• ScreamJay
    **

    Ty hele Karle, čistě mezi náma, ty pilulky na nervy, no ty modrý, to vlastně nejsou vůbec pilulky na nervy ;-) Ale buď v klidu, nikdo si toho nevšim, teda až na ten milion a něco diváků po kinech a nějakej další u televize. Ale já se fakt jakože smál, jen mi bylo řečeno, že to už není film, ale reklama na Urinal. Pokud bych neviděl kdysi dávno Snowboarďáky, ušetřil bych si prvotní seriózní větu o tom, že se vlastně jedná o totéž v bledě modrým jen s větší mírou obrazovejch hrátek a v modernějším střihu. Navíc tahle zpopularizovaná dvojka Mádl & Kotek, coby sezónní teenager idols mě nějako minula. Jestli mě paměť neklame, nevzpomínám se, že by třeba Tomáš Holý, teenager ikona let minulých Na pytlácký stezce dumal nad tim kdy už konečně „zasune.“ No jasně, jiná doba, uspěchanější, dynamičtější. Dneska se socialistická procházka v gumákách po lese střídá šmíringem v dámských sprchách a naopak šmíring za trnkovým keřem koz divokých, změnil se v hloubavou debatu na téma koz……ále kašlu na osvětu. Zkrátka průměrná, (ne)hezká česká letní komedie pro zasr……zasmání se s kupou více či méně převzatých gegů (včetně legendárné scény s tombolou z Formanova Hoří má panenko) a dozvuk éry ejakulační komedie. Tudíž jedna hvězdička za muziku (ten pan Bárta opravdu zpívat umí) a druhá za pěkná děvčata a svěžího křena Oldu Navrátila. [5/10](7.10.2007)

  • Faye
    ***

    Někomu se prostě „smůla lepí na pinďoura“. Nejsem cílová skupina, ale od komedie pro náctileté nečekám film s hlubokým poselstvím, takže jsem spokojená a líbilo se mi to víc než Snowborďáci. Navíc Veronika Freimanová a Milan Šteindler (3 * ) v rolích rodičů, kterým se do jejich rádoby intimní dovolené věčně pletou vlastní děti to je příjemná změna, vždyť většinou spíš dětem překáží na prázdninách rodiče.(14.5.2006)

  • Fingon
    ***

    Když jsem sedal do křesla v sále, byl jsem připraven na blbost ála Snowboarďáci. Zcela mimo očekávání jsem se docela bavil. Jistě, je to pořád kravina, ale o dost lepší než předchozí film, který je tu (tu více, tu méně) kopírován. ---------------------- Je nesmírně zajímavé, jak prostředí kina dokáže film pozvednout. Ne, nedíval jsem se znovu na Rafťáky, náhodou jsem přišel na posledních deset minut...(24.5.2006)

  • Sobis87
    **

    Snowboarďáci mě celkem pobavili, ale znovu bych je vidět nemusel. Rafťáci se snaží svézt na úspěchu svého předchůdce a věčina dnešní mládeže se na to chytla. Nikomu vůbec nevadí, že se jedná stále o to samé, změnilo se jen prostředí, jména postav a stejní herci hrají typově stejné postavy. Filmaři se spoléhali na to, že diváky uspokojí několik málo vydařených vtípku, které přebíjí větší množství těch trapných. Postavy hláškují za každou cenu a působí to velmi křečovitě. Akční scény se vždy napřed "oznámí" ná stupem kytarové písničky a akce graduje spolu s ní. Napoprvé to je příjemné zpestření, ale po několikátém opakování to bohužel už nudí. Na druhou stranu ale musím pochválit samotnou akci, která je natočená celkem dynamicky...na české poměry. Dále se zdá, že tvůrci propadli "kouzlu" dělení obrazu a při každé příležitosti ho do filmu vsunou. Co se týká filmových výkonů, herci své repliky odříkávají jakoby bez života, bez dynamiky a gradace. A když už se snaží o nějakou gradaci, tak přehrávají. Jsme svědky průměrných televizních výkonů a nejvíce mi iritovali představitelé hlavních rolí Vojta Kotek s Jirkou Mádlem, kteří se snaží být "cool" za každou cenu, ož rozhodně není dobře. Co tedy od Rafťáků očekávat? Scénář, který existuje jen jako záminka ke spoustě gagům proměnlivých kvalit, plno pubertálních vtípků s především sexuální tématikou, rádobykultovní hlášky, které nemají na to být kultovními, podprůměrné herecké výkony, režiji, která nic nekazí, ale ani ničím film neobohacuje, chytlavé skladby a samozřejmě pro tento žánr nezbytnou nahotu. Pokud vám to stačí, tak budete spokojeni. Já jsem se ale většinu času nudil. Slabé dvě hvězdičky.(4.7.2006)

  • castor
    **

    Je to tady. Podnebí se mění, cíle obou hrdinů nikoli. Zimní bundy jsou přece jenom trochu těsné. Tak na to šel režisér trochu z jiného soudku. Ač chtějí hoši "zasunout do pouzdra" sebevíc, klacky jim pod nohy hází zejména scénáristická nemohoucnost, která se několikrát ocitne v propastné krizi!! Přesto.. Karel Janák je bezesporu úspěšným kopáčem v daném žánru a přejme mu to. Měl odvahu, nápady, reakci publika si zaslouží. Technická stránka filmu se relativně povedla. Místy je to svižné, jindy si vypomáhá zbytečným dělením obrazovky, prostě vše na míru přizpůsobené modernímu divákovi. Co se příběhu týče, je opět nijaký. Je absurdně vymodelovaný, sešroubovaný, aby to dalo jakýs takýs smysl. Je předem dáno, že jeden z dvojice mladíků o své panictví přece jenom přijde a že rodiče druhého z nich najdou ztracenou vitalitu skomírajícího manželství. Jdeme tak přímočaře od demoličních pasáží (asi slabost pro destrukci stanů, lodí nebo motokár), přes humorné momenty (Mádl s „krávou“ a svíčkami na seně nebo scéna se záměnou cedulek ve sprše) i jejich slušivé načasování, i ke scénám naprosto bezradným, vykrádajícím vlastní nápady, ději nepomáhajícím (těch ale bylo) nebo naprosto nereálným. Vyústění většiny epizodek odhadneme s přehledem už na jejich počátcích. Navíc je tu i tolik omílaný a vlezlý product placement, kdy je například nejmenovaná tyčinka hrdinům aranžovaná do cesty tak okatě, jak jen může být (s vyhledávačem „seznamem“ to dopadne o poznání lépe). Pro dívky má Janák jen dementní úlohy objektů, ostatně samy dívčiny svými hereckými výstupy dokazují, že hlavní pozornost je věnována jejich fyzické vybavenosti a odvaze ukázat co nejvíce (uznale musím podotknout, že Tereza Voříšková už tehdy nad mladými neherečkami výrazně vyčnívala). Nadsázka už tu bohužel nehraje ani tu nejniternější roli, aniž bych puritánsky rýpal, tak dle Janákových hrdinů a hrdinek stačí mrknout a něžné pohlaví už šimrá v podbřišku. Naopak to platí samozřejmě stejně. Viděl bych v tom opět spíše bezradnost jak dotlačit scénu do diváckého očekávání – tedy do postele. Nevím, jak na to mladé diváctvo nahlíží, ale dobře to určitě není (stačí si vzpomenout na podstatně horšího Panice). Sic to pak Janák nechá nasnímat jako romantické milování z Top Gunu, záměna sexu za lásku je ale evidentní. Proč se zaobírat nějakými city? Možná jsem rád, že už dávno nepatřím do cílové skupiny. Ono kašlání na nějaké autority pak Janák dovedl do už nesnesitelných poloh v následujícím (mnou stejně hodnoceném, ale podstatně horším) Ro(c)ku podvraťáků – kradu, směju se nájemnému zabijákovi do obličeje, ale co, hlavně, že jsem cool. Nemyslím, že podobný přístup je vhodný. Jo, a nevěřím, že ona cílová skupina má v malíku Formana a jeho Hoří, má panenko. Patřičně drzá ústřední dvojice nezklamala, sic jsou jejich úmysly a nápady triviální, herecky se Mádl s Kotkem opět vyznamenali a tvoří společně s technickým zpracováním hlavní trumf, na který se může místy tápající režisér spolehnout.(3.10.2007)

  • - Když jdou holky do kopce u hradu Kašperk, jde do kopce i Radka (Tereza Vořísková), avšak ihned poté jde na věž hradu, kde shodí trubku shora věže. (Natally21)

  • - Andrea Kerestéšová v roli Kláry měla na některé choulostivější scény dublérku. (Specs)

  • - Režisér Karel Janák nebyl spokojený s produkcí svého debutu – Snowboarďáci (2004), a proto si jeho volné pokračování vyrobil ve vlastní režii se stejným štábem. Rovněž marketing byl masívnější, kromě soundtracku se do obchodů dostaly také výrobky s logem filmu. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace