Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aleee89
    **

    Byla to náhoda, že jsem se na Čtyři slunce podívala. I když Slámu jako osobnost uznávám, nemůžu si pomoct, jeho filmy mi prostě nesedí. U Čtyř sluncí to nebylo jiné. Tak podivný, překombinovaný film se sice dobrými herci, ale nedotaženým scénářem, s ambicemi, avšak na druhou stranu s malým potenciálem zaujmout širší publikum, ne, ten prostě nemůže uspokojit ani mě.(12.1.2014)

  • Terva
    ****

    CITÁT - Nic se nevyřeší samo............ Máte problém, jste ve stresu, chce mít slunce v duši? Zavolejte Karla (Karel Roden). CITÁT - Tady nemůže stát, citíš to?.......... Prvních půl hodiny je to taková příjemná pohodička, člověk se i zasměje, pak se to však začne dramatizovat. Karel má vizi. Tak berou auto a jedou. CITÁT - Když nic neříkám, jeď rovně.......... Tady je strašná škoda, že tento dost dlouhý výlet, trvající dva dny nemá nějaký lepší konec. Prostě to jen utnou a víc se o příhodě nemluví. Jen chvilku ke konci. Tak jsem čekal nějaký mysteriozní příběh a nakonec se s toho vyklubal klasický český film o rodinném dramatu. Dvě rodiny, čtyři slunce, nic víc. Ale i tak je to celkem povedený český snímek, který určitě zanechá slunce v naší divácké duši. Postavě Karla je dán velice malý prostor a je to škoda. Tady jsem viděl velký potenciál, ale je nevyužit. Karel Roden roli zahrál perfektně. CITÁT - Postav se sem a vem si ten kámen.......... Ve filmu zazní píseň "Čtyři slunce" skupiny Vypsaná fixa. http://www.youtube.com/watch?v=wVpFU4DUI1U Natáčení probíhalo ve městě Mirotice a okolí.(4.11.2012)

  • hejahou
    ***

    Musím říct, že jsem z tohoto filmu velice zklamán. Čekal jsem zase nějakou Slámovinu, jeho předchozí filmy se mně líbily. Ale tady jsem buď vůbec nepochopil o čem film je, vlastně o ničem. Když už mě film začínal bavit, zase se na scéně objevil zaklínač se šutrem v ruce, který mě prostě neseděl. Mádl byl možná tak jediný herec, který svoji roli zvládl dobře, jako punker se mě i líbil. Ostatní hlavní herci mě do svých rolí neseděli.Nijak nezazářili, neoslnili svými výkony. Možná je to ale chyba scénáristy, a ne herců. Film mě rozhodně jako komedie nepříjde, kvůli těm pár vtipům co ve filmu zazní by tam neměl být zařazen. Je to spíše čistokrevné drama.(15.3.2012)

  • Radek99
    ****

    Bohdan Sláma zase hledá Štěstí, ale tentokrát má jeho nový film mimo dalších funkcí jednu zásadní, totiž terapeutickou. Skrze Čtyři slunce ventiluje frustraci z neštěstí ve své rodině a to tak, že mi jako poučenému divákovi ke konci běhal mráz po zádech. Je to tak silná osobní výpověď, že se jen těžko hledají slova. Obdivuji se jeho síle se s bolavou vnitřní ranou takhle otevřeně vydat všanc divákovi, ale i od toho je asi umění. Když však odhlédnu od osobní roviny, jeho čtvrtý celovečerní film má v sobě opět něco, za čímž mnozí mohou vidět paralely se severskou kinematografií a co je poznávacím trademarkem jeho filmů, totiž bezvýchodnou existenci života daleko od městských center, života bez perspektivy, bez naplnění, bez budoucnosti. Samozřejmě se stále vše vrací ve spirále, proto tu hraje punk, mladí rebelové dělají přesně ty stejné chyby, jako staří rebelové, zpravidla jejich otcové, objevují se mystici (moderně esoterici) a únik je možný jen na jedno jediné místo. Vůbec zásadní je v celém filmu hledání Mistra. Možná že přeneseně i Bohdan Sláma točí (podvědomě?), stejně jako režijní velikáni Tarr či von Trier, o konci světa, o zániku civilizace, ta západní je v krizi, Bůh je mrtev, hodnoty inflantují, vztahy se rozpadají a jestli ještě před sedmi roky byly ve Štěstí spásou a nadějí děti, ve Čtyřech sluncích se ve stopách rodičů i ony řítí vstříc katastrofě. Sláma trochu zrychlil dynamiku svého nového filmu, pryč jsou dlouhé kamerové jízdy, pryč je dvorní režisérův herec Pavel Liška, i když plastický Jaroslav Plesl ho v něčem připomíná, ubylo poetických scén (kamera několikrát zajímavě pracuje se sluncem, kdy se jím nechá záměrně zalít v teplých barvách tzv. dlouhého světla, při putování za Mistrem zase krouží okolo Járy uprostřed babího léta...), režisér a scénárista míchá tragické s komickým a hodně si všímá absurdního, vždy ale nechá diváka, aby si sám vybral a zaujal stanovisko, jako třeba v případě Karlem Rodenem bravurně ztvárněného podivína. Vůbec práce s herci je Bohdanovou tradiční silnou stránkou, třeba to, jak dokázal z Jiřího Mádla udělat uvěřitelného pankáče, je úžasné (a scéna u přepážky pracovního úřadu dokazuje, že Mádl je skutečně dobrý herec). Jaroslav Plesl s Aňou Geislerovou pak podávají výkony, se kterými bych počítal za rok při udělování Českých lvů. Za více než zmínku stojí i dětští herci, výkon chlapce ztvárňujícího Jaroslavova syna je vynikající. Finále je zprvu dosti nečekané a jistě vzbudí mnohé kontroverze, pochopitelné je pak především z hlediska osobního, ale i transcendentního, což v českém filmu lze označit jako novum. Čtyři slunce rovná se čtyři hvězdičky za film, pátou za terapeutickou očistu... Slovy Márdiho z Vypsané fixy: ,,Čtyři slunce svítěj pro radost, vlnovka se zvedne, když máš dost ... já vím, někdy to nejde, já vím, všechno to přejde..."(3.3.2012)

  • ivishka
    ***

    Nemyslím si, že to bylo špatné naopak to bylo celkem dobré - ale ne vynikající. Nejvíce mě zaujal guru Karel Roden :-D jeho typická gesta a i ten občasný smích, tvář zborcena vrásky a perfektní paruka která mu dodává extrémně komický vzhled vypovídá za vše - byl vlastně postava a herecká kapacita na které stojí celý film zbytek byl jen nevyhnutelný "bonus". Karlova slabost pro šutry mě docela zaujala snad více než rodinný život Járy a Jany s jejich dvěma dětmi teda respektive s Vénou z prvního manželství a jejich vlastní dcerou. Snímku do mlýnku dle mého bohužel nepřispěla Anna Geislerová, která dle mého není špička ledovce i když se tak chová či působí ač ji neznám tak se mi nelíbí její herecké výkony např. scéna kdy se dozví, že Véna bojuje po nehodě o život a ona se chvíli kymácí a pak předvede takový ten dětský pláč když se děti rozčilují a usilují na rodičích něco, co jim upírají. Hodně mi vadil okamžik kdy Jára musel nasypat méně pohledná kuřátka do koše s dusíkem to jsem myslela že se asi vyvrátím. O neúplnosti nebo snad průměrné kvalitě tohoto snímku jsem se přesvědčila už díky tomu, že jsem se od něj dokázala odtrhnout a to hned třikrát - sledovala jsem jej s velkou námahou na části tři dny.(27.9.2012)

  • - Ve scéně, kdy Jára (Jaroslav Plesl) po odchodu Jany (Anna Geislerová) pracuje na zahrádce, fouká silný vítr. Stromy v pozadí se však ani nezachvějí. (Geriel)

  • - Ačkoliv bujná kštice Karla (Karel Roden) vypadá velmi reálně, šlo o speciální paruku. (jeykey)

  • - Snímek se natáčel převážně v jihočeských Mirotcích, které už za sebou mají bohatou filmovou historii. V šedesátých letech se zde natáčel film nové vlny Intimní osvětlení (1965). Scéna z 50. minuty na benzinové pumpě se natáčela pod Červeným vrchem u Loun, v pozadí je vidět rozhledna Stříbrník a hory Oblík a Raná. Scény z pouti Járy (Jaroslav Plesl) a Karla (Karel Roden) se natáčely v okolí Loun a v Mostě. Místo, kde se Karel rozhodl odbočit k domnělému cíli své cesty, je ve skutečnosti odbočka do pole na silnici z Břvan do Počerad (v pozadí je vidět počeradská elektrárna), kde se však žádná zahrádkářská kolonie nenachází. (272827)