Režie:
Brian De PalmaScénář:
Brian De PalmaKamera:
Ralf D. BodeHudba:
Pino DonaggioHrají:
Michael Caine, Angie Dickinson, Nancy Allen, Keith Gordon, Dennis Franz, David Margulies, Ken Baker, Anneka Di Lorenzo, Samm-Art Williams, Mark Margolis (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Každý zlý sen má začátek, tenhle ale nechce skončit. Michael Caine v sugestivním americkém dramatu o psychopatickém vrahovi. Žijící klasik americké kinematografie Brian De Palma během své kariéry natočil řadu filmů, které svým kontroverzním námětem způsobily jistý rozruch, zároveň však vynikaly brilantním a do detailu promyšleným filmovým zpracováním. Nejinak je tomu i v případě snímku Oblečen na zabíjení, v němž De Palma v hitchcockovském stylu rozehrává nervy drásající thriller o tajemném zabijákovi atraktivních žen. O jeho identitě by mohl něco vědět psychiatr Robert Elliott, k němuž v souvislosti s problémy v manželství pravidelně dochází Kate Millerová. Její osud se zase protne s příběhem protřelé Liz, které v té chvíli začne jít doslova o život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (168)
První dějství s A.Dickinson je díky excelentní naraci obrazem (galerie, sen) naprosto úchvatné, nicméně po výtahovém mordu (režisérem mimochodem považovaným za jeho nejlépe natočenou vraždu) nastupuje kriminálně-thrillerová zápletka, která má šanci u diváka uspět jedině v módu emočním, neb v tom logickém jeví známky nezanedbatelné prostoduchosti. Když na tohle přistoupíte, báječně si De Palmovo pukrle směrem k Hitchovi užijete.. Spoiler: Příště bych si přál vraha, co tak často neciví na své druhé já do zrcadla a taky o něco zapeklitější název. Pojmenoval snad třeba Singer svůj majstrštyk „Předstírané ochrnutí“..? ()
Dressed to Kill hodně dbá na estetický vizuál, který umocňuje požitek všudypřítomné erotiky. Samotná zápletka není nic světoborného, ale její závěr je o to překvapivější. Taková zajímavost je, že feminizaci se podřídilo naprosto všechno tj. ústřední hrdinkou je žena a veškeré provedené mordy jsou zase jen na ženy. Technické zpracování vražd je na dobu vzniku ucházející (zvlášť ta břitva měla něco do sebe). O to víc zamrzí, že jich je naprosté minimum a převážnou část filmu se řeší, kdo je onen vrah. Komu nevadí zdlouhavé čekaní v posunu děje, bude spokojen, ale jinak se jedná o naprosto průměrné dílo. ()
Strašlivě špatná režie, děsivě hloupý scénář, příšerně tupé postavy, hrozivě vyřvávající hudba, odporně debilní konec. Ty psychedelické scény, ty softcore scény, ty pseudogore scény. Tak špatný film jsem už dlouho neviděl. A to jsem se tak těšil na Michaela Cainea. Ten je zbytečný. Mohl to být třeba kačer Donald. Nic by to na tomhle tupém filmu neměnilo. Jediná scéna, která mě jakž takž dostala, byl závěr v koupelně. Jinak je to ztráta času. Tenhle film měl úspěch jen proto, že na tehdejší dobu tam je přeci jen dost nahotinek. To už dnes dobrý film neudělá. Hudba vyloženě v některých chvílích ruší. Hrátky s vnímáním postav jsou zdlouhavé a nudné. Jo a nemylte se. Angie Dickinson měla na nahé scény modelku. Jde to poznat z toho, že není vidět zároveň tělo a hlava. ()
Velmi nevyvážený, což mne ostatně dost zamrzelo. Od skvělých snových scén a scén pronásledování se propadá do nepříliš důvěryhodných druhořadých konverzačních vystoupení. De Palmovi protagonisté by se neměli pouštět do větších rozhovorů, možná by nemuseli mluvit vůbec ... síla filmu je všech scénách beze slov. ()
Jedna z Palmových poct Hitchcockovi. Dressed to Kill je taková stylová blbinka, která je v několika momentech a scénách naprosto božská (přesně v Palmově režijním stylu), ale jako celek bohužel trochu nudná. Pokud by vám někdo vystřihal jednotlivé scény a koukli byste se jen na ně, budete mít pocit, že to je ten nejstylovější thriller ever. A takhle nějak se i celý film pokusím zapamatovat. Brian De Palma je totiž frajer. 6/10 ()
Galerie (58)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer
Zajímavosti (21)
- Film se dočkal veřejného zatracení od feministek, které ho považovaly za misogynní. (ClintEastwood)
- De Palmův snímek byl pro mainstreamové studio příliš krvavý a sexuálně explicitní. Režisér proto některé násilné obrazy a vulgární repliky vystříhal. (Petrus1)
- Kritik Andrew Sarris obviňoval režiséra z „vydělávání na současném trendu krvavých jatek, servírující se mladým divákům jako popcorn a označil tento trend výrazem „grunge“. (Zetwenka)
Reklama