Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šarmantní podvodník Viktor neztrácí po propuštění z vězení čas a hned se pustí do nových podvodů. Nejprve prodá dům své milenky Heleny, aby získal peníze na věno své dcery Katrin, a pak se pokusí prodat jachtu, která mu pochopitelně nepatří. Pak ale dojde v jeho životě k osudovému zlomu - setkává se se svou kurátorkou Charlottou. Z lásky k ní začne dokonce uvažovat o tom, že by přestal spolupracovat se svým komplicem Kamilem a napravil se, jenže v rozhodující okamžik ho svým nečekaným návrhem zaskočí sama Charlotta... Kriminální komedii Philippa de Broky vévodí okouzlující Jean-Paul Belmondo v roli rozpačitého zamilovaného podvodníka. (TV Prima)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (168)

classic 

všechny recenze uživatele

Vskutku naprosto nenapraviteľný chorobný klamár, ďalej i niekdajší veľký sukničkár, a to ani nehovoriac o protagonistovej, podvodníckej, osobnostnej stránke; a v podstate teraz je teda najmä iba akýsi prepustený trestanec, a k tomu aj budúci »impotentný zločinec«: Victor Vauthier, sa vari [od]teraz na plné obrátky zamiloval do doktorky práv: Márie-Šarloty Pontalecovej, ktorá by mala na neho dohliadať po hlavnom prepustení, čo predznamenávalo buď to, že by sa tento fantasta a vetroplach v jednom ponímaní, mohol konečne usadiť na konkrétnom mieste: postaviť dom a zasadiť strom?, a k tomu zároveň by sa mohol i polepšiť!, alebo ho rovno strčiť do akejsi polepšovne pre nenapraviteľných jedincov?!, a či povedzme dokonca, že by sa predsa napokon podarilo skĺbiť niekoľko faktorov naraz dohromady? • Úplne posledná spolupráca medzi popredným predstaviteľom francúzskej kinematografie: Jeanom-Paulom Belmondom a zručným, francúzskym rutinérom: Phillipeom de Brocom, sa podľa mňa tentoraz znovu vyznačovala akýmsi roztržitejším spracovaním, à la roztržité dialógy z pera popredného, francúzskeho scenáristu: Michela Audiarda, ktorý hlavnú postavu obohatil o množstvo špecifických vlastností, až som sa v samotnom dianí miestami trochu strácal; skrátka asi som poriadne ne[po]rozumel tomu, čo má tým básnik vlastne na mysli? • Proste sa opätovne dostavilo «classické klišé» na viacero spôsobov, čo mi akosi [za]bránilo udeliť zrovna tomuto mierne nadpriemernému titulu, o čosi priaznivejšie ohodnotenie [najskôr by si táto sympatická "belmondovka" zaslúžila známku 7/10, čo je zhruba niečo medzi tromi a štyrmi *, no ja som sa nakoniec zrejme priklonil len ku silným trom]. • Ľutovať v žiadnom prípade nemusím svoj voľný čas, strávený so zaujímavými postavami v hádam ešte zaujímavejšom prostredí, z ktorého by sa dalo vykresať i oveľa viac, ak by bol o to podstatne reálnejší záujem, čo vyšlo zhruba tak z polovice. • Ale ústredný predstaviteľ je až natoľko povestným: m o n s t r é  s a c r é, že celkom v pohode postačí len jeho priama účasť, keď o všetko ostatné sa [automaticky] postará divákova predstavivosť, ktorá má neobmedzené možnosti; ľudovo povedané: Bébela považujem za mimoriadnu, hereckú osobnosť v rámci celosvetového filmu, ktorá i hocaký [pod]priemerný počin, pozdvihne zo stojatých vôd do tečúcich riek, čo dokáže iba málokto, no podotýkam, že nie vždy to musí plne platiť. ()

Karp 

všechny recenze uživatele

JPB je výtečný drsňák i komik, ale zrovna Nenapravitelný se mi zdál až příliš šílený a přepálený. Patrně jsem očekával typičtější schéma Belmondovských filmů, kdy se Bébel představuje coby chlapák s humorem, kterému všechno projde, ale také si umí se vším poradit a tryskající testosteron využívá jen tak mimochodem k svlažení záhonu růží. ()

Reklama

Skleena 

všechny recenze uživatele

"Jsem hrozně alergický na štafle! Když jsem byl malý, má matka spadla ze štaflí. Od té doby nemohu vidět štafle!"Neznat Belmondovy "nekomediální" skvosty typu Profesionál nebo Dobrodruh, řekl bych, že ten člověk se pro humorné snímky narodil a kdekoliv jinde by ho byla škoda. Těmi energetickými pohyby při chůzi a hrou těla při bleskové mluvě mi dokonce mnohdy připomíná mistra De Funese - byť je to, přiznávám, jako srovnávat oheň a vodu. Ať tak nebo tak, obojí jsou to živly. Každopádně k Nenapravitelnému: Belmondo si umí vybírat role, tahle mu padla jako ulitá a věřím, že mu byla přímo na tělo psána. Ony jsou vůbec tyhle starší komediální kousky výsměchem těm modernějším, jako by snad nenápadně říkaly: "hele, dá se natočit sranda i bez mega-trapných nahých scén onanujícíh teenagerů, přistižených rodiči a podobně." Přesně tak je tomu i u nenapravitelného. Od samého počátku je vržen do víru skvělých situací, jeden gag střídá druhý ve zběsilém tempu - škoda, že to vydrží jen asi do poloviny snímku a pak celá ta mašina scének ztrácí pomalu na dechu. Vážně, nebýt té geniální scény s ministrovými "tajnými agenty v ulicích", nebylo by to snad ani na ty tři hvězdičky - vždyť Belmondo má nakroucených spoustu jiných alternativ k pokukání. ()

Petrus1 

všechny recenze uživatele

Zase se mi potvrdilo, že mám Belmonda raději v komediích, a tato byla teda pořádně střelená! Nejdřív jsem si myslela, že to bude nuda a že JPB bude zase v roli neodolatelného svůdníka, kterému podlehne každá sukně. No, částečně to tak bylo, ale bylo to výborně podáno. Kromě toho, že se Belmondo snad vůbec nezastaví, je mistrem převleků (hlavně ta ženská a taxikář), jsou zde výborné odchylky v podobě rozhovorů se slečnou kurátorkou: „Takže vy jste znásilnil svoji sestru…v té době byla silně podnapilá a těhotná s vaším otcem.“ A dámy pozor! Když muž celý týden pracuje, může vás vzít v sobotu pohrabáčem! (potřebuje se přece rozptýlit). A těchto podobných narážek na usměrnění žen je tu více. Když už si Viktor v posteli neví rady – Kamile, malér, nedokážu to – A co kdybys jí namlátil – Jo, to by šlo – a i na konci filmu: „Dej jí pár facek, je to přece tvoje stará!“ Tak tady z toho si, pánové, příklad opravdu neberte, mohlo by se vám to škaredě vymstít :-) ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

V rámci žánru „oddechovka“ hodnotím velmi kladně, Jean-Paul Belmondo v životní formě, v nejlepších letech a jeho komediální talent je bez diskuze fantastický, srší z něj energie a valí si to po celou dobu ve vysokých otáčkách.. Nesmírně obdivuji to nasazení, se kterým se pouští do všech eskapád, převleků, fantazií a samozřejmě neodolatelných lží, bylo mi potěšením, nasmála jsem se dosyta.. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (11)

  • Ukradený triptych údajně pochází od umělce El Greca. Ten ve filmu se mu však ani zdánlivě nepodobá. U malíře je uváděn jediný triptych, a to „Modenský triptych“ z roku 1568. (sator)
  • Ve scéně, kdy Victor (Jean-Paul Belmondo) svádí Charlottu (Geneviève Bujold), zatímco kumpáni kradou vzácné dílo, si v koupelně před zrcadlem roztrhne tílko, ale v další scéně, kdy vchází do ložnice, jej má opět neporušené. (fifas2)
  • Postava, kterou ve dvou po sobě jdoucích sekvencích hraje Élizabeth Teissier – jejíž kariéra astroložky se stala veřejně známou od roku 1975 – se jmenuje Sibylla, což bylo ve starověku označení pro prorokyně nebo věštkyně, které pronášely věštby, a tedy i pro ženy, které předpovídaly. (classic)

Související novinky

Zemřel herec Charles Gérard

Zemřel herec Charles Gérard

20.09.2019

Ve věku 92 let zemřel francouzský herec Charles Gérard. Gérard patřil mezi oblíbené spolupracovníky režiséra Claudea Leloucha (Dobrodružství je dobrodružství) a byl také blízkým přítelem herce Jean… (více)

Reklama

Reklama