Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Laura (Rebecca Romijn) je mrcha. Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde smrtelně krásná, ale také všeho schopná "femme fatale" odvážně uloupí drahocenný šperk a vypálí rybník svým komplicům. Poté odjíždí do Ameriky a v letadle se seznámí s úspěšným podnikatelem Wattsem (Peter Coyote) a s ním si užívá anonymity v cizině. Po sedmi letech je podnikatel pověřen prací ambasadora ve Francii, takže jeho žena Laura se po odvážné loupeži vrací zpět do Francie s novou identitou. Bývalý paparazzi Nicholas (Antonio Banderas) Lauru neustále pronásleduje a pokouší se odhalit ji takovou, jaká je. Vyfotí ji pro jeden z velkých týdenních skandálních časopisů, a její bývalí komplicové po čase stráveném ve vězení po ní jdou. Laura je ohrožena na životě, ale jako ztělesněný ďábel se umí bránit všemi prostředky.

Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých, a přizpůsobil ji současnému příběhu. Film Femme Fatale má jedinečnou pařížskou vůni, to proto, že režisér žil několik měsíců v Paříži a město si oblíbil. Antonio Banderas nezklamal v roli Nicholase, který je odrazem Lauřina ducha a obav. Jejíma očima ho vidíme jako nebezpečného jedince oblečeného do černého. Vpravdě ďábelskou podívanou předvedla Rebecca Romijn-Stamos (X Men) jako Laura, která používá svou krásu a sexualitu jako zbraň k získání toho, co chce. A daří se. V malé, zato výživné roli ambasadora Wattse se ukázal Peter Coyote. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (212)

mis-ko 

všechny recenze uživatele

Tak sa mi zdá, že maestro de Palma stráca dych. Kde sú tie časy napínavých záplatiek a strhujúcich rozuzlení (Blow Out), kde sú tie časy zarytých detektívov (Snake Eyes), kde sú tie časy neohrozených ochrancov práva (snáď ani netreba menovať). Tie časy sú už preč a namiesto nich nám de Palma servíruje stokrát videnú a tým pádom nutne (a nudne) otrepanú verziu vlastného uvedomenia sa. Ani RRS to nezachráni. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Haven't we met before, somewhere? -Only in my dreams. Tak můžu s čistým svědomím říct, že od Femme Fatale jsem čekal něco jiného. Čekal jsem "tuctovou" kriminálku, namísto toho jsem dostal příběh, který je zvláštně krásný. Pochopil jsem, co tím režisér chtěl říct a připomnělo mi to pár filmů s podobnou tématikou, ale radši nenapíšu které, abych nespoileroval. Začátek v Cannes je jednoznačně za plný počet, prostředek mě trochu nudil, protože jsem věděl (lépe řečeno odhadl) jak to je a konec se mi líbil. Proto zde po prvním zhlédnutí nechám 80 % s tím, že tohle rozhodně chci vidět ještě jednou. P. S. Práce s hudbou v tomto filmu hraničí se slovem geniální. P. S. 2. Rebecca je zatraceně sexy mrcha… :-) ()

Reklama

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Komentáře o neo noiru jsou jen kecy. De Palma klame tělem. Když na počátku filmu sleduje Rebecca Romijn Sbohem buď lásko má, má to znalého diváka přivést k mapě, jak snímek číst (těm méně znalým postačí název filmu), ale hned vzápětí je tahle iluze narušena scénou jako vystřiženou z Dannyho parťáků (resp. drahého italského softporna). Nesporně je to promyšlený tah. Celý film chce být precizní hrou s žánry a diváckým očekáváním. To je v pořádku. Stejně jako může být Femme Fatale učebnicí montáže a kombinací formálních postupů. To je obdivuhodné. Naopak trestuhodný je scénář, který tomu všemu podkopává nohy. Nejde o to, že jde o banální vyprávěnku, problém je, že jde o banálně vyprávěnou story. Zatímco Romijnové věříte všechno, povrchnímu příběhu věřit nelze. Pokud vám není pět a netrpíte mozkovou obrnou. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl jeden z filmů, které jsem kdysi viděl, zdálo se mi tehdy, že je celkem dobrý, a podle této vzpomínky jsem ho takto před časem ohodnotil i na čsfd. Po dnešním návratu musím přiznat, že je snímek velice chabý, režisér si s ním sice vyhrál (ten rozdělený obraz s jinými úhly záběru nebo zoomem se velmi dobře uchytil v pornu), ale ve finále to pak vypadá tak, že si udělal radost, ale není to příliš sledovatelné. Jedna věc je ale jistá, Rebecca Romijn (tehdy ještě i Stamos) mi v tomto filmu přišla sexy tehdy i dnes, a zachránila tak jednu hvězdičku navíc. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

toto je veľmi zvláštny film . . . sledovať som ho šiel po preštudovaní komentárov na csfd, takže som mal isté predispozície k sledovaniu filmu a rôznych významových i vizuálnych vychytávok, ktoré ma príjemne potešili. osobne sa prikláňam (tesne a s privretím očí) k tej časti, ktorej sa film páčil. Neviem presne čo, ale niečo na tom filme je . . . príťažlivé? Ale neviem čo. Presne ako samotná femme fatale. Čosi tam je. Je jasné, že tesne pred koncom to Palma pri písaní scenára utiahol do takej banálnej moralitky o rozhodovaní medzi životom a smrťou a tak podobne, ale aj tak to bol pozoruhodný film. Treba zhodnotiť, že De Palma je lepší režisér ako scenárista, dokázal to aj tu (aj keď treba to chápať na trochu vyššom levely: režisér je vynikajúci, scenárista obstojný), Rebecca Romijn-Stamos nepatrí k najkrajším ženám, aké som videl, ale všetko, čo má k dispozícii, dokáže trojnásobne predať a tým pádom na ňu človek zíza ako omámený a Banderas . . . tak tento človek je asi z toho skákania zo striech z časov Desperada (kedy som ho mal najradšej) unavený, pretože po roku 2000 buď hrá v totálnej hovadine, alebo hrá v lepšom filme, ale hrá to tak nejak . . . ako tu. V globále zvláštna, režisérsky a vizuálne precízne natočená mierne noirová záležitosť, film, ktorý si treba pozrieť, aby ste si urobili názor: či je De Palma altruista a vyžíva sa v pekných ženách a prekombinovaných tézach alebo je to chlapík, ktorý rozmýšľa viacvrstvovo a treba sa nad tým zamyslieť. Ja som niekde na hranici. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (7)

  • Brian De Palma nemohl najít pravou dívku, která by hrála Veronicu. Rebecca Romijn-Stamos doporučila svoji kamarádku, dánskou modelku Rie Easmussen. Tu pak režisér potkal a obsadil, mimo jiné také proto, že se mu líbila její chůze. (don corleone)
  • Melanie Griffith přesvědčila svého manžela Antonia Banderase, aby roli přijal, i když není hlavní. Udělala to kvůli Brianovi De Palma, který jí pomohl na začátku její kariéry. (don corleone)
  • Hadí kostým z diamantů byl navržen a vytvořen zpěvačkou a herečkou Elli Medeiros, která v době natáčení chodila s De Palmou. (don corleone)

Reklama

Reklama