poster

Grindhouse: Auto zabiják

  • Česko

    Auto zabiják

  • USA

    Grindhouse: Death Proof

  • USA

    Death Proof

  • Slovensko

    Grindhouse: Auto zabijak

Krimi / Thriller / Akční

USA, 2007, 87 min (SE: 114 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slasher
    *****

    Ta dokonalost mi došla až po několikáté projekci. Celý DEATH PROOF, to jsou v podstatě dva superdlouhý prcní dialogy, každý z nich zakončen akčně-násilným cumshotem. Miluju čelní náraz se smrti-odolným Chargerem. A mám dojem, že kdekomu při hodnocení ušlo, co je to vlastně "grindhouse". Vygooglete si to;) Ať žije Tarantino po roce 2000.(26.1.2013)

  • lebowski
    ****

    Je vidět, že zatím hodnotí většinou velcí obdivovatelé Tarantina, kterým je v podstatě jedno co natočí. Nevím, jak může někdo napsat, že je tam spoustu akce, když v prvních třech čtvrtinách filmu trvá nějaká akce celkem asi 3 minuty. Zbytek se jen mluví a mluví (typické Tarantinovské kvalitní dialogy, tentokrát v ženském provedení). Závěrečná honička pak nechá na divákovi, kdo je vlastně kočka a kdo myš. Jinak Kurt Russell se ve filmu objeví tak na 20 minut. Pokud máte radši akci a krev, koukněte na Planet Teror. Pokud máte rádi Tarantina, líbit se vám to bude.(24.4.2007)

  • Matty
    ***

    Hodnocení druhého z grindhouseových filmů bude tvrdším oříškem. Nedosahuje přímočarosti Planety Teror, což je potěšující i pochopitelné. Vždyť, co si budeme nalhávat, schopnosti Rodrigueze mají daleko k schopnostem Tarantina. Právě v tom tkví také největší problém, jenž jsem s Autem zabijákem měl. Během jeho sledování mě moc mrzelo, jakým způsobem Quentin mrhá svým talentem. Obzvlášť po předchozích třech filmech, jimiž se prezentoval coby režisér již téměř dospělý. Na rovinu přiznávám, že nejsem žádný odborník přes Tarantinovy inspirační zdroje (a odvažuji se tvrdit, že v Česku jich celkově mnoho nebude). Pokud je právě jejich znalost jedinou cestou, kterak Auto zabijáka plně docenit, asi to nebude cesta úplně nejideálnější. Ano, Tarantino nás chce taky jenom bavit, nikoliv však stylem, který docení a pochopí úplně každý, bez závislosti na svých předchozích filmových zkušenostech. Chce nás bavit množstvím odkazů na zapadlé béčkové braky i snímky kultovní. Zatímco Planetu Teror si vychutnáte i bez znalosti titulů jako The Incredible Strange Creatures Who Stopped Living And Became Crazy Mixed-Up Zombies!!? (1964), zde je to problematičtější. Filmu nelze upřít precizní režii, scénář využil a zneužil snad všech možných témat konverzace skupiny emancipovaných dívek (občas to jsou drsné hlody), navíc opět dívek, které ani nemusí umět hrát, abyste si je zamilovali, ale něco tomu chybí. Chybí tomu smysl. Tarantino se vrátil o několik desítek let zpět, natočil film pro fanatiky odkojené stejnými fláky jako on. Fajn, řekněme, že si potřeboval natočil svůj vlastní grindhouse film, jenže co ostatní diváci, ti, kteří čekali další výrazný krok v jeho filmografii? Vždyť, jestli byla Jackie Brownová pocta blaxpoitation filmům a obdivují ji mnozí, kteří neviděli ani jeden film podobného typu, proč to samé nefunguje u Auta zabijáka? Jestli jde o dobrý film pouze pro minoritní skupinku „odborníků“, jde skutečně o dobrý film? Ze všech viděných „tarantinovek“ tuto musím hodnotit nejhůře. Vnímám ji jako krok zpět, jako krok, který si pošuk z videopůjčovny klidně mohl odpustit. Možná se teprve časem ukáže, že nebýt tohoto kroku, nikdy by nemohl vzniknout další plnohodnotný film Quentina Tarantina. Teď nám ovšem nezbývá, než zase pár let napjatě čekat. :-) 70% Zajímavé komentáře: Bluntman, Arx, V-Ray(1.6.2007)

  • Douglas
    ****

    Napodruhé výrazně lepší. Člověk už zná koncept a vychutnává si jej, aniž by musel netrpělivě očekávat, co se stane - protože o to tu nejde. _ DODATEK 2016: K vyprávění tohoto filmu a k jeho pozici v rámci Tarantinovy práce se vyjadřuji rovněž v novém videokomentáři.(3.12.2007)

  • EdaS
    *****

    Cinefilie á la Tarantino. Death Proof, vyznání lásky k filmům a ženám, vzniklo nejspíš hlavně pro potěchu svého tvůrce. Že se mu nepodařilo nadchnout pro filmy svého srdce i diváky je smutné, ale bohužel logické. Kdo dnes zná Dirty Mary Crazy Larry nebo Vanishing Point? Komu to vadí? Oproti kratší verzi, jenž byla součástí grindhouseovského dvojprogramu, je přidáno několik scén, které s vyjímkou lap dancu nic zásadního nepřinášejí. 90 minut je exploitačnímu žánru přeci jen blíž. Tolik k slabším stránkám. Zbytek je nádherně stylová kombinace tarantinovských dialogů, fetišistických záběrů na krásné a (nebo) zajímavé ženské (u mě vedou jasně Rosario Dawson, Vanessa Ferlito (lap dance!), Rose McGowan - i když tmavovlasou ji mám radši - viz Planet Terror a pozoruhodná je rozhodně i Zoe Bell) a výtečných, poctivě staromódních automobilových honiček. A Kurt Russel vyloženě září. 90% P.S. Update po dvou letech: s každým dalším zhlédnutí lepší. A skvěle vybraná muzika neskutečně šlape. Jak to ten Quentin dělá, že mu filmy takhle zrají??? P.P.S. O další rok později pořád skvostné. Škoda, že to národ čsfd není schopen docenit.(14.9.2010)

  • - Dva policisté v nemocnici jsou stejná dvojka jako z Kill Bill, kde vyšetřují masakr ve svatební den. Jsou hraní opravdovým otcem a synem Parksovými. Stejně jako v Kill Bill oslovuje Michael Parks svého syna jako prvorozeného. (don corleone)

  • - Jedna z postav si u benzínky kupuje fiktivní značku cigaret Red Apple, stejnou značku si kupoval Butch v Pulp Fiction. (exitak)

  • - Když Abernathy na benzínce zazvoní telefon, ozve se známá Whistle Song (Twisted Nerve) z filmu Kill Bill, který režíroval také Tarantino. (assass1n)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace