• roswelll
    *****

    Poutavý a dramatický film s dobrým koncem...klasický příběh rodiny, kdy muž odchází za prací, nechává doma ženu s dítětem a ta podléhá nástrahám muže, který o ní kdysi usiloval. Ten po zjištění, že je Katarína v jiném stavu zbabělé prchá, ale po návratu manžela zjišťujeme, že každý z nich má určitý "handicap".(16.6.2016)

  • Vesecký
    *****

    Baladický příběh na motivy povídky významného česko-slovenského spisovatele Petra Jilemnického mi z paměti zmizel, pokud jsem ho tenkrát dávno viděl. A zjišťuji, že má i dnešnímu divákovi co říct. Odchod Slováků za prací byl za "milované" 1. republiky opravdu masový, mnozí z těch, kteří se pak vrátili, snažili se neúspěch z Ameriky i odjinud pokrytrecky skrývat. Ano, Valenčík nějaké peníze přivezl, ale zdaleka to nestačilo na založení dřevařské firmy, byla to spíš silná slova... Část daroval své bývalé milé, která však byla provdána za kamaráda Štefana Padycha. Ten je v cizině nyní a láskychtivá Katarína se po dlouhém váhání Valenčíkovi oddá. Když pak zjistí, že je samodruhá, nyní už bez peněz raději ze vsi zbaběle utíká. Kataríně se naštěstí nepodaří pokus o sebevraždu a se strachem čeká návratu manžela. Přijíždí, o jednu nohu kratší, a manželce beze slov velkoryse odpouští. Film režírovaný skvělým Martinem Hollým ml. a obsazený výbornými herci, které tehdy Slovensko i v Čechách proslavili - Kvietik, Dočolomanský, Machata, Polónyi, Horváth... Milá podívaná a pět hvězdiček.(10.2.2017)

  • Anderton
    ****

    Obľúbená formulka slovenskej literatúry "opustená žena mužom, ktorý išiel na skusy do sveta, podlieha zvodom ďalšieho muža" je v prípade Hriechu K.P. ozvláštnená do filmovej podoby silnou vizuálnou stránkou, premyslenou kompozíciou a vhodne zvolenou hudbou. Psychologický film sa ponára do myšlienok Kači, aby nám poodhalil jej motivácie a ukázal nám, že ľudské rozhodnutia nie sú ani dobré ani zlé, ani správne ani nesprávne, jednoducho ich učiníme a musíme sa neskôr vyrovnať s ich následkami. Hlavne netreba podľahnúť dedinskej náboženskej doktríne a pokiaľ možno nepočúvať dedinské ohováračky, aby sa z toho človek nezbláznil. Nakoniec nejako bude a či to nazveme šťastím alebo nešťastím, je vlastne úplne jedno.(1.12.2013)

  • Autogram
    ****

    Súdy a exekútori pracovali v dávnych časoch na Slovensku oveľa svižnejšie a hlavne pre tých, čo majú peniaze, ako krčmári. Po celý čas film iba tlie ako situácia vo filme. Dusná nálada s bezútešnou situáciou slovenskej dediny je podporovaná monotónnou hudbou. Či to nakoniec aj vybuchne, si treba počkať do úplného konca. –––– Slovenský človek je pracovitý, lebo učiteľkou mu bola bieda a pokora. Teraz sa však časy menia. Roboty bude nadostač. –––– Kača, a list už nečakáš? Tak teda, tu ho máš. –––– Čaká ťa zatratenie večné. Preto ľutuj a čiň pokánie, kým je čas. Lebo beda ti, keď príde deň hnevu božieho.(3.2.2015)

  • gogo76
    ****

    Režisér M. Hollý dokázal točiť výborné filmy. Mnohé z nich nepatria medzi často vysielané a ani tento film som dodnes nevidel. Je to príbeh akých sa po slovenských dedinách odohrali stovky, no napriek tomu film dokáže zaujať. Témy ako peniaze, dlhy alebo nevera sú večné. M. Dočelomanský tu toho veľa nenahral, ale jeho poslednú vetu pred odchodom do Francúzka za prácou budete mať v ušiach rovnako ako jeho manželka..." Nie že sa tu budeš s niekým vláčiť, lebo ťa zabijem!" Manželku a zároveň hlavnú postavu stvárnila pre mňa neznáma česká herečka H. Pastejříková. Veľa toho nenarozpráva, je to žena ktorá je na všetko sama, nemá čas na ženské pletky pred kostolom a často hádže smutné pohľady na poštára, ktorý nie a nie doručiť dopis z Francúzka. Časom sa predsa len zapletie, ale nie s príliš podareným chlapom. Bývalý "blcháč", teraz pracháč z Ameriky. Nemanželské dieťa je na svete a prichádza čas, keď si manželka spomína na manželovu hrozbu...Čo myslíte, zabije? Hudbu v tých časoch nemohol zložiť nik iný ako Z. Liška , ale musím vytknúť dosť hlasné pasáže s hudbou, oproti tým bez hudby. Boli časy, keď sme vedeli robiť dobré filmy. Prečo to dnes nejde? 80%.(17.8.2011)

  • - V čase 16:12, v záběru na jízdu parního vlaku, v pozadí na silnici projede současný osobní automobil. (Ganglion)

  • - Film sa natáčal v lokalitách Huty, Veľké Borové, Habovka, Turček a Jur pri Bratislave. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace