Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Na cestě z Berlína do New Yorku potká Kyle Pratt (Jodie Foster) ta nejhorší noční můra každé matky - v rozlehlých prostorách moderního Boeingu 474 se beze stopy ztratí její šestiletá dcera Julia. Kyle, která je citově zničená z nedávné ztráty manžela, se zoufale snaží nevěřící posádce letadla, cestujícím a později i sama sobě dokázat, že není šílená. Přestože se kapitán Rich (Sean Bean) i letecký strážník Gene Carson (Peter Sarsgaard) snaží o tvrzeních zoufalé vdovy nepochybovat, směřují všechny důkazy ke skutečnosti, že její dcera nikdy na palubě letadla nebyla, což ještě více podněcuje paranoiu a pochyby ostatních cestujících a zbytku posádky. Kyle, která se najednou ocitá úplně sama, zbývá jediné - spolehnout se při pokusu o vyřešení celého tajemství a záchranu dcery pouze na svůj vlastní rozum. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (406)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Tento film je vlastně tvořen dvěmi částmi. 1. část je velmi dobrá atmosférická podívaná,ve které se naplno využívá prostředí letadla. Režie je výborná,protože režisér ví na co má. Herci jsou též vynikající. Lepší základní trio než Foster-Sarsgaard-Bean si režisér nemohl přát. Všichni tři hrají výtečně a o Sarsgaardovi ještě určitě hodně uslyšíme. Všechno tedy dobře vychází a je to vynikající thriller jenže pak přijde ta část 2. Scénarista se zřejmě pořádně zhulil,když to psal, protože tak odfláknutej konec (nebo spíš skoro celou druhou polovinu filmu) jsem už dlouho neviděl. Tolik absurdit a scénaristických berliček by nedokázal zvládnout kdejaký režisér a Schwentkemu to v té druhé půli taky velice selhávalo. Ale to byla vada toho scénáře, on se totiž snažil jak mohl aby to s úctou dotáhl do konce. To se jemu i hercům nakonec podařilo, akorát s hodnocením musím kvůli tomu scénaristickému patlalovi o hvězdičku dolů. Díky němu se totiž ze slibného nadprůměru vyklubal zase další průměr. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Přídavek pro všechny, kterým se líbil ÚKRYT. Další vizuálně vymazlený, barevně přefiltrovaný klaustrofobický thriller s virtuální kamerou a Jodie Foster bojující o život své dcery i svůj. Bohužel natolik chladný, že jsem u něj necítil skoro nic, kromě narůstajících antipatií k hysterické hlavní hrdince. Jelikož existují pouze dvě vysvětlení zmizení hrdinčiny dcerky - že šlo o imaginární představu labilní hrdinky nebo o únos - a tvůrci na nás tu první variantu vybalí už v půlce filmu, je jasné, že pravdou bude ta druhá. Žádná překvapivá pointa na konci se tím pádem nekoná a napětí pak plyne jen z toho, zda hrdinka svou dcerku zachrání v tradičním závěrečném souboji s padouchem. Pominu-li přehnanou hollywoodskou sofistikovanost plánu teroristů, nezdá se mi onen plán příliš pravděpodobný (řekněme, že by si holčičky při nástupu do letadla opravdu vůbec nikdo nevšiml, ale jak s takovou náhodou mohl únosce dopředu počítat?). ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Další film o tom, že s dětmi jsou jenom problémy. Děti křičí, zvracejí, dožadují se zbytečností, ztrácejí se v letadlech – zpravidla, když to nejméně očekáváte. Kyle Prattová (Jodie Foster) by ještě měla být ráda, když po krátkém zdřímnutí během letu z Berlína do USA zjistí, že se její nezvykle bledá dcerka poděla bůhvíkam. Ale ne, to by nebyl americký film, aby ji vyplašeně nezačala shánět po celém letadle (které shodou náhod sama navrhla) a podezřívat arabské spolucestující z nekalých úmyslů. První třetina ještě ujde. Nevíme, kde vězí pravda, zda-li Kyle skutečně neharaší v mozkovně (jak se domnívá personál, nemající jediný důkaz o přítomnosti její dcery na palubě). Režisérovi se – za vydatné pomoci vytříbené kamery Floriana Ballhause – daří budovat napínavou atmosféra. Jodie Fosterová navíc dokázala svou hrdinku obdařit nevnucujícím se charismatem a ne až tak často vídaným intelektem. Bohužel, když vyjde najevo, o čem vlastně celý film je, veškeré pozitivní prvky jsou nemilosrdně vyhozeny zpátky na zem (pro jistotu bez padáku). Rafinovaný thriller stavějící na divákově nejistotě se rázem mění v trapnou kopii čehosi nechvalně známého již z tolika jiných filmů. Celé dosud pracně budované dějové lešení se ukáže být postaveno z velice křehkého materiálu, který silnějším poryvům větrů v žádném případě neodolá. Takovým poryvem přitom může být zapojení byť jen minima mozkové kapacity uvažujícího diváka. Je to škoda, ale možná že Američané po 11. září přesně takový film potřebují – neustálé omílání důležitosti semknuté rodiny je sice otravné, nicméně stále oblíbené. 45% Zajímavé komentáře: Marigold, Falcor, anais, PogoJoe, Bilky ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Hlavně první půlka filmu mě nadchla, má skvělou atmosféru a buduje napětí. Výkon Jodie Foster také stojí za zmínku, protože jako máma "lvice", která bojuje o své mládě, je úžasná. Druhá půlka sice není tak skvělá, rozluštění zápletky bylo odhaleno možná příliš brzy, ale Peter Sarsgaard si se svojí postavou vskutku dobře poradil. V vedlejší roli (palubní kapitán) mě potěšil i Sean "Boromir" Bean. ()

LoLaa 

všechny recenze uživatele

Celý film jsem pozorovala s otevřenou pusou, nikoliv však z děje, který je ke konci trochu moc akční až nereálný, nýbrž z naprosto úžasnému hereckému výkonu Jodie Foster. Roli matky zvládla skutečně na výbornou. Atmosféra filmu a prostředí obrovského letadla, které jsem měla poprvé možnost vidět a to nejen jeho cestujícím přístupná místa, dále přidalo na mém vysokém hodnocení. Avšak při představě, že bych v tak velkém letadle letěla (a ještě s podobnou posádkou a ustaranou matkou, o které si ze začátku každý myslí, že je blázen), mi naskakuje husí kůže! ()

Galerie (53)

Zajímavosti (15)

  • Režisér německého původu Robert Schwentke se díky úspěchu snímku posunul o něco výše na hollywoodském žebříčku. U nás ho mohou diváci znát jako scénáristu seriálu Místo činu. (imro)
  • Kyslíkové masky, vypustené počas jednej zo scén, záhadne miznú v ďalších. V skutočnosti ich však nemožno počas letu znova vložiť späť. Je to možné až po pristátí a s použitím špeciálneho vybavenia. (Arsenal83)
  • Jde o poslední film vydaný společností Touchstone Pictures na VHS. (veronikajel)

Související novinky

Setkáme se včera, lásko!

Setkáme se včera, lásko!

25.04.2007

Určitě si vzpomenete, jak si to Eric Bana a Brad Pitt coby Hektor a Achilles rozdali před branami Tróje na meče a kopí. Bylo to tak přesvědčivé, až se nechce věřit, že v soukromí jsou ti dva kámoši.… (více)

Reklama

Reklama