Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Orlau32
    **

    Už tu pohádku nebudu prudit. Učinili to mladší přede mnou. Já vždycky říkám, že natočit pohádku, aby měla hlavu a patu je vždy velké umění. Víte, proč tomu tak není u pana Trošky ačkoliv má určitě nejlepší snahu ? Protože tomu chybí nóblesa. V jeho pohádkách se všichni chovají jako by byli právě propuštění z blázince. Pořád se chechtají, běhají sem a tam, žáden kloudný dialog (byť je to pro děti) a scény splácané dohromady z různých pohádek. Dále mi vadí, že princové jsou takoví nemastní neslaní, téměř taková tintítka menší než princezna a chovají se jako blbečci. Proto to nedostihuje to, co od pohádky čekáme. Kouzla, čáry ano, ale noblesní chování od hlavních hrdinů. Trošičku může být výstřední pan král, protože to je většinou komická figurka, ale musí to mít své meze. (Tady pan Potměšil hrál krále dobře).(22.4.2011)

  • cheyene
    ****

    Velmi milé překvapení! Zdeněk Troška překvapil a po otřesných pohádkových (a nejen pohádkových) slátaninách typu Z pekla štěstí nám připravil pohodovou pohádku s tradičním námětem od J. Drdy, v níž není nouze o zábavu, napětí, krásné záběry na naši vlast, dobře zvolené exteriéry a výborné herecké obsazení. Jan Dolanský zde má svůj velký koncert a kladu si otázku, proč není více obsazován v pohádkách? Hraje opravdu skvěle, uvěřitelně a navíc je i sympaťák. Veronika Kubářová se role princezny zhostila také velmi dobře a je nutné podotknout, že jí to opravdu moc slušelo. Nemám problém s čtyřhvězdičkovým hodnocením, protože dobrých, ale opravdu dobrých pohádek po roce 1989 nevzniklo mnoho. Nejkrásnější hádanka je jednou z toho mála, které stojí za vidění. Klasický pohádkový nedostatek: Tak jako ve většině pohádek, tak i tu můžeme vidět královské písemnosti ve formě svitku, což je nemožné. V těchto dobách se již neužíval papyrus (krom papežské kanceláře), nýbrž pergamen, který se nestáčí, ale skládá. To je ovšem nepodstatný detail :)(28.5.2011)

  • Jinny
    ***

    Zdeňka Trošku tentokrát beru na milost, i přes tu až příliš malebnou kameru a zcela nevyužité schopnosti Jana Dolanského. Jedinou závažnou, zato ovšem téměř smrtící chybou je scénář. Zjevně ho sice nenapsal člověk po lobotomii mozku, ve skutečnosti ale příběh nikam nespěje a chybí mu dějový oblouk. Troška je totiž poměrně schopný režisér, ale už od konce osmdesátých let zoufale špatný vypravěč.(30.12.2008)

  • bloom
    *

    Lotrando a Zubejda? Pošetilost mocných? Princezna ze mlejna? S čerty nejsou žerty? Celou dobu při sledování Nejkrásnější hádanky jsem si u každé scény kladl otázku, kde jsem podobný motiv či výstup viděl. Zdeněk Troška si v tomto filmu vypůjčoval a inspiroval se, kde se dalo (včetně svých předchozích pohádek), a rozhodně neskončilo jen u tvorby Jana Drdy. Většina herců ve vedlejších rolích navíc buď přehrává nebo naopak působí dojmem cimrmanovského oživlého dřeva, čehož si patrně všiml i sám režisér a nechal je přemluvit známými dabéry, takže výsledek působí jako německá pohádka z dovozu. Jedna hvězdička za Jana Dolanského.(7.4.2013)

  • Elfias Dóže
    ****

    Mně se tahle pohádka líbila. Objektivně je asi na lepší 3* hvězdičky, ale já dám 4*, jelikož se mi zda krapet podhodnocená díky režisérově pověsti na této databázi. Chci, aby alespoň 60-65% měla. Co se mi na této pohádce líbilo? Jsem strašně rád, že Troška opustil od infantilních či dokonce lehce dementních čertů, kteří se vyskytují snad ve všech jeho pohádkách. Jak by taky ne, vždyť to jsou jeho nejoblíbenější pohádkoví hrdinové. Ale nic se nesmí přehánět, že Zdendo? Napadá mě, že u Troškových pohádek platí jednoduchá rovnice, a to čím hloupější čerti tím hloupější pohádka. Alespoň pro mě. Dětem a mainstreamovým divákům se Troškovi pekelníci asi líbí, tipuji tak na základě jeho komerčních sukcesů,. Já si ale troufám říct, že ani k jedné skupině nepatřím. Takže se divím, jak taková blbost jakou je neúčast těchto čertů dokáže zvednout můj celkový dojem. 70%(6.3.2012)

  • - Ve filmu "hraje" i třicet holubů, kteří museli být vycvičeni v nezvykle krátkém čase čtrnácti dnů. Obyvykle jde o proces několikatýdenního drilu. (DaViD´82)

  • - Cena dětské poroty na 40. ročníku Dětského filmového a televizního festivalu Oty Hoffmana v Ostrově nad Ohří. (M.B)

  • - Pro film vzniklo na dvě stovky kostýmů. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace