Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drátěnou košili v pračce nevypereš, aneb současná doba si nedokáže vážit statečných rytířů. Stačilo se jen omylem napít lektvaru namíchaného nepřátelským kouzelníkem a rázem se rytíř Godefroy a jeho sluha Jacquouille (již podle tohoto jména poznají Francouzi, že se jedná o zcela neurozeného člověka) ocitli ve 20. století. Samozřejmě, jak už to ve Francii bývá, našli své potomky, i když zrovna ne na takové úrovni, jakou by si představovali. Šlechta, potomci statečných rytířů, zchudla a v jejím zámku se naopak usídlil potomek vykutálených sluhů, který si jen změnil jméno z posměšného Jacquouille na důstojnějšího Jacquarta. Samozřejmě, že se pán i jeho sluha nejdříve ocitnou v blázinci, ale šlechtická krev se nezapře a Beatrice, jako přímý potomek rytíře Godefroy de Montmirail, se o svého předka postará... Režiséra Jean-Marie Poirého známe především díky jeho vynikající komedii Operace Corned Beef, kde se také objevila trojice komiků, kteří ve Francii patří ke špičce v tomto žánru: Jean Reno, Christian Clavier a herečka s neobyčejným komediálním talentem Valérie Lemercier. V Návštěvnících si je navíc užijeme v dvojrolích předků a potomků. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (491)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Ten Robespierre byl ale chytrý člověk ! '' - Pamatuji, že když jsem to viděl poprvé v devadesátkách, už tehdy jsem neskrýval mírné zklamání. Film byl totiž veleben skoro stejně jako chrabré činy Godefroye Udatného. Nyní kdy viděno po letech jsem se ve svém názoru utvrdil. Nějak mi to přišlo na ten geniální námět dosti uřvané a místy i fekální. Nemám rád humor ve stylu prdění a krkání. Tady pravda pro to byla trocha více prostoru, protože středověk to byl z hlediska všeho fakt masakr a z hlediska hygieny obzvláště... Vždyť po Římu s jeho lázněmi se lidé pak tisíc let prakticky nemyli... Myslím si, že z námětu toho šlo vytřískat mnohem více. Geniální byl třeba Saracén ve svém povozu bez vozataje :-). Tohohle kdyby tam bylo více, byl bych nadšen. Godefroy sice sem tam ponese cosi svojí dávnou mluvou, ale zdatně to přeřvávají ostatní postavy a kdo mi tam byl nesympatický fakt hodně byla potulná umělkyně z ulice... Jakýsi přízrak osmdesátých let jak co do módy tak co do vzhledu... Reno se pro roli rytíře hodil ale dokonale i s tím jeho středověkým sestřihem ala hrnec...Česká televize v obsahu kecá (ostatně jak je jejím dobrým zvykem neustále) protože kouzelník nebyl zlý. Vždy mně naštve, že obsahy píše někdo, kdo film ani nejspíše neviděl a na ČSFD má oficiální text (byť jsou tam vyslověně kraviny či spoilery) přednost před vypilovaným textem nějakého uživatele. Sám už jsem pár obsahů napsal a tak vím jak odpovědná a náročná je to disciplína, vždyť je to často to první co petenciální divák čte a co často rozhoduje o tom, zda do filmu půjde či nikoliv. Dávám tedy za lahve mýdla. * * * ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Asi jsem na film nebyla ve správné náladě, nebo fakt nevím, ale pořád jsem hledala ty tolik vychvalované vtipy, humor a výborný příběh...a pořád bez výsledku. Místo nich se mi před očima promenádovali jen dva cvoci, jejichž pokusy rozesmát diváka už kdysi na pár dětech vyčerpali Asterix s Obelixem. Bůhvíproč si dávali všechny dialogy v průběhu snímku tak třikrát minimálně a dost mě deprimovala jakákoliv další nudná postava, se kterou se setkali. Každou scénu by dokázal napsat zajímavěji a neočekávaněji student prvního stupně základky při povinné slohovce, sentimentální konec navíc vrhá pocit trapnosti na jakoukoliv francouzskou komedii, které se film jen z dálky podobá. Třeba mě někdy v autobuse donutí strávit cestu opět s tímto filmem a změním názor. Zatím jen nechápavě hledím na všechna ta slova nadšení svého okolí...:-) ()

Reklama

Eliott 

všechny recenze uživatele

Moc se mi líbí styl jakým frantíci toto dílo natočili, neboť se v příběhu nevyskytují ani ty nejmenší zbytečnosti a střihy jsou prováděny tak precizně, aby se ušetřily i setiny sekundy. Nicméně pět hvězd nedávám kvůli kameře nebo střihu, ale kvůli té neuvěřitelné záplavě humorných scén, neboť jsem se i po těch všech letech a několikátém shlédnutí smál, až jsem se za břicho popadal. K tomu všemu, příběh je naprostý unikát, ze kterého se stále inspirují i novodobé filmy. V poslední řadě ještě hlavní postavy jsou bezchybně zvolené a jejich vzájemná interakce působí nejen vtipně, ale také přirozeně. Jako nejdůležitější postavu vidím Claviera, který si zaprvé zahrál dvojroli a ačkoli není hlavním hrdinou, tak je nejdůležitější postavou filmu a to vlastně dokazuje i jeho podíl na scénáři. Jedna z nejlepších komedií kterou znám. PS: Pokračování (Návštěvníci 2: V chodbách času) je přibližně stejně dobré, ale nevidím důvod pro to psát samostatný komentář, neboť je to hodně podobné. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Francouzské komedie jsou mnohem lepší než ty americké, které se většinou točí kolem sexu, chlastu, hulení atd…Již od úvodní scény jsem si byl jistý, že tentokrát rozhodně zklamaný nebudu. Jejich humor je nenapodobitelný a jak zde mnozí poznamenali, tak i já se vždycky na tento film podívám znovu rád. Christian Clavier a Jean Reno předvedli bravurní výkony a společně s několika vyšperkovanými scénami si ty čtyři hvězdy určitě zaslouží. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Skvělá komedie s neodolatelně obhroublým humorem. Středověk na začátku filmu je vyobrazen dosti špinavě, ale i s nadsázkou. A posléze v části z našeho věku se naši hrdinové chovají asi přesně tak, jak by se středověcí lidé chovali v naší společnosti. Christian Clavier projevil naplno svůj komediální talent a ve své dvojroli je jedinečný, stejně tak urostlý Jean Reno, který svého drsného rytíře Godefroye pojal s nebývalou lehkostí a humorem. U mě vítězí scény na záchodě a den-noc. První polovina vynikající, druhá polovina sice rovněž hýří skvělými nápady, bohužel se občas znatelně topí v přílišné rozeřvanosti. Ale i tak skvělá zábava a Francouzská komedie tak trochu jinak. 85%. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (12)

  • Godefroy (Jean Reno) v jednom z rozhovorů pronese, že u něj v království nezůstal už ani jeden hektar volné přírody na lov. Hektar a obecně metrický systém byl zaveden až po Velké francouzské revoluci roku 1789, zatímco film se odehrává v 11. století. (Mr.Hudson)
  • Na výrobě filmu se podílel i český dirigent Mário Klemens a Český filmový symfonický orchestr. (jexik)

Reklama

Reklama