Reklama

Reklama

Zločiny budoucnosti

(neoficiální název)
  • Kanada Crimes of the Future
Drama / Sci-Fi
Kanada, 1970, 63 min

Obsahy(1)

"Ve filmu CRIMES OF THE FUTURE vyprávím o světě, kde neexistují žádné ženy. Muži jsou nuceni absorbovat do sebe ženství, které zmizelo z celé planety. Muži začínají projevovat svoji ženskost, neboť dualita a rovnováha je nutná. Konečným důsledkem by pak bylo to, že muž by měl zemřít a narodit se jako žena, která by si byla vědoma své předcházející mužské podstaty. Byl by to zvláštní druh velmi fyzického spojení dvou lidských polovic." - David Cronenberg (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

H34D 

všechny recenze uživatele

Zatímco David Lynch by ze svého vzdáleného bratříčka mohl mít radost, já nikoliv, a to mám jak Lynche tak Cronenberga rád. Jakkoliv zní premisa zajímavě, není dobře využita, tenhle film člověka nijak neobohatí a už vůbec nepobaví. I v hodinové stopáži se najde hromada hluchých, resp. přímo němých míst - a fakt ne, nejsou to místa určená pro myšlenkové přemítání, nevypráví obrazem, ani nevyužívají obrazových metafor, či metonymie... Crimes of the Future je vyloženě studentská práce zajímavá možná tak na poli amatérského filmu a to u mě osobně ani pár sekund dobře využitých zvukových efektů nespraví. 2/10 ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Ujetina nejtěžšího kalibru. Možná mám mozek nedostatečně adaprovaný na podoné bizarnosti, ale nějak mi nedochází, co byl tady vlastně tvůrčí záměr. Je to silně experimentální, podivné, úchylné, ale taky se mi u toho málem několikrát povedlo usnout a jednoduše jsem nepochopila o čem a pro koho to bylo. Jednu * dávám za odvahu a drzost natočit něco takového a druhou za zvuk (střídání naprostého ticha, kakofonických zvuků a výjmečně několika monologů) a kameru. Mimochodem obskurnost díla v mém případě umocnilo to, že jsem sehnala jen italské a portugalské titulky. Studujíc španělštinu, zvolila jsem ty druhé, takže největší přínos Crimes of the Future pro mě nakonec byl jazykový. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Crimes of the Future vypadá tak trochu jako barevné pokračování o rok staršího Sterea - sice zde už nejde o pokusy s telepatií, avšak děj se, stejně jako ve Stereu, odehrává ve velké izolované budově a je opět - mírně řečeno - dosti bizarní. Podivná, znovu lehce depresivní atmosféra, je v první polovině skvělá, leč pak pomalu ztrácí na intenzitě (stává se spíše docela vtipnou) - závěr je však velmi podařený. V tomto filmu je navíc, narozdíl od Sterea, ještě prvek s obrazem celkem nesouvisejících zvuků a ruchů, které tu a tam proniknou skrz clonu ticha (nutno podotknout, že obraz a zvuk jsou zde opět, jako u Sterea, odděleny a k divákům znovu promlouvá vypravěč). . . . . Nemůžu si pomoct - pod 4* u tohohle roztomilého bizarního experimentu jednoduše jít nemůžu - protože tohle se prostě jen tak nevidí. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Asi je špatné dát filmu nízké hodnocení proto, že jsem mu moc nerozuměl, ale tady navíc připočítávám ještě nesnesitelnou monotónnost. Cronenberg to rozhodně umí líp. ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Svým bizarním způsobem zábavný a v pointě i působivý filmeček, který má oko pro architekturu, ucho pro abstraktní zvuky a vzpomínku pro Burroughse [viz syžet jako sled surreálných anekdot plus dadaismy typu "Metafyzické importně-exportní korporace"]. V kontextu filmografie DC přesto představuje spíš poznámku pod čarou - něco mezi experimentem z (finanční) nouze a půlnoční recesí. Každopádně ve své době velký příslib do budoucna. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

Podobne ako starší brat tohto filmu - Cronenbergov "celovečerný" debut Stereo - aj Crimes of future funguje ako zvláštny experiment - oproti Stereu pribudla farba a aj príležitostne zvuky - hoci tie sú tu používané veľmi experimentálne, nie sú synchrónne, častokrát sú to len akési efekty a spôsob narábania so zvukom a ruchmi je tu veľmi pozoruhodný. Do toho sa občas ozýva vnútorný monológ hlavného predstaviteľa - vedca. Námetovo film rozvíja (ako je uvedené hore v obsahu filmu a ako sa o tom rozširuje sám autor) veľmi zaujímavú tému. Znova sa tu objavujú tí istí herci ako v Stereo - väčšinou mladí (medzi 20 a 30) Cronenbergovi kamaráti, poväčšinou zle hrajúci, no typovo zaujímaví a znova dôležitú úlohu zohráva lokácia, miesto, ktorým si Cronenberg podobne ako v predošlom filme veľmi pomohol: dáva filmu punc artovosti, zároveň to je vďaka nemu akási "ne-sci-fi sci fi" lokalita a vizuálne je naozaj výborné - navyše tak rozľahlé a dômyselné, že sa celá hodina môže odohrávať iba tam. Pozoruhodný počin, ktorý je však akýmsi experimentálnym artovým sci-fi, akási filmová esej... no väčšinu divákov to bude, samozrejme, nudiť... réžia, scenár, produkcia, kamera a strih: cronenberg sám (vo veku 27 rokov). ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Fantasmagorie nedostatečně zajímavá na to, aby u toho divák dokázal i při té relativně krátké délce udržet pozornost. S pozdějšími díly Davida Cronenberga se to absolutně nemůže rovnat. Ocenit se dá snad jen nadčasový vizuál. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Musí byť strašné, žiť vo svete bez žien. Možno si David Cronenberg takýto pocit dokázal predstaviť, pretože si ináč neviem vysvetliť, čo mali všetky tie pohyblivé obrázky znamenať. Vzhľadom na nevyprázdnené guľe, mužský mozog určite dokáže vymýšľať rôzne halušky. Toto je jedna z nich. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Těžko se to hodnotí. Má to zajímavý nápad hodně bizarní verze budoucnosti, ve které vyhynuly ženy a na základě toho se muži mentálně mění na ženy. Do toho zde ale pořád řádí nemoc, která všechny ženy vyhubila a teďka zabíjí i ty "hybridy", řekněme. A hlavní hrdina, který je stále víc muž, hledá jednoho profesora, který na té nemoci má nemalý podíl. To by asi byla základní zápletka tohohle filmu. A i když jsem asi pochopil, o co šlo, stejně je to jen naprosto zbytečně utahaná historka, která v nejlepším končí. Ono by vůbec bylo nejlepší, kdyby to byl jen dvacetiminutový úvod k celému filmu, protože přesně tak ten film působí - jako úvod. A aby měl aspoň přes tu hodinu, je bezdůvodně natahovaný pomalými záběry o ničem, které se sice snaží navodit nějakou atmosféru, ale funguje to jen zpočátku, když je o co hrát. Pak už je to totiž jen nudné čekání na konec, přičemž mezitím se monotónně opakuje již viděné a kdyby to bylo vystřiženo, nic se nestane a s dějem to nijak nehne. Stejně mám ale spíš pocit, že to byl hlavně experiment a že Cronenberg tady jenom zkoušel co dovede a co zvládne, o děj mu nešlo a právě proto to není nijak promyšlené a nijak rozvinuté. A asi právě proto to celé působí jen jako úvod. Asi bych dal i míň, ale je to experiment a to do hodnocení zahrnout musím. Slabé 3* ()

korinťan 

všechny recenze uživatele

V tomhle filmu se už dají vypozorovat náznaky cronenbergovských gagů. Je tu zmínka o ,,šíleném dermatologovi,, a na své by si mohli přijít i foot-fetišisté. Betelgeuse to vystihl dobře. ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Cronenbergov druhý počin, ktorý sa odhodlal točiť vo farbách. Viac som sa chytal ako v Stereu, ale aj tak môj názor je ten, že toto bolo viac o hladkaní svojho ega ako pre diváka. Tak ako pri Stereu, i tu 1*, lebo nie je to humus, nie je to odpad. Chybu, potenciálne, hľadať i u diváka, ktorý sa len nevie naladiť na vlnovú dĺžku režiséra. ()

PEZ 

všechny recenze uživatele

Drogy, psychologia, sexualita, perverzita, technicky pokrok, evolucia, vysokoskolsky jazyk - to su pojmy, ktore definuju mladeho Cronenberga. Jednoznacne vidiet, ze studoval na univerzite vedu, ktoru neskor zmenil na literaturu. Dej sa odohrava v roku 1997 a stylom, aj obsahom volne nadvazuje na Stereo. Rozdiel je v tom, ze film je farebny a ze okrem hlasu rozpravaca sa tu z casu na cas objavi nejaky ten zvuk. Problemom je, ze okrem zaujimavych (skrytych) myslienok (urcite velmi aktualnych v 60. rokoch), je tento film dost nudny (niekedy sa aj minutu-dve skoro nic nedeje), cim vznika zaujimavy fenomen - film je aj zaujimavy, aj nudny zaroven. Avsak na rozdiel od Sterea prevladla u mna nuda (a po Stereu aj pocit uz videneho). Cronenberg sa proste hladal a potreboval dostat do ruk nieco hmatatelnejsie. ()

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Film, jenž je celý prostoupen bizardní, depresivní atmosférou a který je navzdory krátké stopáži nudný a pocitově dlouhý. Buď jsem to nepochopila a nebo nejsem dostatečně praštěná, aby mne snímek oslovil. Za mne chujovina. 20% ()

Reklama

Reklama