Reklama

Reklama

Ip Man 2

  • Hongkong Ye Wen 2 (více)
Trailer 2

Po tom, čo hrdinský Ip Man (Donnie Yen) počas Druhej čínsko-japonskej vojny v súbojoch s Japoncami dokázal svoje jedinečné bojové schopnosti, utiekol v roku 1949 do Hongkongu, kde by rád založil školu bojového umenia Wing Chun. Keď sa o tom dozvie mocný Majster Hung (Sammo Hung Kam-Bo), poverí Ipa neľahkou úlohou, ktorá sa začne časovo obmedzeným náročným súbojom s viacerými bojovníkmi ovládajúcimi rôzne bojové umenia – Ip Man si má získať ich rešpekt a úctu... nebezpečenstvo mu však hrozí i od jedného skorumpovaného policajného intendanta a od britského boxerského šampióna prezývaného Twister (Darren Shahlavi). Ip Man však tentoraz nebojuje len za česť čínskeho ľudu, ale i o možnosť otvoriť si vlastnú školu bojových umení... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (446)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Snad malinko melodramatické a přímočaré, ale ta idea Ip Manovské dvojky je rovněž velmi jednoduchá – bojová umění nejsou o kopech, nýbrž cestou duševního a duchovního rozvoje člověka. Což může samozřejmě vyústit v to, že vám v hospodě pořádně nabančí, jak se akademičtějším bojovníkům sem tam stává a jak se i zde odráží v konfliktu mezi britským rváčem a slabším Ip Manem coby zpozdile kolonialistickou synekdochou mezi zlými britskými okupátory, násilným zločineckým spolkem, jež po sobě zanechal snad jen dva památníky: hru zvanou fotbal a výraz „fuck off“, a ustrčenými asijskými raby. Karate, kung-fu ad. je a vždycky bylo hlavně o diplomacii (vzpomeňme Seagalovo aikido, kde dokonce nejsou útočné chvaty), o ovládnutí sama sebe a pokorných mistrech, kteří si celý život vyčítali, že zlomili ruku zloději, který je napadl, což vystihuje nejlépe policejní komisař Fatso, ten nejméně bojující, respektive vůbec nebojující, co to hraje na obě strany - dovedl diplomacii na maximum a nebojuje vůbec. Není v tomhle náhodou zakletý základní rozdíl mezi Evropou a Amerikou? V Evropě kdykoliv dojde na generační dialog, končí distancí a bariérami mezi lidmi, zatímco v protestansky smýšlející Americe rázným činem, který tyto bariéry roztíná. Pesimismus a zachmuření, to se v USA opravdu nikdy nenosilo a nosit nebude. O čem je vlastně Van Dammův Dvojitý zásah, jak ten se staví ke generačnímu dialogu? Je o dítěti, kterému zabijí rodiče a které, až vyroste, oba rodiče pomstí. Není tohle náhodou vrcholně etický moment, pomstít smrt vlastních rodičů? A pak že jsou americké filmy násilné a vedou mládež špatným směrem. Evropě náramně vyhovuje ohánět se pacifismem a nechávat špinavou práci s bagdádskými či balkánský řezníky na americkém Rambovi. Z jisté perspektivy násilné americké filmy skrývají ve skutečnosti etické jádro postav, z nichž každá má dobrou povahu, je morálně založená a poslušná zákonů přírodních i lidských, a je tudíž zcela jasné (a taky od nich hezké), že těchto svých schopností používají výlučně ke konání dobra. V tomto ohledu by pedagogické sdělení těchto příběhů, i na úrovni dětské četby, bylo naprosto přijatelné, neboť i jednotlivé epizody, vložené do vyprávění, v nichž se násilí objevuje, se zdají být rovněž zaměřeny k závěrečnému odvržení zla a triumfu poctivosti. Jenže to ti slušní, hodní humanisté nahlížející na filmy přes ideologický a psychoanalytický mustry nikdy nepochopí a radši budou potvrzovat starý známý, že každý Evropan v sobě má malého Adorna a malou Lauru Mulvey. Potrestané zlo a šťastné konce Evropanům zkrátka nevoní, vidí v nich kýče a hladivost, viz známé pošklebky na účet Menzela, který za normalizace namísto ostrých výpadů poetizoval, za což mu nemůže přijít vybraná obec mravokárců dodnes na jméno. Dospěli jsme k důležitému poznatku: dobře končící filmy dostávají špatná hodnocení, špatné končící filmy dobrá hodnocení. Takové jsou zákonitosti - třebaže se dobře končící film může krýt s tím, že bylo spravedlnosti učiněno zadost. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

To čo prvý diel začal, druhý dokončil. Hollywoodsky heroizmus a patos prijal Hong Kong za vlastný. Ip Man 2 je Hong Kongský Rocky, je to symbol národného patriotizmu, vycibrený blockbuster jasnie mieriaci na svoju cieľovú skupinu a do puntíku spĺňajúci všetko, čo sa od neho očakáva. Publikum očakávujúce akčný spektákel jasa radosťou, hardcorový fanúšikovia kung-fu sú mierne rozčarovaný. Kritizovať však mainstreamovosť a klišé je zbytočné. Ip Man 2 je stále film, kde je v prvom rade braný ohľad na špičkovú bojovú choreografiu a početné súboje, predvádzané legendami Hong Kongského filmu (znalcov poteší prítomnosť veterána Fung Haka, ktorý sa aktívne zapojí do jedného súboja). Fakt, že po historickej stránke je to vymyslená rozprávočka bez mihnutia oka odpúšťam. A to koli tomu, že je viac ako jasné, že vďaka úspechu a popularite Ip Man znova naštartuje záujem o filmy s bojovou tématikou, či už o čínske bojové umenia ako také (veľký úspech, viac peniažkov, viac filmov). Vďaka Donnie za to, že kung-fu sa znova stalo (aspoň na nejakú dobu) regulérnym filmovým žánrom. A ten až dojemne úžasný epilóg....cítim vo vzduchu film o Bruceovi Lee ;-). (9/10) ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Čína opět zamávala rudými prápory a poslala mistra Yipa rozdrtit nejen nekalou konkurenci z hongkongských škol bojových umění, ale hlavně ukázat, jak jsou běloši netolerantní, nečestní, zákeřní, zlí burani. A uživatelé ČSFD žerou čínským soudruhům tuhle plytkou agitku i s navijákem. No budiž: však lze těžko spočítat, kolikrát už v (nejen) hollywoodských filmech byli za kokoty nažloutlí šikmoocí obyvatelé této zploštělé koule rotující vesmírem. Dokud se bitky držely reality a fyzikálních zákonů, byla jsem ochotná ignorovat to blboučké dějové pozadí a jen se kochat fascinujícími pohyby. Kdykoliv mistři bojových umění překonali gravitaci, spokojila jsem se s rezignovaným povzdechem. Ovšem finále v ringu bylo natolik nudnou záležitostí, že mnou cloumá stěží odolatelné nutkání ohvězdičkovat pana Yipa a jeho vlastenecké eskapády podprůměrem. Kromě toho mám vážnou výhradu k maskérům, kteří asi nikdy neviděli, jak vypadá člověk po úderu pěstí na oko: žádné decentní zrudnutí, ale otok jak kravinec, co bulvu zavře, pročež i běloch rázem vypadá jako číňan. Děsím se, co přinese třetí díl. 50% ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Zvěsti o méně přehledných bitkách a rušivém drátování se díkybohu nepotvrdily - souboje se až na pár okatých drátů drží v mantinelech, které nastolila jednička, a i když už žádný fight nebere dech jako Donnieho drcení deseti japonských karatistů, líbivé a efektní jsou všechny, a minimálně bojová exhibice mistrů na stole si říká o častý replay. Filmu prospívá zajímavější dramatický oblouk, přestože linie s britským boxerem až příliš čpí obšlehnutím mustru z čtvrtého Rockyho. Při vší úctě k Shahlaviho boxu, dovedu si představit poutavější bojové styly na poměřování s Donnieho wing chunem. Jinak spokojenost. 8-9/10 ()

imf 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně přirozená návaznost na první díl potvrzuje, že celek je tentokrát víc než součet jeho částí. Dvojka funguje skvěle jako dovětek ostřeji laděné jedničky. Japonskou nevraživost střídá neochota hongkongských mistrů dělit se o svůj píseček, pýchu japonského karateky střídá arogance britského boxera a ve finále tu opravdu máme Rockyho na čínský způsob. Je to však pouhá třešinka na dortu - Donnie si do nástupu Shahlaviho silových exhibic plně vystačí se svými žáky a konkurenčním Sammo Hungem. Jejich vztah, stejně jako Hong Kong samotný, šel možná prodat lépe, ale filmu prospívá i to, že ubral na naléhavosti předchozí kapitoly. Válka skončila a i když je doba zlá, máte pocit, že to Yip Man konečně může pořádně rozbalit. Wilson Yip se naštěstí nikdy neuchýlí k přehnanému drátování nebo akčním ohňostrojům - hraje na city a klasická oldschoolová klišé o zlých Britech, namyšlených učitelích ze sousedních škol a studentských potyčkách. Sedí to báječně i v moderních barvičkách a přepiplaných kulisách. Donnie navíc do role napodruhé zapadnul ještě o sáh hlouběji, takže mu fandíte takřka instinktivně. A máte pocit, že kdyby kluci natočili trojku, bude z toho série, kterou hongkongské kung-fu od dob Once Upon a Time in China nepamatuje. Jen ty matné dialogy, prokreslení postav a občasné kličky zabraňují, abych oba díly hodnotil výše. Dohromady ale působí silně a promyšleně, jako by Yip skutečně počítal s nějakým vyšším plánem, ve kterém všechno zapadne až do třetice. Tak hoši, vytáhněte "dřeváky" z kůlny a hurá znovu na plac! ()

Galerie (61)

Zajímavosti (8)

  • Herec Huang Xiaoming (Wong Shun-Leung) se na svoji roli připravoval svérázným způsobem, když svůj hotelový apartmán změnil v tělocvičnu, kde na přistavěných dřevěných figurínách procvičoval bojové umění Jung-čchun. (Conspi)
  • Veškeré neakční scény herce Sammo Hunga (Hung Chun-Nam) byly z důvodů hercovi operace srdce odtočeny jako první a bojové scény byly natočeny až poté. Všechny akční scény i přes svůj zralý věk odtočil na vlastní pěst, což vedlo k několika poraněním. Jedním takovým byl i ostrý úder do obličeje od Darrena Shahlavio (Miller/Twister). Ten Hungovi způsobil tržnou ránu, která, ačkoliv si později vyžádala několik stehů, nedokázala herce přimět k odchodu do nemocnice, dokud danou scénu kompletně nedotočí. To mu zabralo několik hodin. Ve svém pozdějším prohlášení uvedl, že svými zraněními nechtěl zdržovat natáčení. S vlastními bojovými výkony, omezenými jeho srdeční slabostí, byl ale nespokojen. (Conspi)
  • Na konci filmu se objeví malý kluk, který se představí jako Bruce Lee (Dai-Yan Jiang), a Yip Man (Donnie Yen) ho odmítne trénovat pro mladý věk. Ve skutečnosti začal Bruce Lee trénovat Wing Chun u Yip Mana ve svých 13 letech poté, co prohrál souboj s členem konkurenčního gangu v Hong Kongu. (JardaBauer)

Reklama

Reklama