Režie:
James NguyenScénář:
James NguyenKamera:
Daniel MaiHudba:
Andrew SegerHrají:
Alan Bagh, Bonnie Steiger, James Z. Feng, Joe Teixeira, Whitney Moore, Thomas Cokenias, Danny Webber, Tippi Hedren (a.z.), James Nguyen, Daniel Mai (více)Obsahy(1)
Ona je úchvatná modelka a on úspěšný mladý prodejce softwaru. Do jejich slibně se rozvíjejícího vztahu ovšem krutě zasáhne matička příroda, když skrze své opeřené tvory začne lidstvu oplácet staletí znečišťování a dalších bezohledností. (Festival otrlého diváka)
Videa (1)
Recenze (120)
Není náhodou, že tento snímek rozdělil diváctvo na dva nesmiřitelné tábory - ty chytřejší, kteří pochopili, že se jedná o evidentní provokaci a že je film tak špatný záměrně a druhou (je smutné, že početnější) skupinu hlupáků, kteří žijí v bludu, že něco tak špatného v každičkém záběru a v každičkém detailu vzniklo nedopatřením. Samozřejmě, že se mi na této databázi nedaří svoji inteligenci skrývat a vysloužil jsem si přezdívky jako nejostřejší tužka v penálu, či nejbystřejší liška v revíru, tudíž je zřejmé, ke které skupině diváctva patřím já. Nezbývá než podepsat, že je Nguyen opravdu genius. Tímto svým filmem mi velmi prodloužil život, protože jsem se smál od začátku až do konce. Nedokážu si vybrat jednu věc, která by byla na filmu nejhorší. Je zde špatně úplně všechno. Tento film je reklamou pro začínající filmaře, jak by jejich film za žádných okolností neměl vypadat. Připravte se na vrcholovou ukázku toporného herectví, extrémně špatné dialogy, které mnohdy nejsou slyšet, protože si postavy nejraději povídají u burácejícího moře, nesmírně špatný děj, který postrádá jakoukoli kontinuitu, vstupují do něj postavy a situace, které z hlediska dalšího vývoje nemají ani nejmenší význam. Úplnou třešničkou na dortu jsou ovšem efekty, na které si sice musíte notnou dávku času počkat, protože nejdříve musíte absolvovat asi 40minutové seznamování hlavních postav, ale jakmile se objeví na scéně ptáci, tak už jsem se nepřestal až do závěrečných titulků smát. Snímek je plný nesmírně vtipných detailů, které snad nikdo kromě mě, nemá šanci na první zhlédnutí postřehnout. [90 %] ()
Živý a velmi svérázný dabing v rámci Brakfestu byl prostě NEJ a já musím dát plnou palbu i kdybych nechtěla. Obávám se ale, že v originálním znění a bez party přátel by mě film tolik nebavil. Zábavná byla také organizátorská vsuvka v podobě rozdaných ramínek a následném ohánění se po papírových vlaštovkách! Takhle jsem se dlouho nenasmála..:-)) ()
Ježíši, co to bylo? Mám rád horrory se zvířaty, ale tohle už bylo moc. Otřesné amatérské herecké výkony. 50 minut sledujeme seznamování jeblé modelky a rádoby finančního poradce, který všude courá jako posraný. Konečně dojde na sex (záběr na mazlící se chodidla). Ráno se v posteli probudí (oba oblečení!) a slyší za oknem rámus. Vedle sebe jsou ve vzduchu orli. Občas mávnou křídly a jsou v řadě, jako by je někdo pověsil na prádelní šňůru. A takhle je to celou dobu. Vzadu lítá pár orlů, ostatní jsou ve předu jako nějaká šablona. Grafika a triky na úrovni 4-letého děcka. Jedna scéna mne však rozesmála: Cestující z autobusu jsou napadeni orli. Tedy, ti je hromadně pokálí trusem a lidé umírají (asi kyselina :-)) Padají na zem v řadě. Jedna padající tlustá cestující měla na zemi mezi mrtvolami málo místa a tak prostě ty těla posunula. ODPAD JAKO HROM! ()
Nejlepší akčně-katastrofický a lyricko-epický horror všech dob, a navíc se závažným ekologickým poselstvím. Nguyen je génius a já ve své slovní zásobě nemám dost superlativů, abych jeho veledílo náležitě vychválil... Mistrovský scénář, propracované a hluboké dialogy, strhující herecké výkony, precizní kamera, fantastický střih, famózní hudba, křišťálově jasný zvuk a hlavně brilantní trikové efekty, které jsem ještě nikdy a nikde neviděl. Je to i husté, vymazlené a sofistikované, aniž bych ovšem vlastně věděl, co tato adjektiva přesně znamenají (jasně že vím, to byla jen hyperbola). Zkrátka a jednoduše je to královská zábava od první do poslední minuty, skvost mezi skvosty, perla neodadaismu, klenot absurdity a PAST NA MIMONĚ - je mi opravdu hluboce líto všech zdejších "odpadářů" s tak smutně úzkým duševním obzorem, že nepochopitelně vůbec ale vůbec nepochopili... A úžasné jsou zdejší sáhodlouhé rozbory a konkrétní příklady a důkazy toho, PROČ a JAKÝ to vlastně je odpad... Copak jste proboha všichni spadli z višně??? Absolutně mi nejde na rozum, že může být taková spousta lidí tak neuvěřitelně nedůvtipných, je to poněkud děsivé a skličující zjištění... Nguyenův film by se dal tedy úspěšně použít i jako test inteligence, protože zjevně dokáže spolehlivě oddělit zrno od plev; na jeho nepříliš rafinovaný lep totiž zdá se prostoduše sedne valná většina všech mimoňů... A jestli teď stále ještě někdo tápe, pak tedy s dovolením dovysvětlím polopaticky - Birdemic je SAMOZŘEJMĚ tak příšerný a dementní SCHVÁLNĚ, kdo má aspoň průměrné rozumové schopnosti, měl by na to SAMOZŘEJMĚ přijít sám... ()
Budu neobyčejně fér a napíšu, že někde v archivech nepředstavitelně špatných tvůrců se možná válí ještě amatérštější filmové výtvory, ale sám tomu vlastně nevěřím. Birdemic je jasně nejhorší film, jaký jsem kdy viděl - a do karet mi hraje i fakt, že to James Nguyen bere jako smrtelně vážný eko-alarm, přičemž se sám devalvuje úplně každou filmařskou složkou a volbou. Chápu, že tomu dá spousta lidí ironických 5*, a i já se vlastně náramně pobavil, ale spíše jsem byl soustavně knockoutován zjištěními, do jakých extrémů příšernosti se dá filmařina posunout (a to se zdaleka netýká jen triků). Určitě ale Must-see záležitost a pro mě zatím nejzaslouženějších 0% v dějinách kinematografie. ()
Galerie (7)
Photo © Severin Films
Zajímavosti (4)
- Režisér James Nguyen film propagoval tak, že svou dodávku oblepil reklamami, umělou krví a ptáky. (L_O_U_S)
- Mnoho jmen v titulcích je vymyšlených, protože režisér James Nguyen chtěl, aby film vypadal profesionálněji. (L_O_U_S)
- Film měl být původně poctou klasickému Hitchcockova hororu Ptáci (1963). (toomm)
Reklama