poster

Americký gigolo

  • USA

    American Gigolo

  • slovenský

    Americký gigolo

Drama / Krimi / Romantický / Thriller

USA, 1980, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Jakmile z kraje začne hrát Blondie, nečekaně ihned jsem zpozorněl. Richard Gere totiž ve svých mladých letech působil jak nejtěžší fešák Hubert Hollywoodských luhů a hájů. A popravdě, když nás představuje se svojí rolí dámského nabíječe, působí víceméně dost jemně, až žensky. Postupem času ale film dost ztemňuje atmosféru a závěr je vysloveně osmdesátková temnota se vším všudy. A na vině je především muzika, která je v tomto filmu naprosto skvělá. Umocňuje atmosféru osmdesátkového napínáku se vším všudy. Přiznám se, že i díky tomu by mě vůbec nenapadlo, že film pochází z roku 1980.(6.9.2017)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Mluvím špatně americky, mám naprosto průměrně velký penis, nevlastním žádný oblek šitý na míru a neumím být okouzlen z každé dámy, ani když mi za to zaplatí - proto se nikdy nemohu živit jako americký gigolo Julian Kay. Nicméně po premiéře filmu jsem si tím až tak jistý nebyl a pořídil jsem si stejné závěsné boty k posilování, jaké měl Julian. Ke kariéře souloživého povaleče mi to sice nepomohlo, ale vzpomínky na tu dobu mám celkem příjemné. Mně se tento snímek prostě celkem líbí a soundtrack, v čele s úžasnou skladbou Call Me od Blondie, vždycky dokázal zaujmout mé uši.(3.12.2015)

  • Orlau32
    ***

    Richard GERE má samozřejmě lepší filmy, ale možná, kdyby se námětu ujal slovutnější režisér, mohl z Richarda G. i tohoto filmu vytlouct větší kapitál. Vtipná scéna : Gere si vybírá na posteli kravatu, aby svou klientku zaujal. Zajímavost : v tomto filmu se poprvé setkává R.G. s hercem Hectorem ELIZONDEM, aby se o deset let později (1990) znovu setkali (již jako dvě velké hvězdy) ve filmu "Pretty Woman", kde Elizondo výborně ztvárnil ředitele hotelu, v němž se milionář Gere ubytoval.(23.9.2007)

  • castor
    ***

    Trošku bezžánrový snímek, který spatřil světlo filmového světa pod pečlivým dohledem tehdy neznámého producenta Jerryho Bruckheimera. Hlavním tahákem je vedle slušné atmosféry 80. let bezpochyby přesvědčivý Richard Gere, jehož Julian Kay je na vrcholu sil a ke svému řemeslu přistupuje velmi zodpovědně. Osamělých paniček, které solí prašule svých zaneprázdněných manžílků, je totiž spousta. Jenže v téhle branži není daleko od nekalých praktik, a tak se Julian dostane mezi hlavní podezřelé z brutální vraždy jedné klientky. Bývalý filmový kritik a především uznávaný scénárista (Zuřící býk, Taxikář nebo Obsession Briana De Palmy) Paul Schrader se k tématům sexu rád vrací, nelze mu upřít, že pro filmový svět definitivně objevil Richarda Gerea (ten chlap snad vůbec nestárne) a pomohl mu tak trochu vykročit k „titulu“ sexuálního symbolu.(10.7.2009)

  • marvan
    ***

    Paul Schrader je přeci jen lepší scénárista než režisér. Je dokonalou ukázkou kultivovaného psavce, který tvrdošíjně odmítá přijmout fakt, že film není literatura. Přitom scénář si Schrader napsal včetně dramaticky vděčných zápletek, aby se pak jako režisér bránil hrát do důsledků podle pravidel žánru. Jakoby se bál, že jsou pro něj příliš přízemní a on by tak mohl ztratit pel své intelektuální důstojnosti. Ve scéně, kdy Gere vběhne do svého bytu a hystericky hledá podvržený vražedný důkaz, místo akce kamera nezúčastněně poodjede a spustí přemýšlivá hudba, jakoby si autor bokem odkašlal: "Jsme přeci rozumní lidé, tak se tu místo dětinského napětí raději všichni hezky zamyslíme..." Film tak zůstává rozkročený mezi thrillerem a sondou mezilidských vztahů a ztrácí body tím, že se brání být víc dirty. Navzdory všem dějovým peripetiím pak působí film trochu utahaně.(1.9.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace