poster

Birdemic: Shock and Terror

Horor / Thriller / Romantický

USA, 2010, 90 min

Režie:

James Nguyen

Scénář:

James Nguyen
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vampireman
    odpad!

    Největší shit co jsem kdy viděl, absolutně nezvládnutej kde se dá. Po dvaceti minutách jsem to proklikával, protože na to se nešlo dívat. "Herci" jsou absolutně toporní, bez emocí nebo hereckýho umu, úplně trpí a my s nima (představitel hlavní role je k smíchu, protože vždycky po herecky vypjatý situaci udělá megatrapný stavy). Střih vypadá tak, že na scénu dvě sekundy čumíme, než se tam něco začne dít. Režie je pomalá a nejvíc nudná (mezi vrcholy nudnosti patří jízda do práce). Dramaturgie nulová. Celou dobu do toho hraje sračkoidní ambientní hudba jako ukradená ze supermarketu nebo z Maria. A v 45. minutě filmu přijdou ptáci ... Seminář z IVT hadr. Žasnul jsem, co jsou někteří lidi schopni vytvořit a prezentovat to jako film. Dva typy ptáků (černý a hnědý) mávaj křídlama, pomalu plachtěj a lidi po nich šlehaj ramínkama ze skříně a předstírají zuřivou bitvu a ptáci jenom kníkaj. Občas jeden spadne, nebo flusne kyselinu a lidi začnou křičet, mazat se marmeládou a padat k zemi v agónii a ptáci se nehejbaj a jenom dělaj křídlama. Rád se kouknu na trashe a zasměju se u nich, ale tohle je stylová ukázka toho, jak se to nemá dělat. Všechno, co se dalo pokazit, se pokazilo.(11.12.2010)

  • Mi Nü-Chai
    *****

    [OBSAHUJE SPOILERY] Krystalické! Prvních 45 minut jsme svědky více záběrů na jezdící auta, než je v průměrném díle Kobry 11 a zejména něžného příběhu dvou mladých, krásných, úspěšných a opálených (on je prodejce software, ona modelka) lidí se špinavými chodidly, kteří se pomalu šinou od letmého setkání v restauraci, přes návštěvu dívčiny matky až po první sex a v druhé polovině nastává nefalšovaný ptačí terror. Digitální (Moorhuhn hadr), kvičící orlové nalétávají do věcí a vybuchují (dobrá, sem tam taky někoho pomočí a on chcípne - chemické zbraně v podání ptactva!) - jak se posléze dozvíme, děje se tak kvůlivá globálnímu oteplování, které ohřívá moře a ničí řasy, jež některé živočišné druhy konsumují (jak se mezi tyto živočišné druhy dostali zrovna orlové se však nedozvíme) a tak začali orlové útočit na lidi. Pro boj s nimi je nejlépe zvolit šatní ramínka a zbraně, které se vybijí cca po půlhodině intensivní střelby. Naštěstí se na konci ozve volání domovské planety (c) chajim a naši hrdinové jsou zachráněni a mohou hledět vstříc jasným, bezorloidním zítřkům.(7.11.2012)

  • Jan.S.Harold
    *****

    Úžasné! Tohle. Je. Prostě. Dokonalé! Opravdový šok a nefalšovaný devadesátiminutový teror. Pravidelně seřazené šiky levitujících, kníkajících orlů, kteří se jako kamikaze náhodně snášejí na krajinu, aby hrdinnou explozí svého těla podpálili, co se dá. Útočí prý jen na lidi v autech a benzínkách. O auto se ale rozplácnou (asi selhala rozbuška). Je třeba se ozbrojit (nejlépe drátěným šatním ramínkem) a ujíždět, co to dá. Kolem vypjatých útěkových scén, pod plnou palbou a máchání ramínky, ale probíhá normální silniční doprava. No, prostě se to musí vidět. Musí. Ramínka s sebou!(25.1.2012)

  • JASON_X
    *****

    Nejlepší akčně-katastrofický a lyricko-epický horror všech dob, a navíc se závažným ekologickým poselstvím. Nguyen je génius a já ve své slovní zásobě nemám dost superlativů, abych jeho veledílo náležitě vychválil... Mistrovský scénář, propracované a hluboké dialogy, strhující herecké výkony, precizní kamera, fantastický střih, famózní hudba, křišťálově jasný zvuk a hlavně brilantní trikové efekty, které jsem ještě nikdy a nikde neviděl. Je to i husté, vymazlené a sofistikované, aniž bych ovšem vlastně věděl, co tato adjektiva přesně znamenají (jasně že vím, to byla jen hyperbola). Zkrátka a jednoduše je to královská zábava od první do poslední minuty, skvost mezi skvosty, perla neodadaismu, klenot absurdity a PAST NA MIMONĚ - je mi opravdu hluboce líto všech zdejších "odpadářů" s tak smutně úzkým duševním obzorem, že nepochopitelně vůbec ale vůbec nepochopili... A úžasné jsou zdejší sáhodlouhé rozbory a konkrétní příklady a důkazy toho, PROČ a JAKÝ to vlastně je odpad... Copak jste proboha všichni spadli z višně??? Absolutně mi nejde na rozum, že může být taková spousta lidí tak neuvěřitelně nedůvtipných, je to poněkud děsivé a skličující zjištění... Nguyenův film by se dal tedy úspěšně použít i jako test inteligence, protože zjevně dokáže spolehlivě oddělit zrno od plev; na jeho nepříliš rafinovaný lep totiž zdá se prostoduše sedne valná většina všech mimoňů... A jestli teď stále ještě někdo tápe, pak tedy s dovolením dovysvětlím polopaticky - Birdemic je SAMOZŘEJMĚ tak příšerný a dementní SCHVÁLNĚ, kdo má aspoň průměrné rozumové schopnosti, měl by na to SAMOZŘEJMĚ přijít sám...(13.5.2013)

  • HareS
    *****

    Ak by som chcel točiť filmy, možno zakotvím v podobých hraniach sa s výstavbou naratívu, lavírujúcich na hrane campu a trashu. Birdemic je hlboko postmoderné dielo, ktoré sa vôbec nesnaží nabaliť na Hitchcockových Vtákoch a vykrádať ich, ako to býva v konotáciách s týmto filmom mnohými divákmi dešifrované. Režisér Birdemicu James Nguyen je ironik, fanúšik najodpadovejšieho braku, hrdého braku, ktorý sám seba priznáva a je vyhľadávaný diggermi, usilujúcimi sa nájsť si svoj „dokonalý film“, ktorý vlastne nejestvuje. Birdemic je rozdelený na dve zámerne nesúvisiace polovice. Prvá sa zameriava na vývoj vzťahu predajcu softwaru a modelky. Po približne 45. minútach sa rozprávanie nárazovo zvrtne z romantickej pocty telenovelám na monster film, v ktorom na našich hrdinov bezdôvodne útočia bizarne zanimované, agresívne makety 2D orlov. A podobné avantgardné postupy sa tu dejú neustále. Ovšem toto nie je avantgarda, ale číre mainstreamové dielo. Cieľavedomo „zlý film“, v ktorom ak by ktosi našiel jeden správny strih, vhodne nasadený zvuk či prislúchajúce osvetlenie scény bez úmyselného prepálenia, tak nie je možné, že ten dotyčný sledoval práve Birdemic. Najprínosnejším je ale jeho vysmievanie sa lacným a podliezavým agitáciám, v tomto prípade ekologickým, keď sú do popredia veľmi nadnesene pretláčané prvky typu dobráckeho sfanatizovaného ochranára z lesa, pôsobiaceho ako tesne po vymydlení mozgu nepríčetnou komunitou alebo samotná príčina útoku vtákov, ktorá je spôsobovaná globálnym otepľovaním. Všetko samozrejme v serióznom móde bez návodných dekódovacích šablón. 95%(2.2.2014)

  • - Mnoho jmen v titulcích je vymyšlených, protože režisér James Nguyen chtěl, aby film vypadal profesionálněji. (L_O_U_S)

  • - Stránka imaginepeace.com, na kterou film velmi nápadně odkazuje, je ve skutečnosti stránkou Yoko Ono. (L_O_U_S)

  • - Film měl být původně poctou klasickému Hitchcockova hororu Ptáci (1963). (toomm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace