• bidja
    *

    V začátku úvodního dílu seriálu sledujeme odvážnou plující kameru beze střihů, která nás seznamuje s oblastí děje a koloritem maloměsta. Vše plyne jako inovativní videoklip k orchestrální Best of horšího z bratrů Štaidlů. Plynulé přenesení děje na ples ukazuje rozlévání karbonizovaného vinného produktu do do litrových okrasných číší. Na druhé straně, ale vidíme výběrové cuvée polabských Grand Cru. Mezitím se naparují normalizační herecké naděje ve své poslední dekádě a ukazují svojí prkennou druhou tvář. Stranou A jako když hudba utne a desku již nikdo neobrátí. Rychlý střih zhustí atmosféru do školních lavic maturitních písemek. Zde pro mne děj skončil a dále již seriál nesleduji neboť u mě nevyvolal očekávanou sentimentalitu a doplnění chybějících střípku mé rané dospělosti..(20.6.2018)

  • Mylouch
    ***

    Přinejmenším rozsahem vkusný seriál, jehož děj je realitě blíž než cokoliv z prvorepublikových cukráren nebo z dnešních ulic, zahrad a ordinací. Chrudim, Štorkánova a Bednářova scénáristická práce, sociální aspekt ( v socialistické společnosti - sic !), škála typů (chybí už jen Váleček) a převážně živé herecké výkony. K tomu trochu Adamcovy režijní chtěnosti a ♫ porce Štaidlova falzetového oslizla ... Ale je pravda, že méně elitní gymnaziální třídy v té době ve skutečnosti řešily spíše výhody steroidů při tělesném vývoji. Věčné pedagogické dilema: -"To přece nejde: žít s nima a myslet si, že jsou to hajlzové!"(2.2.2013)

  • rt12
    *

    Další stupidní seriál od Adamce. O mladých nadějných, který jsem vždycky nenáviděla. Třída narvaná k prasknutí bezva spolužákama. Jeden super nesympatický klaďas Žalud, z kterýho Vám naskáče kopřivka. Slizoun Čenský, který hrál ve všech tehdejších sračkách, vyjímečně v záporné roli. To vše podbarveno, tklivou Štaidlovou písní už nevím jakou, protože jsou jako vejce vejci(21.5.2014)

  • Ozzy2
    *****

    Nebudu hodnotit seriál z dnešního pohledu,ale vrátím se v čase.Psal se rok 1979, za okny bytů zuřila normalizace a oba programy ČT nás krmily projevy komunistických vrahů, cpaly nám seriály typu Žena za pultem,Muž na radnici, roztomilou hříčku o překrásné práci kombajnérů Plechová kavalerie a podobné sračky.ještě jsem ani netušili, že v tomto duchu se ponesou i léta 80. tá a Okres na severu,Rodáci a Gottwald.Takže musíte vážení chápat, že ojedinělý,apolitický seriál pro mladé lidi, kde se nenosily svazácké košile a neschůzovalo jsme jistě všichni uvítali.Na tu dobu byly v seriálu odvážné věci-automechanik, pracující jen za bony, student-synáček vysokého komoušského funkcionáře byl stejná svině, jako jeho otec, téměř kamarádský vztah se soudruhy učiteli...Ani osudy jednotlivých hrdinů nebyly vůbec špatné a celé to korunovala super hudba té doby, skorobožský Láďa Štaidl, tehdy šéf orchestru božského Karla Gotta.Takže mých pět hvězd si tento seriál prostě zaslouží.(27.4.2017)

  • carl.oesch
    **

    No, na jednu stranu klasická trapárna ve stylu Chlapci a chlapi. Ale dokumentační hodnota obrovská. Zkuste se zamyslet, jestli se za socíku žilo všem tak úžasně dobře, jak stále tvrdí řada těch, kteří na dnešku nenajdou jediné pozitrivum a tvrdí nám, jak dneska žijeme bídně. Ony ty existenční problémy Navrátilovy matky (a jeho samého nakonec taky) byly realitou pro značnou část tehdejší populace. A jeho otec Menšík a byt, kde ho Navrátil navštívil? To samé. A že je dnešní doba fascinovaná jen a jen spotřebou? A co ta rodinka Milinky Moutelíkové, kde matka Vránová zuřivě šetří na auto, protože sousedi ho už mají? Tyhle seriály a detektivky ukazují ten socialismus v poněkud jiných barvách. Nebo snad ne, soudruzi? Takže za nechtěný dokument ty dvě hvězdy, díky Milince jsme začali nazývat jistou atraktivní část ženského těla miliny (ona ta Bartůňková byla obdařená více než dobře, kam se na hrabala Ljuba Krbová (která nebyla v tomto směru taky žádné ořezávátko), ale hlavní věc je ta nechtěná ukázka sociálních vzorců tehdejší společnosti. Jinak filmařsky a herecky slabý průměr až lehký podprůměr, souhlasím, že klaďák Navrátil je k nevydržení, třídní sexbomba Bartošová je stejně nesympatická a nějak tak "asexuální" a dvojka Balzerová a Bartoška jsou k popukání a nejlepší jsou Bartoškova filozofické úvahy a moudra.....(4.3.2017)

  • - Chrudim byla vybrána, protože režisér Adamec ji dobře znal, neboť pochází z nedaleké Skutče. (Kulmon)

  • - Antonín Navrátil film natáčel přes zákaz na škole. (Zdroj: Květy) (M.B)

  • - Uvnitř budovy gymnázia tvůrci nikdy nebyli, vše se natáčelo v ateliérech na Kavčích horách. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace