Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cestující, kteří měli v úmyslu odletět z Londýna do New Yorku, musí strávit v hotelu o jednu noc navíc, protože letadlo nemůže odstartovat kvůli mlze. Sejde se zde pestrá společnost: filmový producent Max Buda (Orson Welles), kterému hrozí krach kvůli daním, pokud se nedostane z Anglie do půlnoci a jeho star Gloria Gritti (Elsa Martinelli); krásná Frances Andros (Elizabeth Taylor), kterou na letiště dopravil její muž (Richard Burton) soukromou helikoptérou a jež se teď musí obávat, že se provalí její poměr s playboyem Marcem (Louis Jourdan); australský "selfmade-man" Les Mangrum (Rod Taylor), kterému hrozí soud kvůli nekrytému šeku; a vévodkyně z Brightonu (Margaret Rutherford), jež na tom finančně není zrovna nejlépe, a proto se rozhodla nastoupit na jedno místo ve floridském hotelu... Autorem scénáře byl zkušený dramatik Terence Rattigan. (Pohrobek)

(více)

Recenze (12)

MissJ 

všechny recenze uživatele

Nejde o nějaký MUST SEE film, teoreticky by bylo možné ho odpálkovat i dvěma hvězdičkami, protože v podstatě je to mýdlová opera o ničem. Mám ale některé osobní důvody pro vysoké hodnocení 1) je to moje srdeční záležitost s několika scénami, ke kterým se neskutečně ráda vracím, 2) Richard Burton 3) ... už jsem zmínila Richarda Burtona?:) ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Toto hvězdně obsazené drama se v své době nesetkalo s příliš příznivým přijetím. Ten film ale není špatný, je jen malinko nevýrazný a po pravdě řečeno - i některé hvězdy ho zřejmě nevzaly příliš vážně. Co se týče Elizabeth, je krásnou ilustrací jejího "prvního" slabého období. Jedna noc, v které se rozhoduje o mnohém - lásce, penězích, životě. Trochu dramatického spádu se tu jistě najde, ale skutečně to mohlo být lepší. Mě nijak nezklamali Burton ani Rod Taylor. Od Orsona Wellese se už moc očekávat nedalo, ale minimálně kvůli Margaret Rutherford, jejíž "vévodská" babka krásně shrnuje typické Margaretiny role, si tento film zapomenutí rozhodně nezaslouží. ()

Reklama

pm 

všechny recenze uživatele

Během filmu jsem si uvědomila, že ho nevidím prvně, ale před lety jsem určitě přehlédla, že "Vlidní lidé" mají samé přednosti. Na komorní studiové drama film disponuje melodramatickou hudbou Miklóse Rózsy a skvostným hereckým obsazením. Že manželé Burtonovi jsou tradičně výborně sehraní, beru jako standard, kdo ale stojí za pozornost, je naprosto okouzlující Maggie Smithová jako sekretářka muže, výrábějícího "úžasné traktory". ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Může obsahovat spoilery! Neprávem nedoceněné drama, jehož předností je dobrá skladba hlavních i vedlejších (light) motivů.____Na pozadí počasím vynucené odstávky letiště sledujeme celkem čtyři příběhy nestejného významu. V popředí stojí rozchod milionáře Paula Androse (skvělý Richard Burton, který tu vypadá mnohem víc starší a unavenější životem než o pět let později ve válečném Where eagles dare) se svojí ženou Frances (Elizabeth Taylor, film je ze stejného roku jako legendární Kleopatra, což také může lákat, protože Liz je tu ve skvělé fazóně i "fasádě") - těmhle o peníze nejde. Pak je tu finanční drama Lese Mangruma, kterého zachrání až jeho zamilovaná asistentka (ve své podstatě tak trochu parazit na Androsově "neštěstí"). Aby se to s dramatickými prvky moc nepřehánělo, máme tu producenta Maxe Budu a jeho "blondýnu" ženušku (I'm going to be in Mr. Buda's next picture._Mary Stuart._- Is a tragedy._Is a tragedy, eh, darling?__- Is a tragedy!) a především famózní Margaret Rutheford (ve stejné době hrála i v krimikomediích o slečně Murplové), která dostala v poměrně bezvýznamné roli hodně prostoru a odvděčila se za to soškou. V tomhle nesouhlasím s kolegou Blofeldem, ty dva zbylé příběhy nejsou tupé a nikam se neposouvající, jsou doplňující, rozptylující, uvolňující, zobjektivňující, pozornost diváka tak nevisí jen na Burtonovi, E. Taylor a R. Taylor a Maggie Smith, což je dobře.__Jak se vyzout z kopaček - poučí vás Richard Burton, opravdický manžel Liz Taylor. ()

Blofeld 

všechny recenze uživatele

Solidní melodrama, které se vedle dvou skvělých a zajímavých příběhů (manželský trojúhelník a továrna na traktory) věnuje bohužel také dvěma tupým a nikam se neposouvajícím (filmový producent a zchudlá vévodkyně). Herci jsou velice dobří, nicméně dle mého názoru filmu s přehledem dominuje Maggie Smithová v roli slečny Meadové, která již tehdy dokázala to, čemu se věnuje dodnes: tzv. scene stealing. ()

Galerie (66)

Reklama

Reklama