Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cervenak
    ****

    Film, ktorý dozreje podobne ako Kráľovstvo nebeské. Na prvý pohľad je to zle rytmizovaná bokovka s vynikajúcimi "prvými dvoma kotúčami" a postupne doznievajúcim zvyškom, ale nie je to tak celkom pravda. Ten film sa vyjadruje k množstvu tém, oplatí sa mu načúvať a som si istý, že opakované zhliadnutia budú čím ďalej kvalitnejším zážitkom. Monahan je občas tézovitý, čo v Kráľovstve fungovalo, pretože to bol film "z rytierskej doby", k dnešnej dobe sa podobné "všeobecné pravdy" akosi nehodia (hlavne nie z úst chlapov, čo inak nešetria výrazmi typu "motherfucker"), ale opakujem - oplatí sa načúvať. DiCaprio, Crowe a Strong sú skvelí (u mňa vládne Crowe). Hudba asi najlepšia, akú som tento rok v kine počul. A Ridley Scott... jeho súčasná forma je obdivuhodná. Je len málo režisérov, ktorí tak presne vedia, čo chcú vyjadriť, a vyjadrujú to takýmto filmársky vyzretým spôsobom. Pri Scottových filmoch mám proste ten dojem "samozrejmého a ľahko (na základe masívnych skúseností) dosiahnutého perfekcionalizmu" a neskonale si ho užívam. Nech vám zdravie a pracovný elán vydržia ešte dlhé roky, Majstre.(4.12.2008)

  • genetique
    ****

    Aktuálne vojnové a politické situácie vo svete sú obrovským zdrojom inšpirácie pre scenáristov a je zaujímavé sledovať s akou rýchlosťou a flexibilitou na ne dokážu reagovať. A tak sa vojna stáva pre filmové štúdiá v podstate akýmsi smutným zdrojom peňazí a divákov tieto príbehy zaujímajú. A ja nie som výnimkou. Táto akčná dráma s politicko-špionážnym kontextom, odohrávajúca sa vo vojnami zmietaných krajinách, má podobné ambície (dokonca aj rozpočet) ako rok starý Bergove 'The Kingdom'. Avšak Ridley potvrdil vo svojom remesle značnú dominantnosť a zatiaľ, čo 'The Kingdom' dostal len akčnou jednohubkou s náznakom, že by sa mohol posunúť niekam ďalej, tak Ridleyho nová špionážna hra sa o tento kúsok s ľahkosťou posunula. Herci to zahrali s prehľadom a oceňujem i zakomponovanie humorných a akýchsi obyčajných scén zo života. O žiadny prevrat sa však tentokrát starší Scott nepostaral, chýbalo tomu naopak viac akčného razenia, efekty a hudba ma trošku sklamali a strihač mohol nožnicami málinko viac zacvakať. Inak vysoký nadštandard, filmová extratrieda. 85%.(30.11.2008)

  • Skejpr
    ***

    Neuvěřitelně suchý příživník na atraktivním tématu terorismu. Nápaditost minimální, gradace nulová, tempo neexistuje. Jediným důvodem, proč nejdu na trapné dvě hvězdy, jsou herci. Crowe je tu v dost nezvyklé roli, jeho obtloustlý prošedivělý cynický analityk je skoro až komickou postavou. DiCaprio je NAPROSTO VÝBORNÝ, no a Marc Strong zde načal to, co dotáhnul v Rocknrolle.... Totiž že je to sakra těžkej frajer... Každopádně ale jeden z těch výrazně slabších snímků Ridleyho Scotta. Ani vizuálně to není žádná extra třída...(4.3.2009)

  • choze
    ****

    Kvalitní inteligentní špionáž.(10.4.2009)

  • tron
    ***

    „Vidím, Ed, že už sa pokladáš za Ameriku.“ Špionážny akčný dvojhodinový triler, v ktorom neviete, kto je kto a či to, čo práve urobil postave X, urobil preto, aby ju zabil, alebo paradoxne preto, aby ju zachránil. Teroristi, výbuchy, únosy, výkupné, dvojitá, trojitá a štvoritá hra, podrazy, lži, zavádzania. Proste „klasika“ - a dosť nudná. Našťastie ju robili Ridley Scott, Leonardo DiCaprio, Russell Crowe či William Monahan a ich slová „v tomto bordeli nikto nie je nevinný“ tnú do živého. Tá otázka je skutočne strašne komplikovaná a nikto nie je len čisto dobrý alebo čisto zlý. Je to niečo ako SPY GAME Ridleyho brata Tonyho (láska je dôležitejšia, než špionáž a k tomu talentovaný mladík, krytý veteránom), ale bavilo ma to o čosi viac. Inak ale tento typ snímok nie je mojou šálkou kávy.(27.5.2011)

  • - Při natáčení vyvolával Russel Crowe (Ed Hoffman) napětí mezi herci tím, že v maskérně předstíral kýchnutí a postříkal vodou krk Leonardu DiCapriovi (Roger Ferris). Ten si několik týdnů myslel, že je Russel nechutný člověk, než se dozvěděl, že je jen terčem vtipu. (bif)

  • - Scény z Mnichova se natáčely na rušných amerických ulicích. Dopravu zde filmaři mohli zastavit jen přímo při natáčení a německé rekvizity tam tedy byly přidělávány několik dní před natáčením. Řidiči tedy byli trochu zmatení z toho, že na sloupech se objevily dva druhy nápisů - v jedné barvě například "Central Avenue" a hned pod tím v jiné "Charlottenstraße". (Othello)

  • - Komparzistům hrajícím ve scénách z chudých čtvrtí bylo oznámeno, ať si sundají z těla vše, co má nějakou cenu, včetně snubních prstýnků. Argumentem bylo, že by to jejich postavy všechno stejně vyměnily za drogy. (Othello)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace