poster

Úhel pohledu

  • USA

    Vantage Point

  • Slovensko

    Uhol pohľadu

  • Austrálie

    Vantage Point

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA, 2008, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cervenak
    ***

    Jasné víťazstvo režiséra nad scenáristom. Bourneovská réžia (vážne nič proti, bol to slušný adrenalín) väčšinu času úspešne zakrýva chatrnú zápletku, ktorá sa tvári ako čosi omnoho inteligentnejšie, než v skutočnosti je. Pritom je scenár postavený na zbytočnom a nie veľmi fungujúcom koncepte a má plno logických dier (mamka a dcérka na miesto finálneho stretnutia stihli dobehnúť, zatiaľ čo ostatní tam uháňali autami 10 minúť šialenou rýchlosťou) a načisto predvídateľné záverečné rozuzlenie. Jednohubka.(2.9.2008)

  • Lima
    **

    „Pete, vrazíme tam neokoukanou časovou smyčku, bourneovskou auťáckou honičku, sympaťáka z Lost a hereckou elitu, která ještě není na odpis a ono to vyjde.“….Vyšlo to tak na jedno zkouknutí a vyšumění z hlavy dříve, než sejdete ze zadní řady schody multiplexu. Ze začátku působí stále opakující se časová smyčka poněkud únavně, ale postupem času dokáže čím dál více zauzlující se děj aspoň trochu aktivovat otupělé smysly unaveného diváka. Krátká stopáž (bez titulků hodina a dvacet) a náhlý konec dokazuje, že rozpočtových 40 melounů na akční pecku opravdu není mnoho :o)(12.5.2008)

  • Enšpígl
    ****

    Wau, to byl fofr, že jsem nestíhal ani počítat z kolika úhlů pohledu jsem to nakonec vlastně viděl. Skvělej nápad natáčet vlastně jednu scénu a tu s každým novým úhlem pohledu dalšího člověka dějově posouvat pomalu dál. Netřást občas tou kamerou, to prostě ve filmu nesnáším /vyjma Paula Greengrasse / neměla by filmová akcička nejmenší chybu, ale i tak byla hodně vymazlená. Letos je zatím v kinech opravdu velmi chudá úroda akčních filmů, takže na tohle jsem běžel nadrženej jak stepní vlk a odcházel zcela uspokojenej a to je zásádní. Hlavně ta městská honička no hmmmmmm ja se úplně olizoval nad tou dobrůtkou co mi kluci americký uvařili. Na zážitku z filmu přidává i sexy hudba. Matthew Fox v tom obleku se sluchátkem v uchu je přímo k sežrání a kdyby byl stejně jedlej i konec filmu, dal bych plnej počet hvězdic.(17.4.2008)

  • Hrabka
    ****

    Přál bych si, aby se točilo víc podobně zajímavých a netradičních thrillerů. Ze začátku jsem si opravdu liboval, ukázání jedné události z různých pohledů, tzn. z pozic různých lidí, bylo velmi zajímavé. Takovéto filmy, kdy se děj vrací znovu a znovu na začátek a příběh není vyprávěn v jedné příběhové linii, mám hodně rád. Navíc tady se jedná i o zajímavé téma. Takže jak říkám, ze začátku to bylo parádní, napínavé a naprosto nepředvídatelné. Těšil jsem se co příjde dál. Bohužel závěrečné dění mě dost zklamalo, protože se z toho jednak stal typický americký akční film s hodnými, zlými a těmi neutrálními, kteří se dostanou mezi obě strany (příběh malé holčičky a její maminky si mohli odpustit) a jednak se to na můj vkus až moc zamotalo. O náhodnosti setkávání jednotlivých postav a o štěstí a nebojácnosti černocha a jeho kamery ani nemluvím. Když opomenu nějaké divné momenty, tak jsem se bavil velmi dobře a napětí bylo velice slušné. 75%(16.1.2011)

  • viperblade
    ****

    Zajímavý film. Další z těch, jehož kousky se musí složit jako puzzle, (v tomto případě má to puzzle 8 dílku). Ze začátku, se vám ty dílky budou zdát přehnané, nebo dokonce snad jasné, (vždyť je to tak jednoduché!), ale jakmile začnete skládat pochopíte, že jste se mýlili. Tolik k filmu. S jeho obsazení také nemám problémy, sympaťák Matthew ze Ztracených, Dennis Quaid se snažil až tak, že místy jsem mu toho agenta žral. Jak říkám, prostě zajímavý film.(8.6.2008)

  • - Spoiler: V průběhu finální automobilové honičky, kdy americký agent Thomas Barnes (Dennis Quaid) stíhá teroristy Kenta Taylora (Matthew Fox) a Javiera (Édgar Ramírez), jsou přední nárazníky, světla či kapota jejich automobilů Opel Astra několikrát zdemolovány a následující scéně jsou už opět zcela netknuté. (Awesomer)

  • - Asi proto, že se tvůrci přesunuli na úplně jiný kontinent, uniklo až moc faktických chyb. Filmaři si nevšimli, že španělské značky vyžadující zastavení hlásají obyčejné STOP, a ne ALITO, že tam nejezdí typicky americké taxíky a že auta nemají americké poznávací značky. (Kailo)

  • - Značná podobnost se seriálem "24 hodin" není náhodná. Scénář se měl stát předlohou celé jedné série příběhů Jacka Bauera. (77Ivana)