Režie:
Terence FisherScénář:
Anthony HindsKamera:
Arthur GrantHudba:
James BernardHrají:
Peter Cushing, Susan Denberg, Thorley Walters, Duncan Lamont, Peter Blythe, Derek Fowlds, Peter Madden, Colin Jeavons, Alec Mango, Barlett Mullins (více)Obsahy(1)
Parta chuligánů zavraždí hostinského. Podezření padne na jednoho mladíka, který ale v tu samou dobu trávil noc s dcerou zavražděného, na půl těla ochrnutou Christinou. Aby chránil její čest, rozhodne se mlčet a nesdělit nikomu své alibi, a proto je popraven. Nešťastná Christina spáchá sebevraždu v řece a na scénu přichází Baron Frankenstein, který náhodou ve městě pobývá. Rozhodne se pro neobvyklý experiment - mozek popraveného mladíka umístí do těla utopené Christiny. (liquido26)
(více)Videa (2)
Recenze (22)
Baron Frankenstein znovu objevuje tajemství smrti, tentokrát zavřený v mrazáku, přestože Terence Fisher už měl v té době za sebou dva celovečerní snímky, kde představil osudy barona i jeho monster. Frankenstein Created Woman je úplně samostatné pokračování, jeho název je velmi zavádějící (ale Frankenstein přeoperoval ženu a potom do ní vložil duši muže není tak chytlavý titul) a ani monstrum v jeho typické podobě zde nenajdete. Příběh je trochu absurdní, obvykle má baron problém sešít kusy těl aby slušně vypadaly a zde provádí v primitivních podmínkách dokonalou plastickou chirurgii. ()
Film je časťou voľnej hammerovskej série: Curse of Frankenstein, The (1957) [60%], Revenge of Frankenstein, The (1958) [70%], Evil of Frankenstein, The (1964) [60%], Frankenstein Created Woman (1967) [70%], Frankenstein Must Be Destroyed (1969) [60%], Frankenstein and the Monster from Hell (1974) [60%]. ()
Ctvrty zarez do sedmidilne frankensteinovske serie studia Hammer ma vsechny klady i slabiny, jake lze od takoveho filmu ocekavat. Nastesti klady silne prevazuji. Terence Fisher byl ve forme a spolecne s kameramanem a tvurci kulis vytvorili opravdu uchvatnou podivanou. Atmosfera je klasicky "hammerovska", takze pokud je to vas salek caje budete si chrochtat blahem stejne jako ja. Tim nejlepsim je samozrejmne Peter Cushing, k tomu opravdu nema cenu vic dodavat. Bohuzel pribeh samotny, i kdyz se obcas snazi inovovat zabehnute postupy, precejen dokazuje, ze jde jen o jeden dil dlouhe serie, ktera scenaristickou originalitou nikdy prilis neoplyvala. ()
Prostě nechápu, proč se Hammer toho Frankensteina tak křečovitě držel. Příběh je sice košatější než u jiných částí, ale i tak to postrádá jakoukoliv atmosféru. Horrorová je na tom snad jen hudba, jinak je to takový dobový steampunk, stárnoucí Cushing se nechá válcovat věčně přiožralým senilním doktorem a vrahasynem. Hodně velká nuda. ()
Vydařenější než The Evil of Frankenstein, to je nejspíš způsobeno tím, že se režie ujal opět Terence Fisher. Nápad s transplantací mužského mozku do ženského těla, a tím vytvoření rozdvojené osobnosti, je docela zajímavý. Místama je to možná až přehnaně sci-fi. Některé Frankensteinovy přístroje vypadají až příliš neskutečně. Samotný Victor v podání opět skvělého Cushinga tentokrát působí pouze jako vědec, nikoliv zločinec. Jedinou připomínkou na výbuch v The Evil of Fr., který zaručeně nemohl přežít, jsou popálené ruce, které mu znemožňují pracovat. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (4)
- ANACHRONISMUS: Když se Christina setká s Antonem, má nehty nalakované na bílo, což byla móda v 60. letech 20. století, ale ne v 19. století, kdy se dej filmu odehrává. (liquido26)
- Nikdy se nedozvíme, v jaké zemi se film odehrává, ačkoliv znak na kočáru patří kantonu Berne ve Švýcarsku. (liquido26)
- Susan Denberg je předabována. (liquido26)
Reklama