Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Profesor Karda, který nepříliš úspěšně provozuje v Krkonoších turistickou chatu Severka, se u vleku setká se svým bývalým žákem Vikim Cabadajem, který se živí jako lyžařský instruktor. Je rozvedený, na horách je se svou dcerou Janou, a když zjistí, že na chatě u Kardy je na návštěvě dcera Marika, o kterou se kdysi neúspěšně ucházel, navrhne učiteli, aby na chatě uspořádal sraz bývalých spolužáků. A tak se po 25 letech na chatě objeví obézní Radek, vlastnící neprosperující vydavatelství, úspěšný televizní bavič Karel, který přijede i se synem Petrem, bezdětná Soňa i Eva se dvěma syny. Viky je sice zklamán, protože nakonec dorazí jen hrstka spolužáků, přesto se snaží navázat na minulost a oživit vzpomínky. Večer dorazí i profesorka Hanka, kterou kdysi miloval Radek. Ve vzpomínkách na dávné události se začínají objevovat hořké tóny vyvolané konfrontací bezstarostné minulosti s trpkými životními zkušenostmi a nezdary v osobním nebo profesním životě. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 123)

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Jejej, to je ale zvláštní film. Koncipovaný jako hit zimní sezóny, ale pokud nepočítáme product placement (kvůli němuž ale diváci nechodí do kina), tak tu nejsou vlastně žádné znaky typické komerční zábavy pro masy, jaké mají např. nechutné snímky Marie Poledňákové. _____ Sněženky a machři po 25 letech jsou velmi hořké, smutné a fascinujícím způsobem "rozviklané" dílo, které jako vyprávění nedrží pohromadě, ale jako generační výpověď je to nesmírně silné a komplexní. V té trapnosti, hluchotě a prázdnotě se zračí všechny nezdary, jež potkaly lidi, kteří zažili listopadový převrat. ______ Předpokládám, že se k tomuto filmu budeme vracet s odstupem let podobně jako se tomu stalo s Dědictvím Věry Chytilové a Bolka Polívky. S ním sdílí povadlé Sněženky mnohé rysy; především mudrlantský moralismus - který osobně nijak nevyznávám, ale chápu ho. Ale právě proto, že Machrům po 25 letech - na rozdíl od Dědictví, jehož vážnou rovinu překrylo kultovní hláškování - chybí záchytný humor, bude tento film chápán jen jako "johnovské memento" a pesimistický pohled na roky, jež právě prožíváme.______ Říkám to s plným vědomím toho, že pokládám střetnutí Johnova a Pelantova scénáře s Taušovou režií a kamerou od Chadimy za podivně nefunkční celek. Ale "chyby", omyly, rozpaky a neobratně vykoktaná poselství také o něčem svědčí... Vlastně mě to dost zasáhlo, i když nejsem ve věku hrdinů. _____ Rád bych někdy zkusil srovnat různé typy "lidových filmů", Hřebejkem počínaje, Poledňákovou a Účastníky zájezdu pokračuje a Sněženkami konče. Hodně bychom se z toho dozvěděli o národní povaze a společenském klimatu i podmínkách kulturního provozu. ______________ P.S. Jinak mě dost překvapuje, jak povrchně si spousta lidí pamatuje první film a má ho zafixovaný jako něco humorného a "kultovního". Obávám se, že ta kultovnost mu dost ubližuje. Stejně tak mě udivují otázky "proč to pokračování vzniklo", nebo rádoby dobré rady "nemělo to nikdy vzniknout". To je prostě krátkozraký fetišismus, který si hýčká původní film jako něco úžasného a "příjemného", brr. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Tenhle film neměl nikdy vzniknout. SNĚŽENKY A MACHŘI je jeden z mých nejoblíbenějších českých filmů. To, co vzniklo po 25ti letech, mě upřímně vyděsilo. Film, ve kterém se dala očekávat nostalgická vzpomínka na dobu mládí a bezstarostnosti, se stal trpkou výpovědí o zkrachovalých životech, ztrátě iluzí a lidském úpadku. Všichni hlavní hrdinové evidentně nezvládli svůj přechod do dospělého života. Všichni selhali a každý trochu jinak. Navíc ztratili i vše, co je v minulosti spojovalo. Nyní jsou si cizí a společně se scházejí jen ve vzpomínkách. Nyní mají trochu víc zkušeností, ale mentálně zůstali ztraceni ve věku teenagerů. Trochu málo prostoru se dostalo i odrostlým dětem našich „machrů“. Tato linka mohla znamenat únik z deprese rodičů ztroskotanců, ale v zápětí se projevilo, že svůj život zvládají stejně obtížně, jako jejich rodiče. Ačkoli moc nečtu bulvár a společenské rubriky, přijde mi, že do filmu se úmyslně promítly problémy a selhání z osobního života jednotlivých herců a upravily se tak podle toho jejich postavy. Tenhle film je vzpomínkovou akcí herců a tvůrčího týmu. Společně zavzpomínali a vyplakali se sobě na rameni ze svých problémů. No a co divák? Když budu mluvit sám za sebe, mě to naštvalo. 23% ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jsem asi jediný, který dává novým Sněženkám a machrům vyšší hodnocení než předchozímu dílu. Jednička je pro mě jen taková průměrná komedie s protivným Cabadajem a vzpomínkou na rajské roky komunistické. Dvojka je však sladkokyselá zpověď protagonistů, kteří se teď vnímají úplně jinak, jako lidé s 25 lety zkušeností a životních problémů. Na svá školní léta tak pouze vzpomínají, s úsměvem a možná i smutkem, ale celé je to podbarvené příjemnou atmosférou, herci a režisérem, který věděl, jak to nepřehnat. Celá ta až smutná atmosféra se prostě povedla a (skoro) všeho je tak akorát (šampaňské a růže někde na vrcholku hor nemyslim...). Možná jen škoda, že těch dialogů z minulého dílu je tu tolik, až to možná škodí. Jak na to koukám u ostatních hodnocení, asi jsem jeden z mála, co tohle nechtěl vidět jako přeslazenou tupou komedii... Slabší 4*. ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Kdyby na začátku filmu přišel Viki a místo dřepkins zařval "fucking", divák by dostal mnohem větší přehled, o čem tento film vlastně bude. Nova je kabrňák, nedávno jsem poslouchal jejího ředitele, že ČT1 vlastně stojí úplně za hovno, protože má reklamy, díky kterým sice přispívá na české filmy, ale Nova, to je jednička ve tvorbě a podpoře filmů. Pane Dvořáku, neviděl jsem ani jeden film, který přišel od Novy a stál za víc, než vaše seriálová tvorba. Sněženky neporušily staré pravdilo, je to film plný nefungujícího humoru a pseudopsychologických až téměř myslitelských sraček, které nezabodují a celkové úvahy hlavní postav se plácají v kalužích chcanek, které ze sebe dostali jako o 25 let mladší. To je celkem průser, pokud 17ti letá postava nabídne mnohem inteligentnější zamyšlení, než dospělý člověk s dětmi v postpubertálním věku. John už asi spřádal plány na politickou kariéru, jinak si neumím vysvětlit tak nemožný scénář. Režii si pochopitelně musel vyžrat kamarádíček z Novy, proto tento film natočil zcela nezkušený Tauš, který se živý jako rejža pořadu "Hvězdný reportér"... páááni, to je fakt dřina se dnes dostat k točení filmu. Snad si Nova dost nahrabala, aby mohla v televizních novinách udělat reklamu další sračce a pak schrábnout prachy z jejího výdělku. Nouze o takové případy jistě nebude, neboť české sračky v kinech budou stále a nemyslící diváci na nich rovněž.. 15% 21.11. 2010 ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

... aneb kterak se čtyřicátníci chovají jako teenageři a není to vtipné, jen trapné, a kterak v mezičasech smutně filozofují o svých víceméně podělaných životech a taky to není vtipné (trapné o něco méně). Pro mě 30 minut koncentrované nudy (potom jsem vypnula TV a vzala si knížku) a plivnutí na můj oblíbený film. Když slyším slovní spojení "hořká komedie", obvykle mě chytne kopřivka a tohle je vyloženě prototyp hořké komedie. Děkuji, nemám zájem. Zklamaná nejsem, prostě se naplnila má nulová očekávání. 39% ()

Galerie (23)

Zajímavosti (18)

  • Eva Jeníčková (Marika) a režisér Viktor Tauš mali počas natáčania milenecký vzťah, ktorý nakoniec v roku 2010 spečatili svadbou. (Raccoon.city)
  • V mezidobí pětadvaceti od natočení původního snímku Sněženky a Machři (1982) pracoval Jan Antonín Duchoslav například jako rekvizitář, posunovač, podnikatel s vycpávkami ramen nebo instruktor lyžování. Václav Kopta byl členem Semaforu, působil jako klavírista v řadě souborů nebo psal hudební texty. Největší kariéru v showbyznysu tak udělal herec a komik Michal Suchánek. (Olík)
  • Některé scény, které vůbec ve scénáři nebyly, nebo byly jen naznačeny, byly nakonec tvůrci vymýšleny přímo na place. (hippyman)

Reklama

Reklama