Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MM_Ramone
    *****

    Tak toto bola sila. Tragický ľudský príbeh. To bolo fakt silné kafé. Bola to poriadna nálož. Fakt som to musel rozdýchať. Tvrdé drogy! Heroin! Sebedeštrukcia. Tá nešťastná deva ("Katka") je rovnako stará ako ja. Je to moja rovesníčka. Až ma mrazilo, keď som sledoval ako sa z mladej celkom pohľadnej baby stáva totálna feťácka troska. Je strašné, čo dokážu s človekom urobiť drogy. Pani režisérka Helena Třeštíková natočila velice pôsobivý a zároveň odstrašujúci časozberný dokumentárny film o jednom premárnenom živote. *****(26.1.2016)

  • Sarkastic
    ****

    Katka mi utekla na festivalu, potom i televizi, ale nakonec přece jenom došlo na její projekci. Tak obsah filmu je bez diskuze obrovsky silný, ale to jsem tušil už před jeho zhlédnutím. Zajímala mě hodně forma. V dokumentech má velký význam hudba, která může film vhodně podpořit, nebo také zadělat na citovém vydírání. V Katce zazněly melodie jen při scénách s vodou, kdy zrovna o nic nešlo a pak ještě u putování hlavní hrdinky a jejího přitele na cestě za domovem, a to kvituju. Stejně tak oceňuju, že režisérka se sice během filmu sem tam na něco zeptala (nebyla však v záběru), ale jinak nezasahovala, až 10 minut před koncem při rozmluvě s Kateřinou. Helena Třešítková se zkrátka snažila co nejméně vměšovat a pokusila se o co největši autenticitu, a to se jí myslím celkem dařilo. Závěrečné "Že se jí omlouvám" jenom podtrhlo podstatu hlavní hrdinky, se kterou se snad dalo dlouhou dobu alespoň trochu cítit a fandit jí při jejích snahách, ale když nezabralo ani narození dítěte a nové šance, proč bych měl takového člověka litovat (čistě můj subjektivní názor).(15.12.2011)

  • swamp
    *****

    "Uvědomuješ si, že teď už nejde jen o tebe?" Zásadní otázka tohoto filmu. Uvědomuje si to Kateřina Bradáčová? Možná jo, ale je jí to už úplně jedno. Téma "etika v dokumentaristice" by se zde jistě dalo probírat donekonečna. Dle mého je tento film velmi důležitý a rozhodně souhlasím s jeho promítáním ve školách.. nejlépe tak už v devíti letech, dokud do toho děcka nespadnou.. Katka Vám vyrazí dech, přestože nesplňuje divákovy požadavky na dokument. Bude Vám to celkem jedno.. to, co dostanete je zkrátka výpověď. Bohužel zaměřená jen na fyzickou proměnu ústřední svině. Je mi neskutečně líto Terezky, snad ne naivně věřím, že se nikdy nedozví, kdo byla její matka.(8.10.2010)

  • Arbiter
    ****

    Je to všechno hrozně jednoduché. Lidský život je tak neuvěřitelně snadné zničit. Snadné je ho ale i zachránit. Vzít ale i dát. Nenávidim Katku a všechny její životní partnery. Za to, jak jsou slabí. Za to, jak jsou ubozí. Za to, jak každou větou dokazují, že slova jsou ten nejlepší nástroj ke lži. Že ten kdo umí mluvit, má mnohem větší moc obalit pravdu lží. Nenávidím je protože pravda, kterou si někdy jsou sebemrskačsky schopni uvědomit, jim slouží jako berlička. Jako falešná úleva, kdy si hrajou na ty, co prozřeli a uvědomili si jí, bohužel ale pozdě. KECY. Jsou tak ztracení, tak sebestřední a do své ubohosti zahledění, že už nechápou význam slov. Plují okolo nich a oni netuší co znamenat mají. Falešná hra na svobodu. Falešná hra na štěstí. Na život. Nenávidim Helenu Třeštíkovou. Jak může sledovat osudy takovýchto lidí, aniž by jim pomohla, plivla do tváře, významně zasahovala do jejich osudů... Nenávidím lidi v kinosále. Jejich povzneseně sebevědomý a opovrhující smích, který okolo sebe háže kaviár bytí a s plnou hubou se hrozně diví, jak někdo jako Katka může na tomto světě žít. Tu jistotu v něm. Pomyslnou nedosažitelnost jejího odporného osudu. ,,Jak Takhle někdo může dopadnout? To by se mně stát teda nemohlo'' Ale mohlo, ani nevíš jak brzo, pane nevěřícně se usmívající. Snímek mě nutí nenávidět úplně všechno a všechny. Včetně Sebe za svůj názor. Ale i Tebe, neboj. Jsme tak omezení, hloupí. Stydím se.(26.2.2010)

  • tron
    ****

    „Prekážkou ste sama sebe.“ Štyri roky po MANŽELSKÝCH ETUDÁCH PO DVADSIATICH ROKOCH a tri po MARCELE prišla Třeštíková s ďalším komplikovaným dokumentom. KATKA ale má viac spoločné s RENÉM, než s nimi. Třeštíková i tu ponúka hrôzostrašný príbeh. Nie zlý v zmysle „nekvalitný“. Vôbec. Hrozný, príšerný, strašný. Katka, rovnako ako René, je človek, s ktorého rešpektovaním budú mať asi problém i benevolentní diváci, ktorí vedia, že život nie je ľahký a všetci sem-tam niečo pokazíme. René a Katka sú však osoby, ktoré predstavujú pre našu trpezlivosť skúšku. Ak si Katka v detstve preskákala naozaj to, čo je naznačené (psychický a fyzický teror zo strany otca, incest), dá sa pochopiť, že sa z nej stala zdrogovaná troska, ktorá stokrát sľúbi „Prestanem brať“ a ešte v tú noc sa prefetuje do bezvedomia. Keď sa dozvedáme, že je tehotná, zatmie sa nám pred očami. No doprdele. Totálny rozklad osobnosti. Miestami som až neveril vlastným očiam a začínal som si myslieť, že AŽ TAKÉTO HROZNÉ TO PREDSA BYŤ NEMÔŽE, že je to všetko inscenované, ale nebolo. Tento film by som púšťal tým, ktorí nechápu, prečo mám rád horory. Realita je stokrát desivejšia, než hororry, zobuďte sa už konečne.(28.5.2011)

  • - Dokumentární snímek Katka byl v únoru 2011 uveden na festivalu Documentary Fortnight pořádaný Muzeem moderního umění v New Yorku. (JOhanka.1412)

  • - Katka získala ocenění v Makedonii na festivalu Make Dox, a to přímo hlavní cenu festivalu Onion Award za nejlepší film v mezinárodní soutěži. (JOhanka.1412)

  • - Dokument vidělo v českých kinech přes 117 000 diváků. Stal se tak nejnavštěvovanějším dokumentem. Na Slovensku dokument vidělo cca 17 tisíc diváků, čímž se stal divácky nejúspěšnějším dokumentem v dosavadní historii samostatného Slovenska. (JOhanka.1412)