poster

Kovbojové a vetřelci

  • USA

    Cowboys & Aliens

  • Slovensko

    Kovboji a votrelci

Akční / Thriller / Western / Sci-Fi

USA, 2011, 114 min (SE: 135 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kaka
    **

    To, co se ze začátku jeví jako neotřelá bejkovina, plná šťavnatého vizuálu (je zde vidět rukopis režiséra Ironmana) se postupem času mění v kupu klišé a tupou přehlídku vizuálních efektů rozličných forem i kvalit. Dlouhou dobu jsem neviděl něco koncepčně a dramaturgicky tak nezvládnutého, jako je závěr tohoto filmu. Klišé na klišé - finální bitva a classic katarze, kterou jsem viděl milionkrát předtím. Od tohoto kousku už dle názvu možná nikdo nic moc nečekal a ani se nedočká. Nechápu ten šílený rozpočet.(1.1.2012)

  • kinej
    *

    Podle mého je John Favreau coby režisér velmi přeceňován. Na to k jakým produkcím inklinuje mi přijde, že je sice precizní řemeslník, ale jeho filmy nemají šťávu a tempo. Což je špatné, obzvlášť když těžištěm filmu by měly být akční pasáže, či bombastické efekty. Kovbojové a vetřeci je prostě nuda, navíc nuda stojící na mizerném scénáři. Tam kde dříve režiséra zachraňovali herci svými výkony, jsou nyní jen unylé konverzační pasáže o ničem. Žádná z postav nemá, žádnou hloubku ani charisma a protagonisté ani nemají co by na postavách herecky vymýšlely. Tenhle film si Ford, Creig a ostaní prostě jen odkecali. A některé dialogy jsou tak kýčovité až to bolí. Jediné co je příjemné sledovat, je výprava filmu, jinak je to úplně ale úplně o ničem.(19.3.2012)

  • Shadwell
    *

    U Thorových vousů, co to je? ____ Vzhledem k pravidelnosti, s jakou se tu střídají scény ve dne a scény v noci, bych si dovedl představit Kovboje a vetřelce jako cvičení pro studenty třetího ročníku na katedře kamery. Studenti by si na histogramu cvičili správné nastavení expozice. Úloha by ovšem byla ztížena ještě výběrem kamer, jelikož čipy digitálních kamer jsou vysoce citlivé na přeexpozici ve světlech a naopak dobře drží podexpozici až na šum, který se může v určité části projevovat, tudíž by je studenti používali ve scénách ve dne. Známka by se snižovala za mizející detaily v bílé, které jsou nejčastějším prohřeškem u digitálních kamer, zvlášť při neopatrném zacházení s vysokými jasy a lesky. Naopak v noci by se sáhlo ke klasickým analogovým kamerám, které mají horší odezvu v nízkých hladinách osvětlení, tudíž by se sledovalo, zda nemají studenti podexponované záběry bez kresby detailů v černé. ____ Ódin nám pomáhej!(30.12.2011)

  • Hakha
    **

    Tak nekonzistentní guláš jsem nečekal a každým novým filmem Jona Favreaua mě připadá, že parádní první díl Iron Mana byla z jeho strany jen náhoda. Režijně nezvládnutá nuda, která proteče mezi prsty a druhý den si na tuto podívanou nevzpomenete. Napětí, gradace, pocit nebezpečí, cool akce a zajímavý příběh se zde hledá horko těžko. Za tolik peněz tak málo muziky a to si tak neotřelá variace westernu a sci-fi s excelentním obsazením zasloužila více, než jen přímočaře nedomrdlou podívanou bez nadhledu. Proč mimozemšťané kradou lidská těla mě doteď zůstává záhadou… logických děr zde není poskromnu a tak tuto podívanou, která stála za houby hodnotím 1,5 hvězdičky…(30.11.2011)

  • DaViD´82
    ***

    Problém není v tom, že celý scénář se skládá pouze z těch tří slov v názvu, ani v neopodstatněně přepálené stopáži (platí minimálně o cca patnáct minut prodloužené verzi), ale ve Favreauovi samotném. Neumí a ani nemá cit pro atmosféru a akci. Což u filmu, kde o nic jiného než atmosféru a akci nejde, je poněkud na obtíž. Škoda také, že se to bere tak smrtelně vážně, tahle póza tomu sedne jen během stylového úvodu.(11.2.2012)

  • - V průběhu let se na projektu vystřídalo víc jak 10 scénáristů. [Zdroj: Svět filmu] (Jeremy.jk)

  • - Americký spisovateľ Steven Joh Bushi žaloval tvorcov filmu za to, že údajne pracovali s nápadom, ktorý mu ukradli. V žalobe tvrdí, že štúdio DreamWorks kúpilo práva na údajný plagiát jeho príbehu. Podľa Stevena bol príbeh vymyslený už v roku 1994 a zverejnil ho v komiksovej antológii "Bizzare". Štúdio sa rozhodlo prípad nekomentovať. (Greenpeacak)

  • - Na filmu se poprvé začalo pracovat v roce 1997, kdy Universal společně s DreamWorks koupili práva na do té doby nepublikovaný námět. [Zdroj: Svět filmu] (Jeremy.jk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace