Režie:
Philippe de BrocaKamera:
Jean PenzerHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Geneviève Bujold, Julien Guiomar, Charles Gérard, Daniel Ceccaldi, Capucine, Andréa Ferréol, Michel Beaune, Pascale Roberts, Dora Doll (více)Obsahy(1)
Šarmantní podvodník Viktor neztrácí po propuštění z vězení čas a hned se pustí do nových podvodů. Nejprve prodá dům své milenky Heleny, aby získal peníze na věno své dcery Katrin, a pak se pokusí prodat jachtu, která mu pochopitelně nepatří. Pak ale dojde v jeho životě k osudovému zlomu - setkává se se svou kurátorkou Charlottou. Z lásky k ní začne dokonce uvažovat o tom, že by přestal spolupracovat se svým komplicem Kamilem a napravil se, jenže v rozhodující okamžik ho svým nečekaným návrhem zaskočí sama Charlotta... Kriminální komedii Philippa de Broky vévodí okouzlující Jean-Paul Belmondo v roli rozpačitého zamilovaného podvodníka. (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (168)
Belmondo blbne od začátku do konce - co říci více o této one-man show. Závěr je možná překvapivý pro cizince, ale ve Francii je napálení podvodníka mazanou ženskou, která jinak vypadá jako andílek, tím nejprovařenějším koncem. Našel jsem ji už v začátku slavné rozhlasové série Les Maitres du Mystere z padesátých let. ()
Tenhle film by byl v podstatě hrozná blbost a pravděpodobně by nebyl ani moc zábavný, nemít v hlavní roli Belmonda, který tu řádí jak utržený ze řetězu. Ano, Belmondo táhne celý film, lže, dělá podfuky, svádí ženy, krade obrazy a jeho charismatu a šarmu nic a nikdo neodolá, navíc je alergický na štafle :o) ()
Když se řekne bláznivá komedie, tak k tomuto termínu určitě patří Nenapravitelný s Belmondem. Už od úvodních titulků se rozvíjí neuvěřitelné skeče a scénky v rychlém tempu za sebou, že není možno ani vydechnout a až v půli filmu se začne odvíjet celistvější příběh. Belmondo řádí jako uragán a hodně mě jeho temperament připomíná našeho génia Menšíka, ten taky, když se objevil před kamerou, byla to vždy neskutečná bouře. Výborný je i starý dobrý český dabing, zde je Belmondo nadabován Miroslavem Moravcem a tem mu sedí perfektně. ()
,,Když tě má ráda jako chudého, proč by tě jako bohatého neměla ještě radši?" Tuto příjemnou situační hříčku o nenapravitelném podvodníkovi v podání energií sršícího Jeana-Paula Belmonda jsem už viděl přes rok nazpátek a možná trochu nespravedlivě onehdy udělil jen 3 hvězdičky. Pravda, jde o takovou obyčejnou komedii, do níž Philippe de Broca (narozdíl od mnoha svých předchozích filmů) nevložil žádné větší tvůrčí nápady a neobdařil jí ani vyloženě osobitou stylizací, takže se mi v téhle své obyčejnosti mohla občas zdát trochu průměrná a možná jsem měl původně jiná očekávání. O to více při opakovaném zhlédnutí vyniklo, jak je Nenapravitelný výborně zrežírován s obrovskou svižností: vtipné situace včetně skvěle napsaných dialogů se tady střídají ve výborném tempu, které příliš nepovolí ani, když se děj překlopí do celistvější kriminální zápletky. Za nejvtipnější považuji loupežnou akci v muzeu, která mi už napoprvé hodně utkvěla v paměti a opět jsem se na ní těšil, ale bavil jsem se skvěle po celou dobu a zjisťuji, že si s De Brocou a Belmondem poslední dobou začínám filmově stále více rozumět. Potěšila a překvapila mě i účast Charlese Gérarda, který si tady stejně jako v Lelouchově Šťastném novém roce zahrál lupičského komplice. *** Tentokrát jsem se na film podíval se starším slovenským dabingem a přišel mi rovněž zdařilý. „Rebrík! Mám strašnú alergiu na rebríky!“ :) [85%] ()
Na filmu jde poznat, že se stal pozdějším odrazovým můstkem daleko slavnějšího filmu Zvíře, kde zářila stejná osvědčená mužská sestava a Belmondo si tam střihl rovněž roli nesvéprávného. Bohužel tento film sráží právě roztěkaná role Belmonda, který lítá od ničeho k ničemu jak splašený vlak až to nepůsobí příliš věrohodně. Někdy méně znamená více. Dlouho jsem váhal nad třemi hvězdičkami, ale po scénce "Pane ministře, je tu správce muzea ze Senlus s choti. A co tady chtějí ? Přišli na večeři." jsem málem sletěl smíchy ze židle a tak dávám ještě o jednu hvězdičku navíc ()
Galerie (37)
Zajímavosti (11)
- Ve scéně, kdy se srazí auta, stojí na rohu asi dvacítka čumilů, a to ještě před srážkou a dívají se ve směru karambolu. Pravděpodobnější by bylo, že se seběhnou, takto je zřejmé, že jsou inscenovaní, ale špatně. (sator)
- Postava, kterou ve dvou po sobě jdoucích sekvencích hraje Élizabeth Teissier – jejíž kariéra astroložky se stala veřejně známou od roku 1975 – se jmenuje Sibylla, což bylo ve starověku označení pro prorokyně nebo věštkyně, které pronášely věštby, a tedy i pro ženy, které předpovídaly. (classic)
- Při závěrečné scéně u bazénu lze v pozadí slyšet ústřední melodii z filmu Muž z Ria (1964), který rovněž režíroval Philippe de Broca. (Cucina_Rc)
Reklama