Režie:
Karol L. ZacharKamera:
Marián MinárikHudba:
Katarzyna GaertnerHrají:
Michal Dočolomanský, Božidara Turzonovová, Emília Vášáryová, Leopold Haverl, Elo Romančík, Oldo Hlaváček, Soňa Valentová, Jozef Adamovič, Dušan Jamrich (více)Obsahy(1)
Televízna inscenácia muzikálu s jánošíkovskou tematikou. Táto hra, ktorú naštudoval režisér Karol Zachar a choreograf Štefan Nosáľ, mala v Slovenskom národnom divadle mimoriadny úspech. (oficiální text distributora)
Recenze (44)
Ze na tematiku Juraja Janosika /1690 - 1718/ uz vzniklo dostatok materialu je fakt. Reziser Bielik by urcite vedel rozpravat. A je to kvalitne dielo, aj ked Docolomanskeho som nikdy nemal rad. Pochvalu si vsak zasluzi plejada vtedajsej hereckej elity : Romancik, Valentova / obaja sa blysli v kulte Kladivo na carodejnice/, Turzonovova /Bourlive Vino/ .... 89 % ()
Na skle maľované je jednoducho špička slovenských muzikálov. Herci, ešte z osemdesiatych rokov, ktorí obsadili túto divadelnú inscenáciu boli a stále sú jednoducho legendy. Navyše táto inscenácia je vtipná, dramatická a vôbec sa pri nej nenudíte, čo je často najpodstatnejšie. Keď idem do divadla dnes tak si v duchu pospevujem piesne, ktoré sa stali tiež nesmrteľné. Super - ****. ()
Mě se vlastně tento záznam nelíbil, protože: 1) Na skle malované jsem viděl v divadle 3x někdy v letech 1995-6 a celý ansámbl byl podstatně vyhranější, než v roce 1980 ze kterého je tento záznam. 2) Z divadla si pamatuji několik detailů, které filmový pás nezachytil. 3) Čerta hrál tehdy Maroš Kramár a přestože "filmový" čert byl také dobrý, já chci vidět Maroše! 4) A toto je velmi důležité - na záznamu mi schází celkový pohled. Všechno jsou to detaily nebo výseky, což není občas špatné, pokud ale sedíte v divadle, vidíte celou scénu. Chtěl bych doopravdy moc vidět celou scénu a tento záznam ji ani jednou neukáže. Velmi, velmi bych si přál vidět třeba statický záznam tohoto představení, který bude celou dobu zabírat celé jeviště. Bohužel ale asi neexistuje. Moc bych si přál záznam z poloviny devadesátých let, ten ale asi neexistuje také. Takže jsem vděčný i za toto. Rozumíme si? ()
Tento slovenský muzikál je prostě bomba, zvláště když se podíváme na rok vzniku. Ladnost a líbivost je výsledkem choreografie Štefana Nosála, který byl zakladatelem a šéfem Lúčnice, k tomu není co dodat. Chytlavé písničky, vtipné texty, výborné herecké obsazení a ne-za-po-me-nu-tel-ný Michal Dočolomanský. ()
Dočolomanský, Zachar, Nosáľ a ďalší tu stvorili jedinečné dielo plné slovenských piesní a tancov, ktoré je podľa mňa najlepšie muzikálové dielo všetkých čias v našich končinách a ak nie, tak určite jedno z najlepších. Plné zábavy, vtipov, dobrej nálady, rozumných slov ako sloboda nebude slobodou, ak si niekto zmyslí panovať nad tebou v časoch, kedy tu vládla jedna strana takzvanou tvrdou rukou. Tu sa ani niet čomu diviť, že to malo toľko opakovaní, proste toľko skvelých choreografií na tak minimalistickom priestore, proste waw. Legendárne dielo, ktoré tu dostalo filmovú podobu, za ktorú som rád. ()
Galerie (2)
Photo © Archiv STV
Zajímavosti (5)
- Postavu predspeváčky (Božidara Turzonovová) SND pôvodne ponúklo Eve Kostolányiovej, ale v tom čase už bola úloha nad jej sily - rok po premiére, v októbri 1975, prehrala boj s rakovinou. (krasomama)
- Choreografiu robil Štefan Nosáľ - zakladateľ, umelecký vedúci a choreograf folklórneho súboru Lúčnica. (Smok)
- Spevohra Na skle maľované mala premiéru v roku 1970 vo varšavskom Poľskom divadle. V československej premiére ju uviedlo o dva roky neskôr Státní divadlo Brno - pod názvom "Zbojníci a žandáři". Diváci na Slovensku sa s pôvodným muzikálom zoznámili v roku 1972, keď ho do Bratislavy prišlo odpremiérovať Štátne divadlo J. Slowackého z Krakova. (krasomama)
Reklama