Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roy je mladý strážník, kterého do zákonů losangeleského pouličního života zasvěcuje starý profík Kilvinsky. Ten už má těsně před důchodem, a tak chce Roye důkladně proškolit, aby ho po jeho odchodu dokázal zastoupit. Strážník Roy Fehler a jeho tři kamarádi jsou členy policejního sboru ve velkoměstě, kde je nebezpečí na pořadu dne. Společně s policejním veteránem Kilvinskym křižují své policejní rajony, potýkají se s bankovními lupiči a vzdorujícími prostitutkami, uklidňují války místních gangů, zachraňují zneužívané děti, zadržují drogově závislé a čelí celé řadě dalších problémů - od rasových nepokojů až po automobilové honičky. Strážci majetku i morálky jsou mnohými uctíváni jako zpovědníci, zatímco jiní jimi opovrhují a považují je za bestie. Kilvinsky si svého policejního života cení nade vše, proto v něm vyhlídka na prázdnotu důchodu vzbuzuje myšlenky na sebevraždu. Ovšem tento způsob života zároveň ničí Fehlerovi manželství s Dorothy, a tak hledá útěchu u milenky. (Cinemax)

(více)

Recenze (21)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nevzpomínám si, kdy bych viděl takhle realistickej film o policejní práci. Nemít to typické příznaky filmového příběhu, jako třeba herce, nebo hudbu myslel bych si, že jde o nějakej šikovně prostříhanej přímej přenos se života řadovejch policajtů se vším tím voňovaým a hlavně smradlavým co jejich práce nabízí. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Noční nepřikrášlená rutina řadových policistů v podobě syrového policejního procedurálu, který v mnoha ohledech předběhl svou dobu (na tento styl naváže až Pevnost Apačů v Bronxu o dekádu později; většina podobných snímků se věnuje detektivům nikoli právě pochůzkářům/jízdním patrolám). Děj absentuje, jedná se čistě o historky z nočních šichet v pokleslé čtvrti z dob, kdy nikomu nepřišlo nepatřičné, že si LAPD nebrala zrovna dvakrát velké servítky, pravidla a předpisy byly značně uvolněné (či rovnou neexistující) a role Hispánců i Afroameričanů ve společnosti byla z pohledu policejního sboru druhořadá. Naturalistické, do morku kostí sedmdesátkové, výtečně zahrané, s láskou k profesi i městu a v druhé polovině přeci jen citelně postrádající gradaci či alespoň nějaký vývoj. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Starého psa novým kouskům nenaučíš. Richard Fleischer byl filmový mastodont, zástupce starého klasického Hollywoodu, který se chtěl chytit s čerstvou řítící se vlnou ´Nového Hollywoodu´, vybral si aktuální téma, které rezonovalo ve společnosti a o kterém neměl ani páru … no a nedopadlo to. Je to takový sled epizodek, bez nějaké jednotící linie, hlavní lákadlo George C. Scott je tu na vedlejší koleji, motivace k jeho fatálnímu kroku velmi chabá. Celé to má takové uspávající tempo, i když se tu ukazuje každodenní policejní práce, řeší kriminalita, drogy a násilí na ženách a když dojde na intimní scény, Stacy Keach je neumí herecky prodat a hraje mu do toho nějaké plytká výtahová hudba. Historicky zajímavé je to snad pouze ze dvou pohledů, které by dneska absolutně neprošly jako rasistické a společenský závadné – černoši jsou tu jako zavrženíhodná spodina společnosti, která dělá jenom problémy, stejně jako gayové, když policista své ženě říká, že byli s kolegama „na lovu teploušů v parku“ :o) ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Jestli někde někdy existoval film, ve kterém se objevili snad všechny klišé a atributy policejního filmu (což rozhodně není totéž, co krimi/detektivka), tak je to tenhle, problémy s chlastem? zaškrtnuto, doma to neklape, manželka se bojí, samé noční, jasně, přítomno, stejně jako další a další. Jenže, ony jsou tyhle střípky a příběhy party pochůzkářů proklatě zábavné (ano, technicky to pochůzkáři nejsou a třetina dialogů se odehrává v autech, ale slovo ´pochůzkář´ tak nějak dokonale vystihuje všechny zúčastněné postavy). Za zmínku taky stojí hlavní hrdina, hraný Stacy Keachem, jehož vzhled sériového znásilňovatele plyšových poníků s mašličkou se dokonale hodí do role hodného policajta a tatíka od malé holčičky. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľmi príjemné prekvapenie. Filmov s policajtmi a o policajtoch som videl mnoho, ale tento bol iný. Neviem, či použijem správne slová, ale bol citlivý a vnímavý k tomu čo prežívajú policajti pri ich neľahkej práci v uliciach a pritom neklesol na úroveň heroizácie ich práce. Naopak, na niekoľkých prípadoch ukázal, ako táto práca policajta úplne pohltí a zabraňuje mu žiť aj niečím iným ako svojou prácou. Preto je odchod do penzie smrteľne nebezpečný a scéna návštevy Kilvinského v mieste jeho pôsobenia je mrazivo presná. Porovnaniu s našimi policajtmi sa radšej vyhnem. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (2)

  • Vlastním autem Roye Fehlera (Stacy Keach) je Ford Mustang Hardtop z roku 1965. (J.F.B.)
  • Erik Estrada, který zde hrál strážníka Sergia Durana, se později proslavil v seriálu též z policejního prostředí, a to v CHiPs (od r. 1977). (J.F.B.)

Reklama

Reklama