Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Parta chuligánů zavraždí hostinského. Podezření padne na jednoho mladíka, který ale v tu samou dobu trávil noc s dcerou zavražděného, na půl těla ochrnutou Christinou. Aby chránil její čest, rozhodne se mlčet a nesdělit nikomu své alibi, a proto je popraven. Nešťastná Christina spáchá sebevraždu v řece a na scénu přichází Baron Frankenstein, který náhodou ve městě pobývá. Rozhodne se pro neobvyklý experiment - mozek popraveného mladíka umístí do těla utopené Christiny. (liquido26)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (20)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Film má dve zásadné chyby. Frankensteina v názve a nudnú prvú hodinu. Tento film nemá nič s dovtedajšou sériou, Viktor Frankenstein je opäť úplne iná postava, doteraz najodlišnejšia (je viac kladný ako záporný, iba sa zahráva so životom a smrťou a pri experimentoch sú jeho tradičné trademarky iba naznačované) a v celom filme pôsobí veľmi umelo dosadený. Nehovoriac o tom, že Frankensteinovo monštrum je to, čo chcem vidieť vo filme nesúcom meno jeho tvorcu a nie eskapády Viktora Frankensteina. Inak je to veľká škoda, lebo záverečná polhodinka je mrazivá a zaslúžila by si samostatný film a nie násilné vtlačenie do frankensteinovského franchisu. ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Hammer. Barevnější, krvavější, krutější... zábavnější? Těžko soudit. Poslední půlhodinka bohatě vynahradila předchozí hodinu, která se spíše než hororu (resp. sci-fi) podobala průměrnému melodramatu, ale propracovanějším předchozím dílům série se v ledasčem nevyrovná. Scenáristicky je příběh poněkud plytký, má nekonečnou expozici i příliš nelogické díry v ději, jenže: je to hammerovský spektákl. A tak se vše točí okolo zdálky viditelného popraviště s gilotinou, Peter Cushing už ve Frankensteinovi představuje starší verzi pozdějšího doktora House, krev cáká a dočkáme se i náznaku nahoty (jenom náznaku, ale i to se cení). Proti předchozímu dílu notně přibylo atmosféry, kulisy jsou vymazlené a vraždící stvůra s tváří anděla okouzlující. Terence Fischer i slabší příběh drží pevně v rukou, a proto si film něco přes 70 % určitě zaslouží. Snad je jen škoda, že baron samotný stojí v pozadí a je spíše hybatelem (stvořitelem?) děje než hlavním aktérem. A pobavilo mě, když jsem celou dobu dumal, koho mi jeden z třech mladých floutků připomíná, a titulky prozradily, že jde o Dereka Fowldse alias Bernarda z Jistě, pane ministře. Tady ale dopadl podstatně hůř. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

,,Jaký otec, takový syn. Syn vraha!" Drama, využívající myšlenek naturalistů o dědičnosti, se točí opět okolo otázek života a smrti. Respektive zemře-li fyzické tělo, avšak duše nikoliv, je možné ji uchovat a vložit do těla jiného? Jako vždy skvělý Cushing v roli barona, poněkud potrhlý Walters v roli lékaře pomocníka a krásná Denbergová v roli...v několika rolích. Horor na posledním místě, sci-fi drama rozhodně. Fisher je jistou zárukou kvality, logicky ani zde nezklamal. Chybí sice otevřené gore, což je nejen v případě gilotiny škoda, ale snímek své kouzlo má. Jinak do těla dívky nechce baron umístit mozek popraveného, ale duši...tudíž autor zdejšího obsahu se mýlí. Nefanoušci Hammeru možná tak nadšeni nebudou. ()

obitus 

všechny recenze uživatele

Ctvrty zarez do sedmidilne frankensteinovske serie studia Hammer ma vsechny klady i slabiny, jake lze od takoveho filmu ocekavat. Nastesti klady silne prevazuji. Terence Fisher byl ve forme a spolecne s kameramanem a tvurci kulis vytvorili opravdu uchvatnou podivanou. Atmosfera je klasicky "hammerovska", takze pokud je to vas salek caje budete si chrochtat blahem stejne jako ja. Tim nejlepsim je samozrejmne Peter Cushing, k tomu opravdu nema cenu vic dodavat. Bohuzel pribeh samotny, i kdyz se obcas snazi inovovat zabehnute postupy, precejen dokazuje, ze jde jen o jeden dil dlouhe serie, ktera scenaristickou originalitou nikdy prilis neoplyvala. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (4)

  • Poslední film Phillipa Raye (Starosta). (liquido26)
  • Nikdy se nedozvíme, v jaké zemi se film odehrává, ačkoliv znak na kočáru patří kantonu Berne ve Švýcarsku. (liquido26)
  • ANACHRONISMUS: Když se Christina setká s Antonem, má nehty nalakované na bílo, což byla móda v 60. letech 20. století, ale ne v 19. století, kdy se dej filmu odehrává. (liquido26)

Reklama

Reklama