poster

Nebezpečná metoda

  • Velká Británie

    A Dangerous Method

  • Německo

    A Dangerous Method

  • Německo

    Eine dunkle Begierde

  • Slovensko

    Nebezpečná metóda

  • Nizozemsko

    A Dangerous Method

Drama / Thriller / Psychologický / Životopisný

Velká Británie / Německo / Kanada / Švýcarsko, 2011, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • teutates
    ***

    Dr. Freud hledal původ všeho v sexuálnem harašení. Dr. Jung co by sexuálny maniak. Dr. Otto Gross jako sexuálny deviant, no a nakonec Dr. Sabina Spielrein, sexuální hysterka. Co z toho plyne? Co psychiatr to uchyl, plno intelektuálních kecú v hezkém oblečku, no pod povrchem sexuální vobluda. aaáaa 6/10(29.1.2012)

  • kiddo
    **

    Skoro jsem si myslela, že jsem se omylem zatoulala na projekci Vrtěti ženou, páč takovouhle řachandu jsem u filmu už hodně dlouho nezažila. Brada Keiry Knightleyové by si skoro zasloužila samostatný titulek, o nějakém tom ocenění ani nemluvě, mrška jedna špičatá, vošklivá. Nebezpečná metoda svým okázalým ignorováním příběhu, motivací a nějakého jasného vymezení zcela očividně aspiruje na něco ambicióznějšího než klasický narativ, jenže její úvaha o sexualitě, destruktivitě a sebeomezování v zájmu obecné morálky má bohužel podobu suchého přednesení hypotéz jednotlivých postav a nikdy nenabude ucelené podoby něčeho, co by se dalo považovat za víc než za stručné přetlumočení skript. Ale gymnazisté tu školní projekci kvůli ZSV zajisté ocení.(6.8.2012)

  • Arbiter
    ***

    Umírněný sled divadelních sekvencí, kde co obraz, to dialog, posouvají život tria Jung-Freud-nějaká Ruska po zásadních okamžicích jejich životů: Jung má rád Freuda, Jung souloží Rusku, Freud má rád Junga, Jung nesouloží Rusku, Jung přestává mít rád Freuda, Jung souloží Rusku, Freud odkopne Junga, a do toho pár bonusů. Je to zkreslující nuda a málo sexy. A že by šlo o ,,komplexní síť vztahů muž x žena, otec x syn, freudiánství x jungovství,'' bych se nejspíš hodně přel.(13.7.2012)

  • Bluntman
    *****

    Mistrovské dílo, z kterého budou téměř nekriticky nadšeni především jedinci obeznámeni s tvůrcovou ranou tvorbou, protože se zde navrací pojetí ženské postavy jakožto velmi destruktivního (rozpad vztahů a hodnot) a zároveň i tvůrčího prvku (represe ega sloužící k odhalení imanentního Já nesvázaného konvencemi). Cronenberg se evidentně dostal do stádia, kdy tematizuje své vlastní dílo, a tak diváci očekávající souboj dvou psychoanalytických mozků budou odcházet pravděpodobně zklamáni, ale Kanaďanovi fanoušci budou s disputacemi na téma identity a spojení sexu se smrtí spokojeni. Jenom si nejsem jist, nakolik tato trojitá adaptace (ze scénáře přes divadelní hru dle knihy do filmu) bude fungovat v českém prostředí, kde se bude chodit na značku "Cronenberg", když převládá nesmyslné uvažování o režisérovi - vzhledem k jeho tvorbě - jako "úchylovi", "podivínovi", "zvrhlíkovi". Přitom, jak dokázal i předtím, není jen vyznavačem čehokoliv béčkového a exploatačního, ale má stejnou měrou rád i klasiky, a tak po svérázné poctě Bergmanovi přichází se svou variací na Viscontiho kostýmní "senzuální" dramata a biopicy. Rozhodně nejde o povrchní film, ale o to, co se skrývá za tím povrchem... a pro neoformalisty zároveň jde o nebývale promyšlené dílo, stavící na triadičnosti prvků (postav, výstavby vyprávění i způsobů záběrování). Více zde.(13.1.2012)

  • Hild
    ***

    Po technické stránce filmu nelze nic vytknout. Pěkná výprava, kostýmy, kamera a příjemná hudba Howarda Shorea. Cronenberg se snaží být přesný v detailech a chce být dokonalý po té formální stránce, jenže ve výsledku z toho vznikl strašně odtažitý film, který neobsahuje vůbec nic alespoň trochu osobnějšího. Nejvíce mi chyběla větší propracovanost vztahů ať už mezi Freudem a Jungem, nebo mezi Sabinou a Jungem. Ani jeden z těchto vztahů nemá pořádnou hloubku a na diváka nemá absolutně žádný dopad. Největším plusem filmu jsou herecké výkony. Viggo Mortensen a Michael Fassbender jsou výborní a jejich společné scény jsou dobré, škoda, že Vigga je ve filmu poměrně málo. Velký oříšek představuje Keira Knightley, která měla ve filmu nejtěžší roli, při které šlo lehce spadnout do přehrávání, Keira to ale podle mě zvládla a i ona především ve druhé polovině podává výborný výkon. I přes výborné herecké trio je však pro mě Nebezpečná metoda docela zklamání.(1.2.2012)

  • - Viggo Mortensen je o 19 let starší než Michael Fassbender. Mezi jejich postavami Sigmunda Freuda a Carla Gustava Junga byl stejný věkový rozdíl. (SydneyB)

  • - Postava Keiry Knightley je inspirována skutečnou historickou postavou, Sabinou Naftulovnou Spielreinovou, která se zapsala do dějin jako jedna z prvních ženských psychoanalytiček. (Ajka1)

  • - Před natáčením jedné ze scén s Keirou Knightley, Viggo Mortensen omylem snědl z nervozity kus doutníku. (Brousitch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace