poster

Labyrint lží

  • USA

    Body of Lies

  • Slovensko

    Pavučina lží

  • Velká Británie

    Body of Lies

Drama / Akční / Thriller

USA, 2008, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Moc se mi na to ani nechtělo koukat, protože už jsem trochu přejedenej těch thrillerů s arabskou tématikou, ale Ridley je prostě borec. Hrozně mě potěšilo, že to bylo velmi přehledně natočené a vůbec jsem se neztrácel ve všech těch intrikách, a že jich ve filmu bylo požehnaně. Akce byla taky dobrá a herci perfektní. Největší frajer byl Mark Strong aka Hani Salaam. Takovýhle charisma už jsem dlouho u nikoho nezaznamenal.(1.5.2009)

  • Falko
    ***

    Ak by som mal porovnat tento spionazny film s NEPRITELEM STATU (1998) Tonyho Scotta, tak sa mi Nepritel statu paci omnoho viac. Mozno mal LABYRINT LZI slusny scenar, avsak na mna tam bolo prilis vela dialogov a malo akcie na to, aby som bol spokojny. Avsak tych par akcnych zaberov v tomto filme boli velmi kvalitne a slusne natocene. Ak sa vam pacil SPY GAME (2001), mohol by sa vam pacit aj tento film, mna SPY GAME az tak nenadchol... 26.11.2008 ____ Leonardo DiCaprio - (Roger Ferris) +++ Russel Crowe - (Ed Hoffman) +++ Mark Strong - (Hani) +++ Golshifteh Farahani - (Aisha) +++ Ali Suliman - (Omar Sadiki) +++ Alon Abutbul - (Al-Saleem) +++ Produkcia: Ridley Scott +++ Hudba: Marc Streitenfeld +++ Videl v kine 25.11.2008 +++(26.11.2008)

  • Enšpígl
    *****

    Před pár minutama jsem v kině dokoukal Labyrint lží a jsem v takovém nadšení, že bych na jeden zatáh oběh zeměkouli, zastavil globální oteplování, pozabíjel všechny teroristy a opakovaně znásilnil hrošici. To všechno dokáže způsobit bezchybná práce Rydleyho Scotta, prvotřídní herectví Leonarda DiCapria a Marka Stronga, / to už nejsou herci, to jsou normální nadbozi !!!! /, nejlepší příběh na téma "válka s terorismem", dialogy, které jsou na tak skvělý úrovni, že při absenci sexu v osobním životě se můžou stát adekvátní náhradou a prvotřídní hudba, která dovrší zase jednu obrovskou filmařskou dokonalost. Labyrint lží si v mém srdci okamžitě našel doživotní parkovací místo.(1.12.2008)

  • tron
    ***

    „Vidím, Ed, že už sa pokladáš za Ameriku.“ Špionážny akčný dvojhodinový triler, v ktorom neviete, kto je kto a či to, čo práve urobil postave X, urobil preto, aby ju zabil, alebo paradoxne preto, aby ju zachránil. Teroristi, výbuchy, únosy, výkupné, dvojitá, trojitá a štvoritá hra, podrazy, lži, zavádzania. Proste „klasika“ - a dosť nudná. Našťastie ju robili Ridley Scott, Leonardo DiCaprio, Russell Crowe či William Monahan a ich slová „v tomto bordeli nikto nie je nevinný“ tnú do živého. Tá otázka je skutočne strašne komplikovaná a nikto nie je len čisto dobrý alebo čisto zlý. Je to niečo ako SPY GAME Ridleyho brata Tonyho (láska je dôležitejšia, než špionáž a k tomu talentovaný mladík, krytý veteránom), ale bavilo ma to o čosi viac. Inak ale tento typ snímok nie je mojou šálkou kávy.(27.5.2011)

  • castor
    ****

    Svět je extrémně nebezpečné místo na život!! Roger Ferris je utajeným agentem CIA, kdesi na Blízkém Východě. Lusknete prstem a je na druhém konci planety. Jeho přímým nadřízeným je pupkáč Ed Hoffman, taktéž agent, jen o něco pohodlnější a řídící své operace z pohodlí své rezidence. Oba obklopuje zajímavý svět, oba vedou válku vlastní cestou. Válku, jejíž metody jsou kruté i lhostejné k okolí. Nad obzorem se četně objevují různé podvody, záludnosti, pochyby i pocity viny za to, že ten či onen posílá vlastní lidi na smrt. Čímž se pak kapku odporuje s celým systémem CIA. Kdykoliv se ale na scéně objeví černé mercedesy, nastupuje drsná akce (naštěstí realistická, bez digitálních berliček), nasáklá adrenalinem a sytými obrazovými filtry v plné pohotovosti á la Ridley Scott. Americké technologie a možnosti jdou do extrémů, naopak teroristé jako před lety využívají prakticky stejných principů. Britský veterán akci opět dává tak trochu na vedlejší kolej, naopak samotné vyprávění je pro něho prioritou. S naskakujícími minutami ale naskočí i několik slabších intermezz vinou polopatického scénáře a Scott to i s pomocí románku se zdravotní sestřičkou (sympatický, snesitelný) celé dotlačí až do finále dosti krotkým tempem. Vyjedou titulky a divák se cítí jakoby podveden. Výpovědní hodnota zůstala kdesi na povrchu prašných cest chudých a vpravdě nebezpečných ulic a tržnic. Nuže, máme tu solidní práci, střiženou dle moderních technologií. Jen trošku nevzrušivě podanou, dá-li se to tak napsat. Vedle toho všeho herecké duo DiCaprio-Crowe (společně 6 nominací na Oscara a 12 na Zlatý Glóbus), oba trošku bojující se scénářem, Crowe navíc bez výraznějšího prostoru a jasného charakteru (zaslepený mocí, kdy nikdy neopustí sluchátko, ani v drahocenných chvílích s vlastními dětmi). Potěší však elegán Mark Strong coby šéf jordánské tajné služby. Zastíní oba hvězdné kolegy s nejasnou motivací. Všichni tři se vezou tak nějak odnikud nikam, ale poctivá sedmdesátka je na světě!!(31.1.2009)

  • - Vzhledem k tomu, že i scény z anglického Manchesteru se natáčely v USA, bylo potřeba na ulicích zakrýt některé typické americké artefakty, například hydranty. Ty se schovaly pod popelnicemi s odříznutým dnem, ke kterým potom byly dodatečně dosypány nějaké ty typicky anglicky předměstské odpadky. Tyto hromádky odpadu však přitahovaly celý zbytek štábu k odhazování vlastního bordelu k umělým popelnicím, takže ve výsledku musel štáb uklízet skoro půlmetrovou haldu plastových lahví z placu, a nanosit tam umělý odpad znovu. (Othello)

  • - Manchesterské předměstí ve skutečnosti nasimulovalo špinavé předměstí amerického města. Vzhledem k vysoké kriminalitě v těchto končinách štáb využíval k ohraničení filmového placu policejní pásky. Kvůli zločinům, se kterými se obyvatelé této čtvrti často setkávali, již dobře věděli, o co jde, a tím spíše se drželi mimo natáčecí místa. (Othello)

  • - Scény, odehrávající se v anglickém Manchesteru nebo v Mnichově vznikaly v amerických exteriérech. (Stegr)