Režie:
Tom HooperScénář:
Lucinda CoxonKamera:
Danny CohenHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Matthias Schoenaerts, Ben Whishaw, Amber Heard, Sebastian Koch, Adrian Schiller, Emerald Fennell, Claus Bue, Angela Curran (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Film Dánská dívka vás zavede do Kodaně dvacátých let minulého století. Einar Wegener (Eddie Redmayne) patří k nejlepším dánským malířům své doby, jeho žena Gerda (Alicia Vikander) mu přitom poskytuje maximální podporu a přitom se sama snaží prorazit jako portrétistka. Pozvolné borcení jejich harmonického vztahu odstartuje banální příhoda – Gerdě, která připravuje sérii baletních portrétů, nedorazí figurantka, a Einar svolí, že své ženě bude sedět modelem, oblečený do baletního kostýmu. Intenzivní spojení s ženským elementem v Einarovi rozpoutá obrovský emocionální zmatek, s nímž se vyrovnává nejprve „nevinnou" hrou na tajemnou dánskou dívku Lili, a později čím dál silnějším přesvědčením, že pouze jako žena dokáže být šťastný. A byl by ochoten podstoupit cokoliv, aby jeho transformace byla dokonalá. Během této proměny ho věrně provází jeho Gerda, která díky své nové múze Lili sice konečně prorazila jako umělkyně, ale zároveň ztratila svou životní lásku. (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (666)
Nechci tady zpochybňovat zdejší modlu Leonarda DiCapria určitě zahrál v Revenantu skvěle, ale to co tady předvádí Eddie Redmayne je ještě o třídu výš, ale hold dát Oscara někomu dvakrát po sobě a ještě na úkor Lea to by se přetočila planeta na ruby. Alespoň, že Alicia nafasovala plešku, protože i ona předvedla jedinečný výkon. Nechci snižovat příběh je určitě velmi originální, Danny Cohen udělal nádherný obrazový kompozice, skvěle vyplňoval prostor, ale přesto všechno tady herecký výkony přebíjejí samotný film i když rozumím tomu že mnoho lidí tento film osloví a TV budou nadšený absolutně. ()
Krásný a poetický film s úžasnými výkony Eddieho Redmaynea a Alicie Vikander. Naprosto fantastická výtvarná stránka (kamera, výprava, kostýmy) - vše perfektně ladí a je pastvou pro oči. Čistá filmařina. Jak jsem měl problém s Královou řečí (všechno hezké, ale totálně bez duše), tak Dívka z Dánska má emocí na rozdávání, přičemž velký podíl na tom má můj skladatelský oblíbenec Alexandre Desplat, jehož soundtrack je opět nebesky krásný. Ještě jednou - úžasný divácký zážitek.__________P.S.: Pokud Eddie Redmayne získá Oscara, bude to právem. ()
Uvědomil jsem si to sice až po skončení filmu - natolik byli Redmayne s Vikanderovou úchvatní - ale kýčovitější kus jsem už hodně, hodně, hodně dlouho neviděl. Přetvořit z hlediska lékařské (potažmo asi i společenské) historie nepochybně významný příběh v rozhodné době cca pětačtyřicetiletého Einara Wegenera a jeho o tři roky mladší ženy na tragickou romanci dvou fyzicky velmi atraktivních mladých lidí, se všemi těmi kudrlinami okolo, to chce silný produkční záměr:) A to nejsem nijaký bijec "duhových lidiček", který vidí za každým slovem a obrazem transgenderovou lobby:) Nebýt umění obou hlavních představitelů, bylo by to možná až urážející, jakou uslzenou selanku pro masy z té silné látky Hooper vytvořil. Nelituji v žádném případě těch skoro dvou hodin, které jsem s Dánskou Dívkou strávil, ale mám skoro problém zprůměrovat jednotlivé složky, které si v hlavě hodnotím, na červených 70%. ()
Filmy Toma Hoopera môžeme rýchlo odbiť slovom midcult, alebo ich formu môžeme považovať za jeho osobitý filmársky štýl. Pravda bude niekde uprostred, ak totiž podľa každého záberu spoznáte režijný rukopis, nikdy to nie je na zahodenie. Prvá polovica, ktorá sa mi páčila viac, nám ukazuje, ako to vyzerá v harmonickom manželstve dvoch inteligentných ľudí. Pripravuje pôdu pre polovicu druhú, aby tu manželka ukázanú oddanosť naplno prejavila. Napriek tomu všetko to porozumenie naokolo nepôsobí úplne presvedčivo. Emócie sú držané pod "pokličkou", dialógy často pôsobia dojmom, že si ich postavy vopred premysleli, aby preboha na seba nezačali kričať a hádať sa. To by sa v tak naleštených priestoroch nehodilo. Napriek výhradám film zanecháva pozitívne pocity. Vďaka príjemnému prostrediu Kodane a Paríža a výkonu sympatickej Alicie Vikander. Jej postavu by totiž chcel mať každý muž za manželku. Ak chápajúci lekár, tak jedine v podaní Sebastiana Kocha. ()
Přesně před rokem jsem byl velice mile překvapen Teorií všeho, která nesla téměř totožné propriety jako Dánská dívka. Tenhle film mě však vůbec nezajímal tématicky a Eddieho Redmaynea nezahanbuju úplně, ovšem taktéž ho v lásce příliš nemám, takže jsem chtěl tento potenciálně oscarový kousek vynechat. Nojo, jenže duší tohoto filmu neoddiskutovatelně je vycházející hvězdička, ve všech směrech dokonalá, Alicia Vikander, která měla loni naprosto luxusní rok a rozhodně doufám, že bude v dobré práci pokračovat. Nejsem a ani rozhodně nebudu jediný, kdo se podivuje nad tím, že je nominována za vedlejší roli, když je filmu stejně důležitá jako hlavní "mužská" postava (časově jsem to neměřil, ale podle mě to fakt vyjde skoro nastejno), ovšem toho plešouna prostě musí uzmout, jinak budu naštvaný na celý svět. Celkově ničím nevyčnívající oscarovka, která se hlavně v závěru snaží ždímat emoce a odvážné téma v některých ohledech zmatkovitě představuje. Například jsem se v jisté rovině ztrácel v časovém rozpoložení děje a jestli se odehrává ještě v Dánsku nebo ve Francii, ale to je jen drobnost v jinak bezchybné režii...7/10 ()
Galerie (110)
Zajímavosti (17)
- Na režiséra Toma Hoopera se snesla kritika za to, že do role dánského malíře obsadil heterosexuála Eddiho Redmayna a ne skutečného transsexuála. Režisér poté prohlásil, že si nikoho jiného v této roli nedokázal představit. (Duoscop)
- Jako Einar Wegener byla původně obsazena Nicole Kidman, ale odešla poté, co byl projekt několikrát odložen. Později přišel na palubu Tom Hooper a rozhodl se do role obsadit Eddie Redmayne. (Jocker94)
- Sebastian Koch hraje skutečného Magnuse Hirschfelda, který si i zahrál ve slavném homosexuálním filmu Anders als die Andern (1919). (NinadeL)
Reklama