• lamps
    *****

    Určitě jedna z nejlepších českých komedií, co kdy byla natočena. Šestice legendárních herců trousící moudra o architektuře a umění, k tomu skvělý situační humor, bezchybný scénář a Vladimír Menšík v dokonalé vedlejší roli- z toho se nemůže vyklubat nic jiného, než královská a neutuchající zábava. 100%(19.8.2012)

  • kulyk
    *****

    Decentní ukázka toho, že v šedesátkách měli Češi (a smozřejmě, pro místní patrioty - i Moravané, Slizané, Židi, cikorky a Maďar) smysl pro humor, který se nemusel zcela nutně mísit s útoky na první signální. My máme Trošku, Poledňákovou, Novu, dvě degenerace Novotných a Kazmu. Jsme na nejlepší cestě státi se komparzem pro remake filmu Idiocracy.(14.5.2012)

  • sud
    *****

    Když Praha za noci zazáří neonem, není mi pomoci, hned slyším: "Pojď honem!".... Vlezu si do saka a bílý košile a s gustem čmeláka jdu mlsat svět. a s tóny této libozvučné písně Waldemara Matušky přicházejí "Světáci", jedna z nejlepších komedií všech dob. Od samého začátku do samého konce je film nabyt hláškami a komediálními situacemi. Jiří Sovák, Vlastimil Brodský a Jan Libíček geniálně zahráli trio fasádníků, kteří se mění v gentlemany. Zvláště mi při kreacích předčasně zesnulého Jana Libíčka bylo chvíli naměkko, když jsem zjistil, jakého, za 5 let od natočení této veselohry, český film ztratil herce. Dámské trio je rovněž skvostné a krásné role patří rovněž Vladimíru Menšíkovi, či Jiřině Šejbalové. A zvláštní zmíňku si zaslouží Oldřich Nový, který se rolí emeritního profesora vrátil ke svým elegánům prvorepublikových let. "Světáci" jsou nejlepším filmem Zdeňka Podskalského a jedním z největších skvostů české kinematografie.(26.10.2007)

  • raroh
    ***

    Poměrně typický produkt scenatisty Vratislava Blažka, jehož specializací byly převážně muzikály a hudebně-dramatická tvorba. Ubylo sice moralizování takových Starců na chmelu, ale zůstává aktuální satiričnost, jejiž údernost i vtipnost je často okouzlující (někdy až opravdu překvapivě - v líčení chudoby Brodský cituje J. Š. Baara, což byl autor katolický, třebaže v dobové školské praxi stále využívaný, konkrétně šlo o dílo Pro kravičku), ale Blažek zkrátka nebyl Karel Michal, jehož námět Bílá paní předtím Podskalský realizoval.(2.12.2006)

  • salahadin
    *****

    No co, i Bušek z Velhartic radši chlastal v Praze s Kájou Čtvrtým, tak proč by si tři balíci (dlouhej, širokej a bystrozrakej), co makají za (asi víc jak) 7Kč,-/hod, nemohli taky trochu povyrazit v Praze, co svítí neonem? Až na ty příšerný songy, kdy jsem měl sto chutí dát si kravskej hlt alpy francovky, to byl zážitek jak Brno. Teda pardon, jak Praha. Jedna z nejlepších komedií.(13.2.2012)

  • - Legendární slovní výměna "Sedni si?" "Já sedím." "Ona sedí." "Ty sedíš?" "Já sedím." "No my sedíme." ve scenáři nebyla. Vznikla při usazování vysoké Ivy Janžurové na židličku, zatímco Jiřina Bohdalová a Jiřina Jirásková zapadly do měkkého sofa. (Willy Kufalt)

  • - Pri scéne s nácvikom stolovania u emeritného profesora (Oldřich Nový) mala byť i scénka, kde Tonda Skopec (Jiří Sovák) reaguje na oheň slovami: „Pane emeritní, s dovolením, já ten oheň uchčiju!" Nakoniec však bola vystrihnutá. (dyfur)

  • - Kultovní komedii začal Zdeněk Podskalský natáčet krátce po srpnové okupaci v roce 1968. Nálada na place byla zpočátku pochmurná, což se režisér snažil změnit tím, že dal prostor herecké improvizaci. Navíc původní scénář, který se ne všem zcela líbil, během jediného dne spolu s Jiřím Sovákem upravili. (kenny.h)