• lesumir
    ****

    Pro pubertální jedince určitě dobrá věc na představivost, že zažijí něco podobnýho, ale co si budeme povídat, deset krasavic najednou je docela hardcore a jen tak se to nepovede... no možná vůbec. A to znásilnění takovou kočkou, jakou Terezka je, snad zažije jen Hádek :-( __ Dvojka Kotek & Mádl opět ruluje a tentokrát je humor ostřejší a dospělejší. Obsazení potěší. SOundtrack slabší, ale stále dobrej.(6.8.2009)

  • castor
    **

    Je to tady. Podnebí se mění, cíle obou hrdinů nikoli. Zimní bundy jsou přece jenom trochu těsné. Tak na to šel režisér trochu z jiného soudku. Ač chtějí hoši "zasunout do pouzdra" sebevíc, klacky jim pod nohy hází zejména scénáristická nemohoucnost, která se několikrát ocitne v propastné krizi!! Přesto.. Karel Janák je bezesporu úspěšným kopáčem v daném žánru a přejme mu to. Měl odvahu, nápady, reakci publika si zaslouží. Technická stránka filmu se relativně povedla. Místy je to svižné, jindy si vypomáhá zbytečným dělením obrazovky, prostě vše na míru přizpůsobené modernímu divákovi. Co se příběhu týče, je opět nijaký. Je absurdně vymodelovaný, sešroubovaný, aby to dalo jakýs takýs smysl. Je předem dáno, že jeden z dvojice mladíků o své panictví přece jenom přijde a že rodiče druhého z nich najdou ztracenou vitalitu skomírajícího manželství. Jdeme tak přímočaře od demoličních pasáží (asi slabost pro destrukci stanů, lodí nebo motokár), přes humorné momenty (Mádl s „krávou“ a svíčkami na seně nebo scéna se záměnou cedulek ve sprše) i jejich slušivé načasování, i ke scénám naprosto bezradným, vykrádajícím vlastní nápady, ději nepomáhajícím (těch ale bylo) nebo naprosto nereálným. Vyústění většiny epizodek odhadneme s přehledem už na jejich počátcích. Navíc je tu i tolik omílaný a vlezlý product placement, kdy je například nejmenovaná tyčinka hrdinům aranžovaná do cesty tak okatě, jak jen může být (s vyhledávačem „seznamem“ to dopadne o poznání lépe). Pro dívky má Janák jen dementní úlohy objektů, ostatně samy dívčiny svými hereckými výstupy dokazují, že hlavní pozornost je věnována jejich fyzické vybavenosti a odvaze ukázat co nejvíce (uznale musím podotknout, že Tereza Voříšková už tehdy nad mladými neherečkami výrazně vyčnívala). Nadsázka už tu bohužel nehraje ani tu nejniternější roli, aniž bych puritánsky rýpal, tak dle Janákových hrdinů a hrdinek stačí mrknout a něžné pohlaví už šimrá v podbřišku. Naopak to platí samozřejmě stejně. Viděl bych v tom opět spíše bezradnost jak dotlačit scénu do diváckého očekávání – tedy do postele. Nevím, jak na to mladé diváctvo nahlíží, ale dobře to určitě není (stačí si vzpomenout na podstatně horšího Panice). Sic to pak Janák nechá nasnímat jako romantické milování z Top Gunu, záměna sexu za lásku je ale evidentní. Proč se zaobírat nějakými city? Možná jsem rád, že už dávno nepatřím do cílové skupiny. Ono kašlání na nějaké autority pak Janák dovedl do už nesnesitelných poloh v následujícím (mnou stejně hodnoceném, ale podstatně horším) Ro(c)ku podvraťáků – kradu, směju se nájemnému zabijákovi do obličeje, ale co, hlavně, že jsem cool. Nemyslím, že podobný přístup je vhodný. Jo, a nevěřím, že ona cílová skupina má v malíku Formana a jeho Hoří, má panenko. Patřičně drzá ústřední dvojice nezklamala, sic jsou jejich úmysly a nápady triviální, herecky se Mádl s Kotkem opět vyznamenali a tvoří společně s technickým zpracováním hlavní trumf, na který se může místy tápající režisér spolehnout.(3.10.2007)

  • Tosim
    ***

    Asi jsem k teenagerské komedii domácí provenience více benevolentní, nebo jsem zkrátka sledováním těchto filmů vyměk´ :-) Každopádně mi to stále připadá asi dvěstěkrát méně trapné než Prcičky. Karel zkrátka vyměnil zimu za léto, hory za řeku, aby holky mohly shodit všechno, co je tíží, ale ostatní ponechal. Ve špatném ovšem též. Já jsem prostě čekal, do čeho jdu a také se mi to potvdrilo. PS dějová linie "dospělých" je samozřejmě natolik nehluboká, jako ta "dětská", ale má aspoň lepší herce (zvlášť Oldřich Navrátil.)(2.5.2006)

  • Hal_Moore
    ***

    Ale jo, nakonec jsou Rafťáci lepší než Snowboarďáci. Kotek s Mádlem už tak trapně nepůsobí a dokonce se jim povedlo i pár vtípků. Vtípky se dařily i jiným a vedlejší postavy zahrály také dobře (spící ožrala, plavčík, babička...). Freimanová se Šteindlerem také nezklamali... Dokonce bylo i přeholkováno, což se mi samozřejmě líbilo, i když pochybuji, že bych narazil na tolik hotties pohromadě. Hudební stránka za moc nestojí, kamera s režií taky ne, vše ale vyvažuje slušný spád a příjemné prostředí. Janák svou další teenage komedií nic nezkazil, naopak, upustil od trapnosti a celkově se o hvězdičku polepšil.(25.10.2006)

  • Shakers
    ***

    Puberťácka blbosť, ktorá ma bavila ? No asi tak nejak. Kotek a Mádl sa slušne rozbehli a je to dosť zaujímavá dvojka na to, aby utiahli celý film. Príbeh nie je nič moc (ale o ten tu ani nejde) a celkovo postavy tiež nie, vlastne celý film je len zbúchaný, aby dobre fungoval a aby bavil a až na niektoré nudné pasáže za seba môžem povedať, že som sa celkom dobre bavil. Vtipy sa fakt podarili a herecké ženské obsadenie na čele s krásnou (Slovenkou) Andreou Kerestešovou (a s Terezou Voříškovou) tiež. Jedna s tých českých jednohubiek, ktoré sú technicky dobre zvládnuté, hudobne dobre naladené a občas aj pobavia. 65% - 3*(23.1.2013)

  • - Ačkoli na plátně se zdá být letní idylka, sluníčko, mráčky a voda přímo lákající ke koupání, ve skutečnosti mnohdy žádné horko nebylo a voda měla často jen deset stupňů. (Specs)

  • - Když Milan Šteindler uviděl peřeje, kterými měl na raftu projet, nevěřil svým očím. "Všichni se ale tvářili tak samozřejmě, že mi bylo blbý říct, že zase takovej vodák nejsem..." vysvětluje herec. (Specs)

  • - Když Filipova (Jiří Mádl) matka (Pavla Tomicová) vyběhne v závěru filmu ze člunu, spadne jí kšiltovka, ale v další scéně ji má opět na hlavě. (Tera257)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace