poster

Byl jsem při tom

  • anglický

    Being There

  • slovenský

    Bol som pri tom

Drama / Komedie

USA, 1979, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • woody
    *****

    Zatímco v knize najdete ještě pár scén (masturbaci, onanii, vyhonění snad všech postav, jiný závěr), zde jsou díkybohu tyhlety detaily vkusně vynechány a zbyl jen herecký koncert Petera Sellerse.Plus ten skvostný konec - ta pointa!...Nikdy bych neřekl, že podle tak průměrného díla jakým je Kosinskiho novela si sám autor napíše takhle dobrý film.(18.2.2006)

  • Hellboy
    *****

    Naprosto výjimečný, překvapivý filmový zážitek, poetický a zvláštním způsobem neuvěřitelně vtipný, zároveň také velmi provokativní. Nemám slov. Kromě toho, že to byl zjevně jeden z hlavních inspiračních zdrojů pro Rainmana (1988), tak určitou podobnost nacházím i ve snímcích Dave (1993), Forrest Gump (1994), Vrtěti psem (1997) a našly by se určitě další.. Hlavní hrdina, Chance, je mentálně zaostalý, ale neprojevuje se to tak zřetelně, jako například Raymondovo autistické klepání do hlavy. Některé věci jsou zde ale téměř doslovné - nutnost sledování televizních pořadů, zmínky o automobilu-veteránu, žádný cit k ženám... Rainman ale, ač je to nesporně výborný film, mnohem víc odpovídá hollywoodským postupům a je vlastně o moc jednodušší, co se týče hloubky určitých poselství - přiměl nás "jen" koukat se jinak na autisty... Ačkoliv zde hraje Peter Sellers, nejedná se o žádnou bláznivou komedii, naopak film je velmi vážný a právě proto jsou občasné vtipy svou nepatřičností a neuvěřitelností tak zábavné. Spíše než o komedii se jedná o filosofické zamyšlení o přirozenosti člověka, upřímnosti, o rozlišování mezi realitou a "televizní realitou", o moci.. zároveň se ale divák dobře pobaví. Kromě výborného výkonu Petera Sellerse musím zmínit ještě skvělou režii Hala Ashbyho, která film pozvedla vysoko nad průměr. Přes dvouhodinovou délku, snímek ani na chvíli nenudí. Rozhodně jeden z nejlepších filmů, co jsem v poslední době viděl.(26.3.2008)

  • Gimp
    ****

    Zápletka ne nepodobná Forrestu Gumpovi ale zpracování docela jiné. Sellersovi nejsou připisovány žádné zvláštní kladné vlastnosti a jeho hloupost není dojemná ani nijak zvlášť vtipná. Není poťouchlý, jen odevzdaný a sebejistě tupý. V hledáčku se ocitli spíše všichni ti, kteří v něm viděli někoho, kým nikdy nebyl. Inteligentního, rozvážného a upřímného podnikatele vyjadřujícího se ve složitých metaforách. Nepřišlo mi ale, že by toto Chanceho okolí bylo nějak extra zesměšňováno, spíš je zde jen naddimenzováno nedorozumění mezi očekáváními a skutečností, které vede k nečekanému. Asi jako kdyby Uwe Boll natočil film a podepsal se pod něj David Lynch.(2.9.2009)

  • TheMaker
    *****

    :::::::::::::::::::::::::::::::::: Geniální dílo s geniálním a brilantním hereckým výkonem Petera Sellerse ! Na to, jak byl film dlouhý, jsem se nenudil ani chviličku ! Moc krásný, inspirující a laskavý film. Na tohle se můžu dívat kdykoliv a kdekoliv, kde je televize a elektřina ;-) :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::(12.3.2008)

  • Radyo
    *****

    Naprosto jedinečný a famózní film, kterému dominuje herecký výkon Petera Sellerse. Prostoduchý zahradník, jehož každá jednoduchá myšlenka je díky obyčejnému nepochopení prezentována jako geniální politický, ekonomický, či bůhvíjaký tah, je zahrán naprosto nepopsatelným způsobem. Ačkoliv díky onomu nepochopení udělá neuvěřitelným stylem politickou kariéru, stále vůbec netuší, co se to okolo něj děje, neví o čem je řeč, co se po něm chce, kdo jsou ti lidé okolo něj. Přesto z každé situace lehoulince vybruslí díky jediné prostoduché větě o nějaké kytce, nebo zahradě, a ta věta se vzápětí stane dalším z jeho slavných výroků. "Jak prosté, Watsone", řekl by Sherlock Holmes, a já s ním souhlasím.(23.7.2002)

  • - Když vychází Chance (Peter Sellers) poprvé z domu na ulici, je v pozadí slyšet skladba "Also sprach Zarathustra", známá z filmu 2001 Vesmírná odysea (1968). (Chegi)

  • - Téměř devět let Peteru Sellersovi trvalo, než se mu podařilo nějaké studio přesvědčit k natáčení (hlavně proto, že v 70. letech byla jeho kariéra na dně). Až po úspěšném vzkříšení Růžového pantera se do projektu pustilo studio Lorimar pictures. (džanik)

  • - Masturbační scéna Shirley MacLaine byla natočena naposedmnácté. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace