Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tragikomedie, jak si nelze dělat iluze,v jejímž středu stojí postava psycholožky Hany, která se snaží řešit nejrůznější životní situace svých klientů, mladých i starých, bohatých i chudých, i duchem, do jejichž spletitých osudů se zapojuje také její vlastní životní příběh. Ve výrazných epizodách, v útržkovitém zachycení jednotlivých emociálních příběhů lásky opětované i neopětované, žárlivé i posesivní, zvrácené i altruistické, - všech těch touhou po lásce řízených osudů, které na sebe narážejí a vzájemně se proplétají i s životním příběhem samotné psycholožky - všech, které trápí potíže spojené se zaměstnáním, kteří trpí pocitem strachu, že neobstojí, díky nejrůznějším tlakům, příliš velkou zodpovědností, konflikty s kolegy, nejistotou pracovního místa, depresemi z pocitu přetížení i jednotvárností a nudou. Autoři chtějí postihnout celý rejstřík současné problematiky tak, aby v jejich spletité kumulaci vynikla směšnost i hrůza žabomyší existence mnohých z nás. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (167)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Komický, tragický, současná problematika, spletitost lidských osudů všech sociálních vrstev, žabomyší války jak se říká o ničem. Dobrý film, film o životě, film o pacientech, film o nás všech..Chvílemi jsem byl na prášky i já:-)! A ta neuroticky pohyblivá kamera? Čert ví jestli to byl jen záměr, udělat film ještě více nepříjemným, ale kamera je přeci jen nástroj a nástroj je vždy v něčích rukách a ty ruce chtěli zřejmě jen vyjádřit nějaký pohled na scénu jako součást vyjádření..Dobrá režijní práce Věry Chytilové, která se tu snaží společně s ostatními autory odhalit nejen ty negativní lidské stránky osobnosti každého z nás. V některých okamžicích filmu to bylo jak se říká až nadoraz nebo natvrdo! ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Chytilovej musím priznať, že vždy chápala dobu, v ktorej točila film, ktorý ju mal reflektovať. Chvilky už svojou formou evokujú hektickú dobu. Sledovať kameru je rovnako nepríjemné, ako žiť súčasným veľkomestským štýlom, keď v ňom chceme praktikovať tak tradičné zvyky, akými sú v prvom rade rodina. Taktiež zvolená nesúrodá mozaika evokuje dojem roztrieštenosti, len neviem, či to bol zámer, alebo neschopnosť dramaturga udržať film v celku. Keď má divák pocit, že by sa mala znova objaviť jedna z predstavených postáv, prichádza nová. Tá niečo povie, posťažuje sa a už sa možno ani nevráti. Viac by som prijal tradičnejšiu kompaktnú mozaiku menšieho počtu postáv, ktorou by Chytilová určite nasrala menej divákov a zároveň by ani nesklamala svojich skalných fanúšikov. ()

Reklama

kobejn 

všechny recenze uživatele

Ten film lety jen získal, já jsem do něho dorostl, Chytilová odešla ve velkym stylu, život je tragikomedie a Chytilová to v Hezkých chvilkách zachytila se vší parádou. Ten film je přehlídkou všech možnejch lidskejch ubohostí, slabostí, neřestí a jiných -stí. Před lety jsem tomu filmu moc nevěřil, ale dnes jsem ho byl schopnej teprve naplno docenit. Chytilová měla neuvěřitelnou odvahu a koule, kerý chyběj většině filmařů, chlapům nebo ženskejm. Chytilová se nebála říct, co si myslela a jak to myslela. Hezké chvilky bez záruky jsou důstojným završením kariéry velký filmařky, jaká nemá obdoby a je mi jedno, jak přehnaně nebo pošetile to může znít, ale VCH byla fakt diabolic woman. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Má to situace a dialogy jako ze života? Ovšem, a je to největší klad toho filmu. O to víc mě ale mrzí, jak moc ten film zabíjí sám sebe tou bezdějovitostí, neskutečně mdlými a splývajícími postavami a hlavně otravnou filmařskou stránkou, která jako by vypadla z počátků dogmy 95. Ono taky Chytilové v novém tisíciletí přeskočilo z té digitální kamery a tady je to vidět ještě mnohem víc, než u Vyhnání z ráje, protože tady mě ty úhly kamery přišly ještě víc samoúčelné a nekoukatelné a na pohled vyloženě hnusné. A už jenom to mi dost zkazilo dojmy, protože mě to s každou další scénou iritovalo stále více a od půlky filmu jsem až začínal mít problém to dokoukat. Nehledě na to, že to byl záměr a že to takhle hektické a "šílené" prostě být mělo, ale k čemu mi to je, když z toho filmu vůbec nic nemám? Vlastně ani nevím, co mi tu chtěla Chytilová říct - že život stojí za hovno a manželské vztahy obzvlášť? Hm... no... to je, no... to je hodně "hluboké", to víte že jo. Ale teď bez vtipů - po zhlédnutí Chytilové posledního filmu jsem z toho slabého vyznění tak zklamaný, že až přemýšlím, že Vyhnání z ráje tu třetí hvězdu konečně dám. Tohle je prostě takový sled osudů, nějak propletených, dost svérázně natočených, ale zajímavé a podnětné mi to přišlo jen o maličko víc než Panelstory - takže skoro vůbec. 2* ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Umění to asi bylo. Akorát mi posleství tohoto příběhu zůstalo ukryto. Že by obžaloba současného životního stylu? Ukázka nezdravých společensko-sexuálně-kulturních vztahů? Nebo jenom výkřik do prázdna? A proč to točil kameraman v pokročilém stádiu parkinsonovy choroby? A co na to Jan Tleskač? To jsou otázky, které mě budou trápit po zbytek ... těch dvou minut, než dopíšu tenhle komentář a pudu dělat něco jinýho. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Igor Bareš o natáčení jedné ze scén a o režisérce uvedl: „V jedné scéně jsme jedli a jí se to nelíbilo, jak do sebe láduju knedlíky. Tak na mě naléhala: ‚Žerte víc, jste málo prase!‘ Nechtěl jsem ji zklamat, tak jsem se snažil. A až po úspěšném natočení jsem jí řekl, že kvůli své nemoci, vážné Crohnově chorobě, při které je třeba přísná dieta, vlastně knedlíky vůbec nesmím. Pověděla mi ale, že jsem jí to měl říct, že by se to zvládlo jinak." (Zdroj: super.cz) (funhouse)
  • V čase 1:02:15 můžeme v zrcadle zahlédnout kameramana při práci. (klukluka)

Reklama

Reklama