Reklama

Reklama

VOD (1)

Pravda vždy vítězí – nebo snad ne? Původně filmový publicista, posléze úspěšně zavedený scenárista a režisér Rod Lurie (Poslední pevnost, Strašáci, seriál Zatracení) natočil snímek o dvou silných, i když naprosto odlišných ženách, které se snaží chránit to, co ve svých životech považují za podstatné. Rachel Armstrongová (Kate Beckinsaleová), mladá reportérka významného washingtonského deníku, ve svém výbušném článku odhalila totožnost agentky CIA Eriky Van Dorenové (Vera Farmigaová) a upozornila na nečisté praktiky americké administrativy. Zatímco Erica musí bojovat o svou pověst v agentuře, Rachel se za každou cenu snaží ochránit svého informátora, ale stojí proti ní příliš silný soupeř – samotná americká vláda. V dalších rolích napínavého thrilleru Nic než pravda se představují Angela Bassettová (Avengers: Endgame), David Schwimmer (Přátelé), Matt Dillon (Jack staví dům) a Alan Alda (M*A*S*H). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (383)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Rod Lurie .. Rod Lurie má reportéry v lásce. Jeho vytvořené investigativní novinářce budete prostě fandit, protože skálopevně brání svůj zdroj proti zájmům národní bezpečnosti. Námět nebyl vůbec špatný, realizaci ovšem proběhla s velkými rezervami. V průběhu jsem měl dvě otázky. Jednu zájmovou a jednu logickou. Kolik za tohle mlčení může dostat vazby / vězení a kdo je tím zdrojem, který tak chrání. Obě dojdou naplnění, jenže zejména ta odhalující mi sílu příběhu oběti pro správnou věc spíše devalvuje. Schválně na kterou stranu se postavíte? Dále jsem nebyl zrovna nadšený z vlezlé kamery do obličejů herců a režisérská střídmost, která cokoliv ostřejšího skryje mimo záběr. Příliš nezaujal ani Alan Alda, zato Kate Beckinsale tuhle roli, která vyloženě nestaví na její kráse, odehrála hodně dobře. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Dosť dobrá politická dráma. Herecký perfektné obsadené a zahrané, ale predovšetkým perfektne napísané a zrežírované, kde divák stále čaká na postupné odhadovanie deja. Začiatok sa síce ťažšie rozbieha, ale keď sa film rozbehne tak konečne stojí za to. Rovnako tak ako záver filmu, ktorý fakt prekvapí. Nothing But the Truth je film, ktorý ocenia a ktorý si vychutnajú len diváci, ktorý majú radi tento žáner, pretože obyčajný divák moc na politické drámy nie je. Rovnako ako ja. 70% - 3* ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Námět rozhodně skýtá prostor pro vybudování "velkého novinářského thrilleru". Jenže laciná televizní výprava a poněkud druhořadé obsazení tomu chtějí jinak. V nich však problém není, ten je především v režii a scénáři. Jednak to celé zaobalují tak nešikovně, že pointa je jasná od prvních momentů a hlavně to po úvodní půl hodině začne přešlapovat na místě způsobem, který nemá obdoby. Vyloží se na stůl veškeré karty, argumenty i morální otázky a rázem to neumí předložit žádné jiné. A tak se mlátí dokola stále jedny a ty samé a ty samé... A ty samé. A ani to by nemuselo být nutně na škodu, kdyby to však fungovalo aspoň v osobní dramatické rovině. Jenže i ta postrádá jakoukoli tenzi (protože pointa je jasná a přitom to na ní až ostudně staví) a nijaká Kate Beckinsale tomu také dvakrát nepomáhá (natož že by to snad táhla), protože se řídí heslem "kdo nic ne(za)hraje, nic nezkazí". Přitom k tak vděčné roli se v kariéře stěží znovu nachomýtne. Mohlo (a mělo) to být výtečné, je to však jen a pouze po všech stránkách ucházející. Nejsmutnější na tom je představa, co by se stejným námětem dokázali lepší scenárista s tím správným režisérem a "ačkovým" ansámblem. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Papírovým novinám zvoní hrana. Dříve, než se z nich definitivně stane relikt minulosti, užijme si těch pár posledních novinářských thrillerů o síle slova a významu investigativní žurnalistiky. Zatímco State of Play bylo o mediální moci, Nothing but the Truth dává pocítit naprostou bezmoc. Krev ve mne, jakožto nekritickém obdivovateli každého, kdo má odvahu čelit protiproudu, vřela ještě více, neboť nedostaneme jediný důvod domnívat se, že by k něčemu velmi blízkému nemohlo dojít. Ne nutně ve Spojených státech, ač ty hrají jistou roli. Konkrétně tamější paranoia a krytí nekalé činnosti ochranou národní bezpečnosti. Nejhorší na tom je, že (téměř) všichni jsou v právu a z právního hlediska nic špatného nedělají. Z hlediska morálního, k němuž bohužel netřeba přihlížet… . ___ Boj s nepřemožitelným soupeřem se Rachel Armstrongové vepisuje do tváře. Proměnu silné sebevědomé, šperky ověšené dámy v drahých šatech v pobledlý stín s vyrudlýma očima je zachycena bez hysterie Eastwoodovy Výměny. O její „nevině“ není pochyb. Basa stírá rozdíly, z vysokoškolského diplomu je kus bezcenného papíru a k nominaci na Pulitzera vám stěží někdo pogratuluje. Rod Lurie ze situace násilně netřískává emoce. Hudbu skoro nezaregistrujete, Rachel propukne v nekontrolovaný pláč jedinkrát. Kontrastně působí manipulativní rozhovor pro televizi, kdy televizní kamera zabírá hrdinčinu tvář en face, aby její navlhlé oči dojaly všechny soucitné divačky před obrazovkou (kamera filmová ji oproti tomu zabírá z profilu, což vytváří dojem bojovnice). Lurie jde v nepodlézání divákovým pudům dokonce tak daleko, že nám jedinou vraždu filmu naservíruje mimo obraz. ___ Nejproblematičtější se může jevit pointa filmu, nahrazující hrdinčino vítězství v klasickém hollywoodském pojetí. Až na tuhle jedinou věc vše prohrála. Možná je to nevěrohodné a patetické, ale dokázali byste vymyslet údernější shrnutí dvou hlavních témat filmu: nevinnost a rodina? V zásadě neběží o nic prostšího než o příběh dvou kariéristek (ze všech jejích rolí zatím nejlepší Kate Beckinsale a ve všech rovinách přesvědčivé Very Farmigy), které chtěly být zároveň dobrými matkami. 85% Zajímavé komentáře: H34D, Fr, gejzuško ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Výborný film, pútavý a zároveň "anti-hollywoodsky", realistický, s dobrými civilnými hercami. Páčila sa mi tá nejednoznačnosť a ambivalentnosť príbehu aj postáv, nič nebolo čierne alebo biele, všetko záviselo od uhla pohľadu, každý mal svoju pravdu a veľa vecí záviselo od rozvinutosti argumentačného slovníka. Veľa z konania hlavnej postavy osvetlil záver, prečo sa dokázala "zriecť" aj syna na úkor "tajného zdroja", takže skladačka do seba zapadla. Nie som právnik a neviem nakoľko je reálne prinútiť novinárov prezradiť svoj zdroj, ale hlavou mi vŕtalo, prečo sa takto netlačilo napr. na Bernsteina a Woodwarda. Ale podstatné je to, že príbeh má hlavu a pätu, napätie, psychológiu, inteligentné spracovanie+ sympaťáka Aldu:) ()

Galerie (58)

Zajímavosti (8)

  • Erica Van Doren (Vera Farmiga) je při výslechu napojena na detektor lži. Je podezřelá ze zalhání své pravé identity. Odborník přivolaný Rodem Luriem po natočení scény režisérovi řekl, že Vera Farmiga dokázala detektor obelhat. (D3VIL)
  • Film sa nikdy nedostal do kín. (Arsenal83)

Reklama

Reklama