Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dever
    ****

    Po animačnej stránke 100% , ale samotný dej ma nijak moc nechytil. Ako beriem kombinácia westernu, animácie, komédie a dobrodružstva stojí zato, ale jednoducho mi príde stopáž filmu dlhšia ako má a preto ma Rango miestami nudil....75% .............................Soundtrack Hans Zimmer: 1. Welcome Amigo - Rick Garcia [1:06] ,2. Rango Suite [5:57] ,3. Certain Demise [0:24] ,4. It's a Metaphore/Forkboy - Hans Zimmer/Lard [0:43] ,5. Welcome to Dirt [0:58] ,6. Name's Rango [1:31] ,7. Lizard for Lunch - Jose Hernandez/Anthony Zuniga/Robert Lopez [1:26] ,8. Stuck in Guacamole [0:21] ,9. Underground [3:18] ,10. We Ride, Really! [0:50] ,11. Rango and Beans [1:04] ,12. Bats/Rango Theme/Ride of the Valkyries/An Der Schonen Blauen Donau, OP. 314 [4:28] ,13. The Bank's Been Robbed - Rick Garcia [0:22] ,14. Rango Returns [1:16] ,15. La Muerte a Llegado - Rick Garcia/George Del Hoyo [0:44] ,16. It's a Miracle [1:57] ,17. El Canelo - Los Lobos [0:44] ,18. The Sunset Shot [0:53] ,19. Walk Don't Rango - Los Lobos/Arturo Sandoval [2:47] ,20. Rango Theme Song - Los Lobos [3:29],(7.8.2011)

  • Bluntman
    *****

    RANGO není animovaným filmem pro dospělé jenom proto, že si nebere servítky a obsahuje velkou řadu narážek na jiné mediální texty, ale hlavně z toho důvodu, že počítá se žánrově sběhlým a na určité formální konvence navyklým divákem, což je věc, která přichází s přibývajícím věkem. (Vše je motivováno transtextuálně, a tak je poněkud nesmyslné vytýkat, že "tohle jsme viděli jinde".) Ačkoliv může být představa dítěte, které se svého rodiče dožaduje vysvětlení, co to je paradigma, zábavná, poukazuje na to, že k plnému docenění jednoho z nejlepších animáků vůbec je nutné pochopit, o čem vypovídá, a porozumět přitom prostředkům, které k tomu využívá. Jde totiž o pozoruhodné dílo nejenom z hlediska animace, která je nezvykle fotorealistická (práce ILM a konzultace Rogera Deakinse k tomu nebývalou měrou přispěly), ale i co do žánru a dobového významu. Vypráví se zde totiž o tom, že je třeba nastolit nové paradigma, protože se anomálie nakumulovaly, což mělo za následek vychýlení světa z daného řádu - ekonomické jistoty (peníze zde nahradila voda). Je tak nutné se přimknout k tradičním mýtům a vzorcům, které jsou součástí každého správného campbellovského vyprávění. Na to se v obdivuhodně sebereflexivním díle upozorňuje nejenom volbou hlavního hrdiny s tisíci tvářemi (jde o chameleona), ale i přítomností vševědoucích - a ne tak úplně spolehlivých - sovích vypravěčů a okázalým upozorňováním na konstruovanost světa zviditelňováním rámování apod. Zatímco OPRAVDOVÁ KURÁŽ bratrů Coenových je westernový milník, který v podobě biblického podobenství pojednával o tom, že došlo ke změně paradigmatu (podoba klasického westernu je mrtvá), RANGO ve své reflexi postklasického westernu (nejenom toho spaghetti, ale i acid a dalších typů) oroduje za navracení postklasické podoby žánru.(30.3.2011)

  • hippyman
    ****

    caramba, tak tohle být zajímavá pelíkula, amígos! zvláštně skloubit několik žánr, vtip i akci pro niňos, skvělého animaci pro todos, detektývos pro dospělou mučačos y niňas, prostě všechny, kdo se v Prach obrátějí... po Karibiku pro rejži asi celkem štreka až do deserto, voda netéct, a když jo, tak se muset přišla na to, kam a porké... zábavča, sice trocháč largo, ale s músikou od Juana Cimra hódně příjemná zážitka! netradiční, zkraje ukecaný, leč fajná amýma biják. 70%(28.10.2011)

  • JFL
    *****

    Po Wesu Andersonovi se na pole animace vydal další režisér hraných filmů, od kterého by to člověk na první pohled nečekal, a ukázal nám, jak jednotvárné jsou všechny ty průmyslové animáky od DreamWorks, Pixaru i ostatních specializovaných studií. Na druhou stranu ale coby tvůrce filmů se silným podílem počítačově generovaných efektů, postav i celých sekvencí má vlastně Verbinsky k animaci blízko, a právě jeho autorský projekt, kde mu po dlouhé době na zátylek nefuněli agenti Smithové od Disneyho, ale naopak ho pošťuchovali kreativní blázni z Nickelodeon Movies, dovolí divákům nahlédnout míru jeho tvůrčí osobitosti. S "Fantastickým panem Lišákem" pojí "Ranga" jednak zastřešující nadsázka a sebereflexe žánrových schémat, ale také vizuální stylizace stranící se jednoduchých tvarů a pestrých barev typických pro konkurenci. Konkrétně zde sice máme počítačovou animaci, ale její stylizace se naopak přiklání k ušmudlané hyperrealističnosti s přemírou groteskních, až karnevalově vyšinutých detailů Verbinského pirátské série. Většina postaviček tak disponuje výraznou osobností, která se vepisuje do nejmenších detailů jejich pohybů, zatímco na obecné úrovni design zdejších postaviček zvířecího divokého západu působí spíše jako sbírka vyřazených exponátů školního kabinetu biologie než zářivých fotek ala National Geographic (viz např. "Legenda o sovích strážcích"). Vedle vizuálu ale má "Rango" v rukávu své košile schované ještě nečekané eso v podobě zastřešující metažánrové sebereflexe, která z filmu dělá podívanou, na kterou spíš budou rodiče nutit jít děti, než naopak. Vlastně svými mnohovýznamovými dialogy vztahující se k povaze hrdinství, role konkrétních narativních tropů a svázanosti hrdinů s jejich příběhy představuje jízlivou reflexi toho, jak jsou animáky paradoxně a v zásadě proti svému niterné povaze omezované tím, že aspirují na to být jako hrané filmy, potažmo jak je svazuje, že už to od nich diváci automaticky očekávají. Fakt, že inťošácká zlomyslnost zabalená do hávu zaprášeného a odrbaného westernu dostala Oscara za nejlepší animovaný film, je vlastně pak naplnění dalšího schématu - outsider dochází šťastného konce a je přijat mezi většinovou společnost.(7.5.2014)

  • xxmartinxx
    *****

    Být Pixarem, bál bych se. Velmi bych se bál.Rango je chytrá pocta klasikám, má úžasný humor, skvělé herci v původním znění. Navíc dokonalou animaci opět o něco posouvající hranici. Představuje bez přehánění krok kupředu pro CGI animáky, hlavně co se přístupu týče, kterému přeji úspěch alespoň v tom, že si ho jeho diváci najdou. 90%(20.3.2011)

  • - Ve filmu se objeví několik narážek na filmy, ve kterých hrál ústřední dabér filmu Johnny Depp. Například scéna, kde Rango omdlí a je stínkami odtažen do bílé pouště, se velmi podobá stejné scéně z filmu Pirátů z Karibiku: Na konci světa (2007). Dialog, ve kterém o sobě Rango říká, že je nikdo, odkazuje na film Mrtvý muž (1995), kde ztvárnil Depp postavu jménem Nikdo, a postavy z vozidla, na které Rango dopadá na začátku snímku, se shodují s charaktery ze snímku Strach a hnus v Las Vegas (1998), ve kterém Depp rovněž ztvárnil jednu z rolí. Současně je Rango druhá postava Johnnyho Deppa, která "řeší své problémy jednou kulkou". První postavou byl Jack Sparrow v sérii Piráti z Karibiku. (NiaWolf)

  • - Johnny Depp vedle Ranga nadaboval také Larse. Stephen Root pak propůjčil hlas dokonce trojici postav, a to Docovi, Merrimackovi a Mr. Snugglesovi. (Pir.z.Ka)

  • - Hans Zimmer využil v soundtracku skladby "Na krásném modrém Dunaji" od Johanna Strausse nebo "Valkýra" od Richarda Wagnera. Zároveň se inspiroval hudbou z westernových snímků, například z filmu Tenkrát na západě (1968).. (korect)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace