
-
Double Exposure
-
Dvojexpozícia
Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller
USA, 1973, 1 h 13 min
Režie:
Richard QuineScénář:
Richard Levinson, William Link, Stephen J. CannellKamera:
William CronjagerHudba:
Dick DeBenedictisHrají:
Peter Falk, Robert Culp, Robert Middleton, Chuck McCann, Louise Latham, Arlene Martel, Danny Goldman, Dennis Robertson, George Wyner, Mike Lally, John Milford, Richard Stahl, Francis De SalesStřih:
Ronald LaVineObsah
-
Doktor Bart Keppel zosnoval rafinovanou vraždu. Poté, co připravil všechno nutné, zavolá paní Norrisové a zastřeným hlasem jí sdělí, že její muž má poměr s Tanyou Bakerovou a že jí důkazy o tom chce poskytnout ještě téhož dne. O několik okamžiků později přijímá Keppel hosty na své filmové představení a mezi nimi i Vica Norrise, kterému jako jedinému nabízí kaviár. Během filmového představení opouští Norris pod vlivem Keppelova psychologického triku sál a je jím zastřelen. Ostatní diváci si myslí, že jejich hostitel celou dobu neopustil místnost a předčítal komentář k filmu. Ve skutečnosti se jednalo pouze o zvukový záznam jeho hlasu. Na místě činu si Columbo klade otázku, jak vrah mohl vědět, že Norris opustí kino uprostřed filmu? Náhodou ochutná kaviár a přepadne jej nesnesitelná žízeň. Poté se objeví Keppel a poručíkovi vysvětluje, že není běžným producentem. Hlavní náplní jeho práce je do filmů vkládat reklamní obrazy. Tak tomu bylo i během jeho poslední zakázky pro Norrisovu firmu.(oficiální text distributora)
- Dr. Bart Keppel je odborníkem na výzkum lidské motivace a také na podprahovou reklamu, tedy na ovládání mysli s pomocí nenápadně podsouvaných informací, kterých si divák není vědom. Právě tímto způsobem Keppel přiměje svého nejdůležitějšího obchodního klienta Vica Norrise, aby v určitou chvíli opustil promítací sál s Keppelovou prezentací. Zatímco ostatní diváci si myslí, že Keppel živě komentuje promítaný film, muž Norrise v předsálí zastřelí. Norris s ním totiž chtěl ukončit spolupráci. Vyšetřovatel poručík Columbo rychle pochopí, kdo je vrahem. Aby však Keppela usvědčil, bude proti němu muset použít jeho vlastní metody...(Česká televize)
- přehled
- komentáře
- zajímavosti
- videa
- galerie
- ext. recenze
- ve filmotéce
- v bazaru
- diskuze
-
Dvojexpozice (S03E04) Photo © NBC Universal
-
- V tomto filmu volá technik na Columba (Peter Falk) jménem Tede. Což odpovídá jménu Theodor. V originálu však technik na Columba volá zkratkou: "tend" (poručík) a chybou překladatele bylo toto slovo přeloženo jako Tedd. (Dawe_Holi)
Rudyamon
Opět jeden z charismatických padouchů („Jsem velmi organizovaný člověk, já nepanikařím!“), velice zajímavý námět (reklama a podprahové záběry, chtělo by to zkusit v bance, snad by to ovlivnilo inkaso nehledě na výši účtu) a několik perliček z Columbova soukromí („Má žena je pomalá, a kdyby mě chtěla zabít, našla by si něco lepšího...“ ), to je několik taháků tohoto dílu. Jinak problémy kolem Columba se v tomto dílu opět trochu zamotávají. Zcela zjevně zazní jeho jméno (Ted... ?) ale jak je to ve skutečnosti... V každém případě je to jeden z nejlepších dílů seriálu a tak 5 hvězdiček - 100% je jako hodnocení zcela na místě. Třeba i kvůli heslu Columba (a třeba i policie jako organizace): „Neprohledávám, jen se dívám!“ :-)(17.4.2016)
Godhaj
,,Vemte si pár hrozinek. Jsou zdravý a plný železa.“ Atraktivní nápad s podprahovými signály dává příběhu šmrnc a břink, ale na druhou stranu jsem se nemohl zbavit pocitu, že tentokrát tomu něco chybí. Columbo mi tentokrát přišel, že jen tak přešlapuje na místě a nemá, čeho by se chytil. Vrah si dělá celou dobu, co chce a doslova vodí poručíka za nos. I závěrečné odhalení viny přišlo tak trochu z ničeho a snad jen proto, aby mohl být konečně konec. Nicméně jako v každém dílu i v tomto je mnoho zajímavých rozhovorů poručíka s ostatními a tak i přes zápory se mi na něj dobře dívalo.(6.3.2015)
Anderton
Podľa mňa jedna z vôbec najlepších častí. Prekvapí už aj nápadom na uskutočnenie vraždy, ktorý sa javí ako značné riziko a v podstate blbosť, ale nakoniec to vyjde. Samotné odhalenie vraha je potom priam lahôdkové, už len z pohľadu dolapeného vraha. Ten si musel dať vo väzení poručíkov plagát na stenu a tam do neho hádzať šípky a zároveň ho neskonale obdivovať. My už sme tak zblbnutí, že nám netreba dávať podprahové zábery do filmov, my si tie brutálne predražené pukance kúpime ešte pred vstupom do sály a dobrovoľne.(9.11.2015)
nascendi
Prehliadka columbovskej série na TV Barrandov mi okrem iného prináša trpké poznanie, že pôvodné nadšenie nad každým dielom série, nahrádza po štyridsiatich rokoch pocit trápnosti nad stereotypom postavy poručíka Columba. U neho rozlišujem iba dve polohy - jednu štandardnú, na ktorú som zvyknutý a ktorá mu priniesla popularitu a druhú, v ktorej charakteristické prvky postavy preháňa ad absurdum. Poručík newyorskej polície potom vyzerá, ako posledný bezdomovec z bratislavskej hlavnej stanice s cigarou ako prejavom bezohľadnosti. Ani Schimanski z Miesta činu nebudil dojem elegána, ale udržal charakteristiku postavy v únosných medziach, čo sa Petrovi Falkovi vždy nepodarilo. V tomto diele napríklad pri nechutnom kŕmení sa kaviárom. Ale všetko ostatné bolo nadštandardné, takže som pri opakovanom sledovaní pridal hviezdičku, lebo kaviár nemôže určovať hodnotenie.(14.6.2015)
Pepinec
Na Columbovi je krásné, že má víc epizod než rok týdnů a stejně se v každé z nich dá najít něco, co ta předešlá neměla. Za to tady je to pořád stejné. Pod každým filmem o poručíkovi se to hemží spoilery, jako by šlo o setkání tuningářů, a já si tak předem nemůžu přečíst vůbec nic, i kdybych nakrásně chtěl, protože bych vás potom asi musel bacit po kebuli... Ale že já vůl se pořád divím, spíš bych si měl konečně začít zvykat.(20.9.2012)