poster

Elvisovy začátky (TV film)

  • Česko

    Elvis

  • USA

    Elvis

  • Německo

    Elvis

  • Německo

    Elvis - Aufstieg und Fall des Kings

Drama / Životopisný / Hudební

USA / Německo, 2005, 80 + 85 min (Alternativní: 165 min)

  • Ant
    ****

    Ve skutečnosti na televizi překvapivě koukatelné zpracování. Atmosféru 50-60. let se jim zachytit podařilo, songy vybrali správně, a za celé tři hodiny jsem se na hodinky podívala asi jen dvakrát. Ale nízký rozpočet je cítit už z prvních minut. Což se částečně podepsalo na castingu a částečně na technické stránce filmu. Herečka zvolená do role Priscilly nebyla zrovna nejšťastnější volbou a předabování písniček už vůbec ne. Meyers odvedl výjimečnou práci. Myslím, že se kvůli němu Elvis v hrobě obracet nemusí. Jenže, když se hlasově spoléhá na playback, soustředí se více na nastudované pohyby a gesta, což jde obzvlášť poznat v poslední scéně, která už je trochu over the top. Kdyby šli cestou Walk the Line, tak by výsledek nemusel při koncertních scénách vypadat tak křečovitě, protože Meyers zpívat umí. Kombinace Elvise a Meyerse je pro mě ale příliš neodolatelná.(13.1.2008)

  • lillien
    ***

    Neznáte-li alespoň trochu zákulisí tohoto fenomenálního metrosexuála, tak se zde můžete dost nudit, je to velmi dlouhé a velmi televizní. Ale pokud se trochu orientujete, tak prostě musíte ocenit, jak to Meyers dokonale zvládl. Opakuji: dokonale! Podoba s mladým Presleym úžasná. Nevěřila jsem, že někdo bude schopný tak uvolněně a věrně napodobit Elvisovy epileptické taneční pohyby, aniž by to nevyznělo trapně jako třasy Karla Gotta. Biograficky tam bylo vše podstatné. Škoda, že to končí koncertem ve Vegas roku 68, tedy přesně před tím obdobím Elvisovy již viditelné sebedestrukce. Meyers tedy nemusel pro svoji roli tloustnout, ale i tak se domnívám, že ze sebe vydal maximum. Na můj vkus se castingově nepovedla Priscilla. Čekala jsem nebeské, byť naivní stvoření , jakou opravdu ve skutečnosti byla, dočkala jsem se jen naivní tuctovky. Lépe dopadla Gladys, Elvisova matka, jejich vztah závislosti se ve filmu podařilo slušně zachytit. Výborně se filmem prolíná příběh s plukovníkem Palmerem. Vlastně to velmi připomíná Faustovu smlouvu s ďáblem. Elvis nebyl ve skutečnosti nikdy dokonale šťastný. Všechna ta sláva a majetek byla vykoupená neustálým vyčerpáním, vnitřním neklidem, pochybováním o sobě. Každopádně na opravdu dobrý a kompletní film o Elvisovi až do jeho tragické smrti zatím stále čekám.(31.8.2013)

  • bearmeedek
    ****

    Tento film jsem měl dost dlouho ve svém archívu, ani jsem netušil, že je „jen“ televizní. Pořád jsem ho obcházel, protože „rokenrol“ jako takový moc nemusím. Ale nakonec se mi to docela líbilo. Nejvíc zajímavý je začátek, kdy si nesmělé ucho Elvis buduje cestu k fanouškům. Další etapou je sláva a bohatství, které z něj udělají znuděného spratka. Jeho závislost na matce se odráží negativně i na vážnějších vztazích se ženami. Závěr zase trochu nabere dech a to je období, kdy se po letech vymazávání mozku různými „vitamíny“ dokáže zase dostat na výsluní. Myslím, že Meyersovo podání Elvise je dost dobré, ale hlavní herec tu byl určitě Plukovník. Za mě slušných 60%. Ale protože k hudbě i k muzikantům mám osobní vztah, tak za toto prostředí a atmosféru o hvězdu navíc.(25.10.2017)

  • NinonL
    ****

    SPOILER: Životní příběh Elvise Presleyho s důrazem na začátky jeho kariéry. Začínal v Memphisu, v malém nahrávacím studiu, kde mu za tři dolary vytvořili první desku, kterou dal jako dárek mamince k narozeninám. Pak čekal dlouhé měsíce na to, že mu ze studia zavolají, protože někdo bude potřebovat zpěváka. Celou tu dobu jezdil s dodávkou a vydělával si jako elektrikář. Šance se dočkal a po prvních velkých úspěších v kraji se dostal do hledáčku schopnému manažerovi a jeho kariéra začala strmě růst. Pak ovšem přišla vojenská povinnost, odvelen byl do Německa, kde poznal svou budoucí ženu Priscilu. Bál se, zda dva roky vojny nepoškodí jeho kariéru, ale návrat do Států ho přesvědčil, že na něj publikum nezapomnělo. Jonathan Rhys Meyers získal všechny ceny za hlavní roli zcela právem.(7.6.2020)

  • dita.krizova
    ****

    "Before Elvis, there was nothing.".... Dabing byl z počátku můj velký nepřítel, avšak výborné herectví Meyerse mi spravilo chuť. Ta podoba, pohyby, skoro jako Král sám. Přiznávám se, že jsem jeho začátky čekala poněkud divočejší, domnívala jsem se, že byl větší rebel, ale on přitom skákal, jak mu Plukovník pískal, což mě trošku zklamalo. (Ani ten jeho účes nebyl tak jako na fotkách, jak ho znám.) Po dobrým rozjezdu přišla středová krize a po ní následoval ucouraný konec, ale já to vydržela, neb jeho písničky mám ráda. Poslední scéna mi přišla jako taková špatná zábava na plese, takový chudáček ukňouraný...(21.5.2012)