona John Hobbes je založeno na dvou filosofech 17. století, Thomasi Hobbesovi a Johnu Lockovi. Hobbes se domníval, že lidé jsou přirozeně zlí a potřebují tlak společnosti, aby se stali lepšími. Locke o lidech smýšlel jako o přemýšlejících, racionálních bytostech schopných mírumilovné koexistence. Těmito tématy se film také zabývá. (Morien)
  • První scéna, kterou scenárista Nicholas Kazan vymyslel, byla ta, ve které Azazel poprvé putuje z jednoho člověka do druhého a na jejímž konci dojde k posednutí Charlese Oloma (Robert Joy). Kazan přemýšlel nad tím, jak může zlo přecházet z jednoho člověka na druhého, jak může být nakažlivé, že když je jeden člověk zlý na druhého, tak ten bude zlý zase na někoho dalšího a tento řetěz se nikdy nezastaví. Tímto došel k vizuální představě filmové scény a od této scény se potom odrazila práce na celém filmu. (Morien)

Reklama

Reklama