Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U jednoho benzinového čerpadla pracuje stálá parta: vedoucí Vávra, bývalý stavební inženýr ing. Stejskal, samolibý podvodníček Karafa a starý pán před důchodem Dvořák. Mají dobře propracovaný systém, díky kterému dovedou přesměrovat část zisku do svých vlastních kapes. Jediný, kdo s nekalými kšefty nechce mít nic společného, je starý Dvořák, který si jednoho dne raději najde jinou práci. Do této situace přichází jako nový zaměstnanec mladík Zdeněk Černý. Je zvídavý a rychle se zapracovává. Pochopí i systém dělení zisku. Ve Vávrovi i ostatních záhy vzbudí důvěru, avšak brzy začne prosazovat své právo na rovný díl ze zisku… (Česká televize)

(více)

Recenze (123)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Žrát můžeš, ale nesmíš přitom mlaskat!" Za socialismu se razilo heslo o tom, že kdo nekrade, tak okrádá svou rodinu. Chlapci od Zlaté podkovy své rodiny rozhodně neokrádali, ale trošku při budování atomových krytů mlaskali a mě tím docela dobře pobavili. Nejsem si sice zcela jistý tím, zda to bylo tak blbé, až to bylo dobré nebo naopak, ale já si s nimi kdykoli znovu rád zašmelím. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Priemerny normalizacny film od rezisera Otakara Fuku, a zaroven moj prvy Otakar Fuka. Zaner krimi k tomuto filmu dost nesedi : je to hlavne taka lahka drama o kradnuti v byvalom Ceskoslovensku. Ono roku 1978 uz normalizacia zarezavala do vsetkych oblasti zivota spolocnosti /noviny, rozhlas, televizia, politika komunalna aj ceskoslovenska vysoka/ a sice sa tocili filmy, je tu vsak jedno velke ale. Ak sa natocil film zobrazujuci skutocne realie Ceskoslovenska, siel hned do trezoru /Jasneho Vsichni Dobri Rodaci, Prodavac Humoru/, a tak sa mohli tocit filmy, ktore ale normalizacnym sudruhom extra nevadili. To je presne priklad filmu Pumpari od Zlate Podkovy. Rezia Fuku je priemerna, ale film dobre vystihol ceskoslovenske realie 70. rokov a to, ze sa kradlo vsade. Ono trochu o tom hovori aj veta /bude cesky, som cechoslovak/ : "Muzes se najist, ale nesmis pri tom mlaskat". Ta hovori za vsetko a velmi vela veci a konzekvencii sa da z tejto vety vydedukovat. Herci ako Josef Vinklar /Smrt Cerneho Krale, Vrazda v Hotelu Excelsior/ su na urovni, dokonca tu hraj aj znamy herec Vaclav Lohnisky /Kladivo na Carodejnice/. Takze ako mylovnik ceskoslovenskej normalizacnej kinematografie sa stale zastavam tohoto priemerneho normalizacneho snimku. A ne, ne - nesuhlasim s uzivatelmi ako Radek99, ktory by najradsej tento normalizacny priemer zaslapal pod ciernu zem. 66 % ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Otakar Fuka nebyl vynikajícím filmovým režisérem. Nepatří ani do kategorie dobrých. Jeho kriminální film "Pumpaři od Zlaté podkovy" je toho dalším důkazem. Kvalitní herecké obsazení zanechává zdání zajímavého, ale samotné zpracování bere i zbytek divácké naděje, která se mohla po přečtení všech jmen zúčastněných zachovat. Rozkrádání socialistického majetku a nezákonné obohacování bylo rozbujelým nešvarem doby. I když přesnější je označení "národní zlozvyk", socialistický ráj ho svým prostředím pouze dovedl do extrémní polohy. Napětí aby člověk pohledal, z dějové linky se stává nezúčastněné a nevšímavé pozorování. Několik interesantnějších pasáží se najde, ale to nestačí ani k příjemnějšímu odreagování. A hledat rádoby oduševnělé bonmoty není účelem. Hlavní postavou je mladý a začínající pumpař Zdeněk Černý (Jiří Bartoška). Nerozeznávám v něm kriminalistu s tajným úkolem, spíše drzého floutka, který se krutě mstí za nerovnoprávné přijetí do pracovního kolektivu. S funkcí podporučíka to pro mne ztrácí i poslední zbytky elegance, přijatelnosti a svéprávnosti. Hlavním padouchem je vedoucí pumpy Vávra (Josef Vinklář), bohém díky možnostem nadstandardního výdělku. Milovník krásy se oddává rozkoší přístupného mládí, na ostatní myslet netřeba. Dalším členem obsluhy vytížené pumpy je ing. Jiří Stejskal (Miroslav Moravec), decentní intelektuál. A Mojmír Karafa (Jiří Krampol), důvěřivě submisivní karatista a milovník božského Káji. Nejvýznamnější ženskou postavou je svačinářka Bobina (Karolina Slunéčková), kultivovaná vznešenost minulosti, nachytaná na švestkách třídní nepravosti. Výraznější postavou je Lojza Dvořák (Václav Lohniský), černé svědomí vypečené kumpanie. A Josef Beneš (Jan Schánilec), Vávrův všehoschopný bratranec na černou práci. Z dalších rolí: mladá lízátka hochštaplera Vávry Ivana (Jaroslava Pohlová) a Květa (Alena Pohlová), Karafova finančně náročná a nevěrná manželka Dana (Brigita Hausnerová), vychytralý advokát Malý (Jan Přeučil), bezelstná úřednice OPBH Eva Semerádová (Gabriela Osvaldová), neopatrný řezník Franta (Jan Kuželka), Zdeňkův otec a neodbytný prodavač fotoaparátů (Jiří Pleskot), či žoviální náměstek ředitele Benziny (Adolf Filip). Stále věřím, že označení kriminalista u postavy Černého se ocitlo omylem. Děj je nezajímavý, charaktery povrchní, pohnutky nedostatečné, zážitek plytký. Fuka nebyl zručný filmař, nebyl ani průměrným vypravěčem. Pumpaře si příště již odpustím. ()

cariada 

všechny recenze uživatele

Dalo by se to nazvat Bony a klid 70. let. Nebot je to o partě pumpařů co kradou jak se dá a žíjou si nad poměry. Což samozřejmě v té době nemohlo lidem uniknout. Tenkrát byla práce u pumpy zlatý důl. Film je zajímavou sondou do života zlatokopů, kteří si žili nad poměry. Ani VB na ně nemohla. Nejlepší postava je asi Jiří Krampol se svým mercedesem a věčně zpívajícím Kájou. ()

Kovaja 

všechny recenze uživatele

Naprosto suprovej kousek nám ukazuje jak to chodilo za normalizace.Takovejch vejlupků a kšeftmenů co hráli Vinklář,Moravec,Krampol bylo habaděj.Ale Ti co se uměli ohánět a věděli co a jak chodí se pravda špatně neměli.Samozřejmě do doby něž dostali přes prsty.Myslím si že tahle role je přímo stvořená pro p.Vinkláře a nedovedu si nikoho jiného představit v roli prvotřídního kšeftmena jakým byl jen on.Dost podobnou roli zahrál i v Chalupářích jako taxikář zvaný Siola.Zkrátka,takový herci už nebudou a zbejvá na ně jenom vzpomínat ()

Galerie (10)

Zajímavosti (12)

Reklama

Reklama