• Piškotka
    ****

    Věra Chytilová opět nezklamala. O tom, jak barvitý a tragikomický život je, se snažila ukázat na klientech psychologické poradny. Jedenby se z toho zbláznil, ale hlavní hrdinka musela zachovávat profesionální tvář a dekórum. Byla blízko "vyhoření", ale pozná to člověk sám na sobě? Co mě trochu zaráželo, byly násilné vstupy klientů do průběhu sezení s jiným klientem. Jakoby poradna byla průchozí nebo návštěvníci afektovaní psychopati. Místy i jejich výlevy byly na mě trochu moc přehnané.(8.4.2008)

  • Karlos80
    ***

    Komický, tragický, současná problematika, spletitost lidských osudů všech sociálních vrstev, žabomyší války jak se říká o ničem. Dobrý film, film o životě, film o pacientech, film o nás všech..Chvílemi jsem byl na prášky i já:-)! A ta neuroticky pohyblivá kamera? Čert ví jestli to byl jen záměr, udělat film ještě více nepříjemným, ale kamera je přeci jen nástroj a nástroj je vždy v něčích rukách a ty ruce chtěli zřejmě jen vyjádřit nějaký pohled na scénu jako součást vyjádření..Dobrá režijní práce Věry Chytilové, která se tu snaží společně s ostatními autory odhalit nejen ty negativní lidské stránky osobnosti každého z nás. V některých okamžicích filmu to bylo jak se říká až nadoraz nebo natvrdo!(6.4.2008)

  • cariada
    **

    Další film Věry Chytilové. Psycholožka a její pacienti a rodina , někdy je to úsměvné ,ale i dramatické. Poněkud mě není jasné proč je to braný jako komedie. Komický to rozhodně není ,jen výjmečně je tam pokus o vtip, brát to jako drama by šlo ,ale je spíš jen slet událostí kolem psycholožky a jejích pacientů. Ani klasická moralita to taky není jak jsme u paní režisérky zvyklý. Částečně jo o vztahu starší ženy co má dospělého syna a najde si stejně "starého" přítele. Hodně nezáživný film.(27.12.2008)

  • Radek99
    *

    Úporný film plný plochých figurek, které spojuje postava psycholožky a její manželské poradny. Věra Chytilová (jakož i množství českých herců a hereček) ovšem již definitivně ztratila soudnost a natočila expresivní břečku, kde všichni tak strašlivě přehrávají a většina je tak neautentická, že k smíchu nejsou ,,vtipné" dialogy, ale jejich úporné herecké výkony (vrcholem je spíše epileptický než hysterický záchvat Báry Hrzánové v ateliéru, zdatně ji však sekundují i jiní a jiné). Frenetická kamera (pro filmy Věry Chytilové tak typická) Martina Štrby jen dotváří dojem psychotického duševního stavu. Jestliže tenhle film měl vzbuzovat nějaké emoce, pak v mém případě se to povedlo... Věra Chytilová si díky svému postavení může obsadit prakticky kohokoliv a také tuto možnost hojně využívá. Otázka zní ale k čemu? První dáma českého filmu kdysi provokovala, teď už jenom ve své manýře povětšinou nudí...(15.7.2008)

  • tomtomtoma
    ***

    Poěrně půvabná tragekomedie o různých podobách partnerských vztahů. Pravdou je, že většinou těma špatnýma jsou muži. Jsou zde vyobrazeni situace, které zřejmě dělají Chytilové starosti. A pak je tu zdůrazňováno, že člověk skočí po hlavě i do špatného vztahu. A to jen proto, že nechce být sám. Samota, pocit samoty je tíživá věc. Ale je lepší být sám, nebo je lepší prožívat velké nepříjemnosti v nefungujícím svazku. A máme šanci najít vhodného partnera, nebo se jen všichni přetvařují. A svoji masku dříve, nebo později všichni odhazují. Nejrůznější podoby partnerských vztahů, většinou bizarních až směšných, braných většinou s nadhledem.(12.11.2009)

  • - Igor Bareš o natáčení jedné ze scén a o režisérce uvedl: „V jedné scéně jsme jedli a jí se to nelíbilo, jak do sebe láduju knedlíky. Tak na mě naléhala: ‚Žerte víc, jste málo prase!‘ Nechtěl jsem ji zklamat, tak jsem se snažil. A až po úspěšném natočení jsem jí řekl, že kvůli své nemoci, vážné Crohnově chorobě, při které je třeba přísná dieta, vlastně knedlíky vůbec nesmím. Pověděla mi ale, že jsem jí to měl říct, že by se to zvládlo jinak." (Zdroj: super.cz) (funhouse)

  • - V čase 1:02:15 můžeme v zrcadle zahlédnout kameramana při práci. (klukluka)

  • - Po 12 letech před kamerou Eva Kačírková. (M.B)