Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V místnosti Sázkové kanceláře maskovaný muž ohrožuje pistolí mladou úřednici. Nemá v úmyslu ji zavraždit, pouze postrašit a ukrást velké peníze. Ta poslušně nahází bankovky z pokladny do tašky maskovaného lupiče, který ji chce zavřít na WC, aby nemohla ihned přivolat policii. Nešťastnou náhodou vše uslyší mladík od vedle a vejde dovnitř, úřednici na pomoc. Doplatí na svou nezkušenost a udělá pod psychickým tlakem osudovou chybu: strhne muži s pistolí masku z tváře. Vidíme hlavní postavu napínavého příběhu - "škodnou" Jansu - tentokráte bez masky. Jansa okamžitě pochopil, co musí udělat. Namíří pistoli a střelí nečekaného svědka přímo do srdce.
V průběhu vyšetřování se seznamujeme se čtveřicí originálních detektivů, s milenci Zikánem a Krocovou, s postarším podivínským kriminalistou před penzí Políčkem a především tvrdou šéfkou celé mordparty Rohanovou (Dagmar Bláhová). Zjišťují, že neznámý vrah má už za sebou pošty i směnárny a na noční loupeže používá masku Freddyho Kruegera, jenže tu si dnes může koupit kdokoliv.
Pátrání se rozebíhá ve třech směrech: jedním je vrahův vztah ke zbraním, druhým ona maska a třetím vynikající znalost místa činu. Až se tyto tři osy protnou, budou znát vraha.
V soukromí ovšem poznáváme vraha Jansu jako úhledného, slušného mladíka, úspěšného podnikatele, který rád hrává se svou milující maminkou na klavír.
Matka, starší elegantní dáma (Taťjana Medvecká), je na svého jediného syna náležitě pyšná a o jeho podnikatelských úspěších vůbec nepochybuje. Jejich klavírní hra je emotivní záležitostí, více nežli hudební především citová. Ti dva jsou spolu sehraní po všech stránkách. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Recenze (69)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Akční detektivní televizní film ,,made by Česká televize". Je to smutné dívání, my tohle tedy skutečně ještě neumíme natočit. Problematické je už obsazení rolí. Lucii Zedníčkové věřím, že je drsná policistka asi stejně, jako bych věřil Heleně Růžičkové roli neodolatelné sexbomby. Taťjana Medvecká nemá co hrát, zajímavý je Oldřich Vlach coby detektiv ze staré školy (à la mord parta pana rady Vacátka), který ještě osobně zná většinu galerky. Hereckou laťku jednoznačně drží Vladimír Dlouhý, který v roli feťáka jako vždy exceluje, je to skutečně jedna z nejvýraznějších tváří této herecké generace. Dějová osa a příběh jsou celkem zajímavé, ale svým tuctovým až zpackaným zpracováním ji vesele pohřbí. Šílený střih, šílené záběry ruční kamery, šílená kompozice záběrů, nulová akčnost... Smutná podívaná... Vykastrovaná kriminálka... ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Výsměch. Jedna hvězda fakt za tu snahu. Dramaturgové a šéfové dramatické tvorby z České televize by měly zvednout své bohatě honorované zadele a dobelhat se do nejbližšího kina nebo videopůjčovny. I kdyby se podívali na nějakou trapnou kriminálku druhého sledu z Francie, dozvěděli by se, jak má zhruba žánr vypadat v 21. století. Škodné by to prospělo. Tuhle hrůzu plnou šablonovitých postav, nemotorných pokusů o napětí, přehrávajících herců a zoufalých snah o akci (zmatená rozklepaná kamera, naprosto ztracená v prostoru) by se pak neodvážili nasadit bez úprav do hlavního vysílacího času. Ptám se: Jak dlouho budou ještě Kavky dírou, do níž se hážou koncesionářské poplatky kvůli obžive neschopných režisérů a dramaturgů? Bože... ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mě to přišlo jako výsměch policajtům, počínaje nemocnicí přes převoz a konče závěrečnou akci. Nevím neznám policejní postupy, ale podle mě naši policajti nejsou takový kreteni jak tady vypadaj. Michal Slaný jako psychouš je mistrovskej a námět taky není špatný, ale mělo se to pojmout víc jako kriminálka nebo thriller a ne groteska. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Česká novodobá televizní akční kriminálka. Zní to poněkud podezřele, že? Projekt, který dojel na režii. Roztřesená kamera a zběsilý střih z vás ještě druhého Greengrasse neudělají. Na to by Petr Kotek musel mít talent či alespoň cit pro tempo vyprávění. Scénář sice není úplně nejvyšší kvalitativní třída, ale myslím, že kdyby byl podpořen slušným rozpočtem a solidnějším režisérem, tak mohl být základem pro dobrý film. Po Škodné sice zůstala aura sympatického projektu, ovšem ne již zároveň i aura kvalitního počinu. Snad příště. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Filmy by se měli točit aspoň z nějakého nápadu. Jenže tahle televizní záležitost vznikla pouze z nápadu: "Natočíme akční krimi na zaplácnutí nedělního večera." Neumětelství pana Kotka je do nebe volající, zejména co se týče střihové skladby. Kamera je až odvážně inovativní, ale ta je bezpečně zadupána do země stádem naprosto nepatřičných střihů. Scénář je plný postav, které jsou pouhou šablonou a mnohé jsou jednoduše zbytečné. To vše by se dalo odpustit, kdyby ten film byl aspoň trošku napínavý. Dramaturgicky špatně odvedený snímek, kdy půl stopáže sledujeme pátrání po vrahovi, aby se nakonec zvrtl ve vrahův survival. Jediné, co můžu pochválit je touha natočit něco svižného a jiného v tomhle českém rybníčku, jenže tentokrát to vyznělo, jako když se Jihoafričani snaží hrát hokej. PS: To jak byl film špatný, jsem si však nejvíc uvědomil, když jsem se díval půl hodinu poté na Horem Pádem. Takže točit kvalitně lze i na tomhle malém písečku, ale musí se to umět! ()

Galerie (15)

Zajímavosti (2)

  • Ve scéně, kdy veze vrah Zbyněk Jansa (Michal Slaný) svou oběť, paní Hánovou (Pavlínu Mourkovou), na invalidním vozíku do výtahu, jeho ruce jsou v chirurgických rukavících. V zápětí si však rukavice teprve navléká. (Jizni Tlapa)

Reklama

Reklama