poster

Ptákodemie: Děs a hrůza (festivalový název)

  • USA

    Birdemic: Shock and Terror

  • Austrálie

    Birdemic: Shock and Terror

  • Kanada

    Birdemic: Shock and Terror

  • Nový Zéland

    Birdemic: Shock and Terror

  • Velká Británie

    Birdemic: Shock and Terror

Horor / Thriller / Romantický

USA, 2010, 90 min

Režie:

James Nguyen

Scénář:

James Nguyen

Hudba:

Andrew Seger
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TERRORDROME
    odpad!

    O špatnosti tohoto film kolujú doslova legendy a ja ako notorický divák braku som ho teda nemohol minúť bez povšimnutia. Zvesti jednoznačne neklamali, ten film je taký zlý že aj Ed Wood s Uwe Bollom by zbledli hrôzou a klaňali by sa mu z úctivej vzdialenosti. Na rozjazd slúži romantická linka s frajerom čo uzatvorí nejakú miliónovú zmluvu a len tak mimochodom zbalí na ulici pipku čo práve nafotila nejaké obrázky v plavkách a o pol hodinu už mala v kapse zmluvu s poprednou agentúrou. Jednoducho párik k posratiu neskutočných borcov. Idú na večeru k číňanom, potom sa motkajú po výstave tekvíc, skočia na pláž a skončia v moteli kde dôjde na nejaký rádoby skorosex. Inak povedané, trvá 47 minút čisto zabitého času než sa rozbehne to čo sľubuje názov. Potom zrazu priletia na scénu kŕdle agresívnych 2D orlov ktorý útočia na mesto šťýlom kamikadze a po dopade vybuchujú! Ak som niekedy pindal na animácie zvieratiek z rôznych televíznych filmov typu Čupakabra, tak sa im všetkým ospravedlňujem, pretože vtáky z Birdemicu svojou neskutočne absurdnou smiešnosťou hravo tromfnú aj to najhoršie z najhoršieho doteraz videného. Obzvlášť zábery keď orli "útočia", respektíve proste vysia vo vzduchu pred vydeseným publikom, veľmi decentne mávajúc krídlami. A vôbec najlepšie je keď sa hýbu spolu s kamerou, akoby boli na nej prilepený. Ono je to však klamlivé, zdá sa že vôbec nič nerobia a zrazu vás oserú žltým megahovnom na bázi kyseliny. Hrdinovia sa najprv snažia vtákov spacifikovať vešiakmi zo skrine ( takú kokotskú scénu som ešte snáď nežral! ) a potom majú len tak zrazu samopal, pištole a nekonečno nábojov. Cestou ešte zachránia aj dve deti ktorým vtáky zabili rodičov, smútok im však vydrží maximálne 10 minút a potom už len nariekajú že sú hladné a chcú ísť do mekáča. Ďalej stretnú jedného vedca čo stojí na moste a čučí na zdochliny a maníka s údesnou parochňou čo vychvaľuje svoj domček na strome. No, vtáky nakoniec proste odletia nad oceán a nikto nechápe čo sa to vlastne celý čas dialo. Nič z toho čo sa tu udeje sa totiž nedá nijako vysvetliť, aj najbanálnejšia scéna má v sebe zakomponovaný nejaký čágo-belo-tekno logický nezmysel. O všetkých zvláštnostiach tohoto filmu by sa dalo hovoriť dlho, na Youtube je video ktoré ich všetky podrobne rozoberá. O neskutočne biednych "hereckých výkonoch" ako z programu zo stužkovej je aj škoda hovoriť a to som človek ktorý si na oscarové herectvo nikdy nepotrpel. A oni natočili aj dvojku!(11.8.2014)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Ježíši, co to bylo? Mám rád horrory se zvířaty, ale tohle už bylo moc. Otřesné amatérské herecké výkony. 50 minut sledujeme seznamování jeblé modelky a rádoby finančního poradce, který všude courá jako posraný. Konečně dojde na sex (záběr na mazlící se chodidla). Ráno se v posteli probudí (oba oblečení!) a slyší za oknem rámus. Vedle sebe jsou ve vzduchu orli. Občas mávnou křídly a jsou v řadě, jako by je někdo pověsil na prádelní šňůru. A takhle je to celou dobu. Vzadu lítá pár orlů, ostatní jsou ve předu jako nějaká šablona. Grafika a triky na úrovni 4-letého děcka. Jedna scéna mne však rozesmála: Cestující z autobusu jsou napadeni orli. Tedy, ti je hromadně pokálí trusem a lidé umírají (asi kyselina :-)) Padají na zem v řadě. Jedna padající tlustá cestující měla na zemi mezi mrtvolami málo místa a tak prostě ty těla posunula. ODPAD JAKO HROM!(12.3.2011)

  • Bloody13

    V rámci těch vůbec nejstupidnějších trashů je Birdemic absolutním králem, tudíž bych se oháněl odpadovým hodnocením. Jenže to bych nesměl spatřit tenhle skvost na pražském Brakfestu, kde jedinečný živý dabing z něho udělal naprosto perfektní komedii, u níž jsem se po celou dobu lámal smíchy. Ve společnosti fanoušků brakových filmů se tak z jeho projekce rázem stala nezapomenutelná zábava. Díky tomuhle zážitku se z Birdemicu vlastně stalo něco, čím ve skutečnosti vůbec není. Snad vůbec poprvé mám tak těžké dilema, do jaké kategorie ho zařadit, tudíž se pro tentokrát vychcaně vyhnu bližšímu ohodnocení, a nechám to časem uzrát.(27.11.2011)

  • L_O_U_S
    odpad!

    Birdemic bývá někdy srovnáván s Wiseauovým dílem The Room. Tak trochu neprávem. Tommy Wiseau se domníval, že točí seriózní film, a obklopil se aspoň z menší části profesionálním týmem, což je přece jen znát na výsledku. V Birdemic: Shock and Terror neplatí absolutně žádná formální pravidla, celý "film" je vrcholně amatérský a na koleni splácaný. Střih zvuku neexistuje, herci neprošli snad ani divadelním spolkem na základce a postprodukce (kterou si Nguyen nejspíš dělal celou sám) to těžce zazdila. Zatímco Wiseauovi občas uteče nějaká vedlejší zápletka, opakují se mu scény a hlášky a celé to působí bizarně mile, James Nguyen dal dohromady něco, co by natočil každý za pár šupů na mobilní telefon a co není v konečném důsledku nijak zvlášť zajímavé. Snad jen tím, že se to ocitlo v oficiální distribuci. Jenže jak pravil Jarda z Hudebních masakrů, freakshow táhne. (836., 22. IX. 2013)(22.9.2013)

  • JamesSi
    ***

    Ptáci se změnili v CGI zrůdy, lesy hoří a za všechno může globální oteplování. James Nguyen udělal vrchol postmoderního realismu na jedničku. Absurdní postavy (Texasan, který zastaví hlavní hrdiny nebo profesor a hipík), které potkávají hlavní postavy na cestě do zapomnění a všeobecná kritika konzumní společnosti (nechceme rybu, chceme McDonald) je protkaná celým tímhle filmem. Režisér kritizuje hollywoodskou zaujatost digitálními efekty, productplacementem a vkládání sexuálních scén za každou cenu. Na paškál si bere i moderní remaky (není divu, že film připomíná úspěšný film "Ptáci"). V zoufalém boji s časem a prostorem se pak hrdinové musí uchýlit k souboji s ramínky na šaty a opustit jejich solární panely a pohodové zóny. Jsou vrženi do nového světa. Bez spoilerů lze říci, že konec připomíná Chobotničky z druhého patra a uzavírá tak celé hodnotné dílo. Dílo, které leží mezi odpadem a pěti hvězdami.(31.10.2015)

  • - Stránka imaginepeace.com, na kterou film velmi nápadně odkazuje, je ve skutečnosti stránkou Yoko Ono. (L_O_U_S)

  • - Mnoho jmen v titulcích je vymyšlených, protože režisér James Nguyen chtěl, aby film vypadal profesionálněji. (L_O_U_S)

  • - Režisér James Nguyen film propagoval tak, že svou dodávku oblepil reklamami, umělou krví a ptáky. (L_O_U_S)