Reklama

Reklama

Manažer Tim je jen na dosah od velkého kariérního úspěchu. Musí jen najít hosta a přivést ho na speciální večeři, kterou jeho šéf pořádá každý měsíc. Vítězem večera se stává ten, kdo s sebou přivede toho největšího blbce…  Tim je manažer, jehož kariéra stoupá vzhůru. Nyní konečně dostal povánku na speciální večeři, kterou každý měsíc pořádá jeho šéf ... ten, kdo s sebou přivede největšího blbce má ve firmě následně zaručeny značné výhody. Timova snoubenka Julie celou událost považuje za odpornou a tak jí Tim slíbí, že se večeře nezúčastní. Jenomže pak narazí na Barryho, jenž ve volném čase staví propracovaná dioramata z vycpaných myší. Timovi je okamžitě jasné, že právě objevil dokonalého kandidáta na vítěze Večeře pro blbce, neodolá pokušení a Barryho pozve. Ovšem ačkoli Barry vše dělá s tím nejlepším úmyslem, rozvrátí Timův život a dostane ho na šílenou sestupnou spirálu, ohrozí nejdůležitější obchodní dohodu, přivede zpět do Timova života jeho šílenou expřítelkyni Darlu a snoubenku Julii nasměruje do náručí jiného muže… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (299)

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

15% - Recept na takový remake: Vezměte brilantní francouzskou konverzační komedii, kde se téměř celý děj odehrává v jediném bytě, oddělte hlavu a předstírejte, že tam nikdy žádná hlava nebyla. Místo hlavy přišijte sbírku dějových i hereckých klišé rodinných komedií. Výsledek hoďte do mikrovlnky a delikatesa je téměř hotova. Teď už jen upravit humor. Zvolte strategii "každý musí všechno pochopit, nebudeme nic riskovat". Jak na to? Každý vtip, který v původní komedii končí náznakem a je na divákovi, aby s ním dál pracoval sám, se musí nejen dovést do jasné pointy, ale pointa se musí opakovaně VYSLOVIT a pro obzvláště náročné konzumenty, kteří se stále ještě nezačali smát, přidat pár grimas navíc - jen tak, bez důvodu. Odkryjte skryté, a vyslovte nevyslovené. Moc jsem si nepochutnal, asi mám radši konvenční stravu. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Totálně zprasený remake francouzské klasiky s tunou špatných a trapných vtipů a Stevem Carellem ve své nejhorší roli vůbec. Uznávám, že závěrečná večeře byla místy docela vtipná a pár dobrých okamžiků se u ní objevilo. Předešlých 90 minut naprostého utrpení, u kterých jsem měl mnohdy nutkání film vypnout, ale jedna dobrá scéna a dobře hrající Paul Rudd nezachrání. A Chris O´Dowd by měl radši zůstat u ajťáků v Británii, než brát podobně trapný a zoufalý role. Akorát si zkazí kariéru a pošpiní si s nima i svojí kultovní postavu. 30% ()

Reklama

Aljak 

všechny recenze uživatele

Hmmm, nič moc. Steve Carell už bol veru obsadený do rôznych podivných rolí, ale táto zrejme prekonala úplne všetky. Rola takéhoto dementa mi k nemu vôbec nepasuje, aj keď to nezahral až tak zle. Do veľkej miery mi to svojim štýlom pripomínalo film Due Date, avšak ten bol minimálne o kategóriu lepší. V oboch prípadoch vypĺňala väčšinu príbehu dvojica mužov - jeden cieľavedomý a trpezlivý, druhý úplne mimo reality. Komédia toto bola dosť chabá, aj keď mala aj svoje svetlé chvíle, ale tých bolo pomerne málo. ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Francouzský originál byl svěží komorní komedií, která stála na chytrém situačním humoru, nápaditém scénáři, výborném obsazení a hromadě kouzelně nemorální škodolibosti. Proti remakům nic moc nemám, zvláště pokud chce tvůrce na již zfilmovanou látku pohlédnout jinak. Americký Blbec se od originálního opravdu liší dost, nicméně zdejší změny se dají nejsnáze přirovnat k pádu držkou do... myšího kakání. Už kancelářský úvod, který se trapně snaží navléct ústředního hrdinu do všeho co nejvíce nevinně (nemorální bastardi jsou jeho šéfové, nikoliv on), napovídá mnohé. Vyvoleným blbcem je Barry, který ve volném čase preparuje myši, aby je následně cpal do šatiček a vytvářel s nimi různé scenérie. Proč ne. Pravdou však je, že Barry není vtipnou postavičkou a v průběhu celého filmu si k němu nevytvoříte žádné pouto, což je zřetelná slabina. Na vině je především neschopnost prezentovat ho jako uvěřitelnou lidskou bytost - zbyla z něj pouhá komediální loutka, která se v jiných filmech objevuje v epizodních roličkách. Neřeknete si "to je blbec, to je kretén!", neřeknete si nic. Soucit se v divákovi snaží vyvolat krátký výstup ve stodole (myši neumějí lhát), ale jedná se o pouhý výkřik do tmy. Scenáristům se navíc nelíbila komornost originálu, takže nechávají naší dvojku pendlovat z místa na místo, přičemž se snaží rozbít poslední zbytky jakékoliv přirozenosti. Máme tu jakéhosi pošahaného umělce, který odloudí titulní postavě milenku a tím odstartuje honbu za nápravou (v hlavní roli samozřejmě Barry), ale ono je to vlastně fuk, protože brzy zjistíte, že tenhle film opravdu stojí jen na stupidních pitvořících se fórcích. Scény jsou ohromně "promyšlené" a neustále nechávají diváka v jednom velikém COŽE??? Dám příklad: Za Timem přijede jeho nadržená obdivovatelka, která si s ním dělá co chce a chrlí tuny prapodivných keců. Následně málem přefikne Barryho, aby se s ním mohla honit kolem stolu a házet po něm plné lahve vína (na důvod se neptejte, není). Poté se sebere a zmizí, to vše během několika mála minut. Vše vrcholí scénou věčeře blbců - trapnost nad trapnost. Největším průšvihem je morální kydáníčko na závěr, kde si samozřejmě poslechneme, že všechno zlé bylo myšleno dobře, že blbcům se smát nemá a že všichni se všemi mohou být kamarádi. Americký Blbec k večeři je nesympatická, nevtipná, strašlivě hloupá a v závěru zoufale umoralizovaná komedie. S vyjímkou krásné Stephanie Szostak jsou nevýrazní i herci. Nezasmál jsem se ani jednou. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Naprosto brutální dehonestace velmi zdařilého francouzského originálu. Parádní konverzační komedie se překroutila v cosi obludného. Nazval bych to morálním poučením po americku, prostřednictvím potrhlé hry ad absurdum. Můj dojem z průběhu filmu byl tak na 2 hvězdy, ale samotný akt večeře byl opravdový vrchol nevkusu a urážka diváka. Takže asi tak. 15% ()

Galerie (51)

Zajímavosti (8)

  • V čase 1:36:44, kdy při večeři dva „blbci“ předstírají souboj, „vytáhne" Therman (Zach Galifianakis) z výstřihu ženy ve fialových šatech „granát“ a hodí ho po Barrym (Steve Carell). Ovšem ten v té chvíli také stojí vedle stejné ženy ve fialových šatech. (HonzaR.)
  • Ve scéně, kdy se Barry (Steve Carell) urazí a odejde domů, sundavá si dioptrické brýle a nasazuje brýle zvětšovací. V dalším záběru si zvětšovací brýle sundá, ale pod nimi jsou i jeho dioptrické. (Danny F.)

Reklama

Reklama